[server] hoe win2k3 ftp cappen

Pagina: 1
Acties:

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
ik draai een win2k3 server en heb nu eenmaal geen grote upload (max 128 KB/s) maar nu draai ik wel een ftp van windows zelf (ik wil geen g6 of serv-u omdat deze niet goed werken om de een of anderen reden)

maar nu zit ik met een probleem.

zodra een gebruiker gaat downloaden gaat dit gelijk met max upload wat dus resulteert in een totale fallout van mijn download..

nu weet ik wel hoe je met g6 en serv-u de upload/download snelheid kan regelen maar ik kan het nergens vinden bij de windows versie..

weet iemand hoe dit te doen is of kan het gewoon niet want het is best wel jammer en anders moet ik dus gewoon iedereen zeggen dat ze maar met max 80 mogen ofzow..

let op: ik wil dus geen anderen ftp servers gaan draaien omdat ik alles nu mooi heb staan met de policy's ect dus win2k3 ftp server blijft het.. nu nog goedkrijgen

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Misschien met een extra programma zoals netlimiter? Ik weet zo niet of het ook in windows 2003 zit.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Volgens mij kan het niet, wel op de webserver, eerste hit in google:
http://www.microsoft.com/.../en-us/qos_throttlebw.asp

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• AjDuLion
Pim. schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:45:
Volgens mij kan het niet, wel op de webserver, eerste hit in google:
http://www.microsoft.com/.../en-us/qos_throttlebw.asp
met de webserver kan het inderdaad alleen gebruik ik daar weer wel een anderen tool voor (apache2) en deze is niet zo grootverbruik dus hoefd niet gecapt te worden het is de ftp die gecapt moet worden want het is nu gewoon niet meer leuk hoe traag het internet word..

reden dat ik de anderen ftp servers niet gebruik is dat de een geen bestanden groter als 2 GB weergeven + dat alle servers die ik gehad heb opeens niet werken als ik vanuit mijn school/opa zit.

terwijl het met de windows ftp weer wel super gaat..

*zucht*

Verwijderd

Je kan in de Internet Services manager bij de default FTP site de bandwith throttling gaan instellen.

Ook kan je dit gaan doen voor CPU load

• AjDuLion
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:50:
Je kan in de Internet Services manager bij de default FTP site de bandwith throttling gaan instellen.

Ook kan je dit gaan doen voor CPU load
je bedoelt internet informatuin services (IIS) manager ga ik vanuit en waardan want als ik rechtermuis doe op mijn ftp server kan ik geen throtteling krijgen..

Verwijderd

angel008 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:52:
[...]

je bedoelt internet informatuin services (IIS) manager ga ik vanuit en waardan want als ik rechtermuis doe op mijn ftp server kan ik geen throtteling krijgen..
Ye^s, de IIS manager (ook wel Internet Services Manager genaamd). Je klit rechts properties en dan op een van de tabs kies je bandwith throttling, spijtig genoeg zit ik hier niet voor een webserver ...

• AjDuLion
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:56:
[...]

Ye^s, de IIS manager (ook wel Internet Services Manager genaamd). Je klit rechts properties en dan op een van de tabs kies je bandwith throttling, spijtig genoeg zit ik hier niet voor een webserver ...
toevallig radmin op de pc waar je nu opzit (zo ja neem ff mail contact op)

Modbreak:Doe maar niet, dit is geen datingsite. We helpen elkaar via het forum zodat anderen er ook nog wat aan hebben.

de optie staat er bij mij niet bij mischien niet geinstaleerd ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 14:50 ]

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1