Toon posts:

[2000] Remote Desktop login zonder paswoord

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een w2k advance server waarheen ik af en toe moet heen connecten via remote desktop.
Dit werkt allemaal prima echter ik moet elke keer een paswoord ingeven als ik connect, eigenlijk 2 keer, 1 keer met het maken van de remote desktop verbinding en dan nogmaals voor het inloggen op de machine.(scherm met drukt ctrl-alt-delete voor login scherm)

Ik vraag me af waarom ik dus 2 keer moet inloggen, dit is ZEER irritant.
Als ik naar een w2k3 server connect dan hoeft dit niet, dan kan ik zo inloggen zonder dat ik dus het login scherm van de server zelf zie. Alleen een username en pass bij de remote desktop manager en je kan erop.

Is er een manier zodat je via remote destop GEEN login meer in hoeft te geven en als je op de machine inlogt wel?
Kan dat namelijk nergens in de settings vinden van de machine

Dan een 2de vraag waarvan ik zelf twijfel of het kan.
Met tools zoals VNC en PCa zien je interactief wat je er gebeurd op de server, log je echter via remote desktop in(als beheerder/administrator) zie je niets. Je ziet totaal niet wat er op de desktop gebeurd en je kan ook niet ingrijpen, dit is heel jammer.
Komt dit doordat het gewoonweg niet kan of omdat ik verkeerd inlog?
De desktop draait ook als beheerder/administrator, ik log via remote desktop met de identieke gegevens in als waarop de machine draait.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt wel ergens iets verkeerd ingesteld als je twee keer een password moet intikken. Het tweede password, wat je intikt bij het inlogscherm van windows is de enige als je verbindt. Bedoel je misschien met het eerste password, dat je op de rdpclient intikt en vervolgens niet wordt gebruikt om deze door te laten gaan? dit lukt afaik in 200 niet. Hiervoor kan je geen kant en klare snelkoppeling bakken volgens mij, is mij nog niet gelukt in mijn lange gebruik van Windows 2000 (vanavond gat m'n laatste bak over naar 2003, echt vreemd moment :P )

Wat bedoel je met active interactie op de serverdesktop? Normaliter is er op de server toch niemand ingelogd? Wat wil je exact monitoren? Mstsc /console is niet beschikbaar. dit kan alleen op 2003. Weer een van de vele uitbreidingen van 2003, welke niet in 2000 zaten.

Gok dat je misschien remote control van een terminal server sessie bedoelt? Dat is vanuit een ts-sessie mogelijk, en niet vanaf de console :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou er draaien verschillende aplicatie's op die machiene die zichtbaar zijn op de normale desktop, als je via een VNC of PCa een verbinding maakt zie je die aplicatie's ook echt, dus in de taakbalk of je ziet de console draaien.
Maak je een verbinding via remote desktop (ik werk vanaf een XP machine) dan krijg ik een "eigen" desktop maar daar zijn die andere aplicatie's niet zichtbaar. Soms is dit dus lastig als ik moet kijken wat er gebeurd, je ziet in de task manager wel dat het draait maar niet wat er gebeurd. Met VNC en PCa zie je dat dus wel. De verbinding wordt dus opgebouwd viaa terminal services, remote desktop zit standaard niet in 2000, wel in w2k3, maar ook op die machine zie je niet hetzelfde als de "echte" desktop.

Ik wil ermee dus zeggen als je op de machine zelf inlogged rechtreeks via aangesloten keybord of via VNC en PCA zie je een andere desktop als dat je via remote desktop inlogged.
Dit ondanks dat je dezelfde login gegevens gebruikt.

Jammer dat je dan toch weer externe tools nodig hebt

Over dat paswoord;
Ik hoef het maar 1 keer in te geven, namelijk op de server zelf bij het ctrl-alt-delete scherm, dit hoeft echter bij een w2k3 server niet. Dit moet toch ook "uit" kunnen in w2k zodat er alleen maar 1 keer login nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 03:41 ]

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-03 13:28
Probeer eens 'mstsc /console' uit te voeren, dan wordt er wel een console verbinding aangemaakt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

Windows 2000 ondersteund de optie /console niet dit werkt pas vanaf Windows Server 2003 familie. Dus je zult pakketten als VNC, Dameware, PC Anywhere of iets dergelijks moeten gebruiken om in te loggen op de console van de 2000 server.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

SeatRider

Hips don't lie

mutsje schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:38:
Windows 2000 ondersteund de optie /console niet dit werkt pas vanaf Windows Server 2003 familie. Dus je zult pakketten als VNC, Dameware, PC Anywhere of iets dergelijks moeten gebruiken om in te loggen op de console van de 2000 server.
Inderdaad... maar RDP (Remote Desktop) is wel zo ideaal, omdat het geen hele desktops over de lijn stuurt maar alleen API's. Daardoor werkt het zelfs via een modemverbinding nog snel. En volledige toetsenbordondersteuning, net alsof je achter het systeem zelf zit. Dat is zeker bij een tool als VNC nog een probleem.

Edit @mutsje: het is "founder of wahdiwah", dus zonder dubbel 'f' :)

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 03-01-2005 09:44 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

VisaRider schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:43:
[...]

Inderdaad... maar RDP (Remote Desktop) is wel zo ideaal, omdat het geen hele desktops over de lijn stuurt maar alleen API's. Daardoor werkt het zelfs via een modemverbinding nog snel. En volledige toetsenbordondersteuning, net alsof je achter het systeem zelf zit. Dat is zeker bij een tool als VNC nog een probleem.

Edit @mutsje: het is "founder of wahdiwah", dus zonder dubbel 'f' :)
Dat klopt dat een RDP sessie ideaal is omdat je alleen grafische informatie over de lijn krijgt. Echter Windows Server 2000 familie ondersteund geen /console optie dus draaiende applicaties kun je niet bekijken hooguit beeindigen als je voldoende rechten op de server hebt. Je zou hier misschien omheen kunnen werken door op de RDP/TCP connector remote control toe te laten zonder accoord van de ingelogde user zodat je de console op die manier over kunt nemen.
Echter iedereen kan dan die sessie overnemen en ik denk niet dat dit een wenselijke situatie is zeker niet als je het over een productie server hebt.

Verwijderd

@ 1e vraag:

Volgens mij draai je de TS webpage zodanig dat je niet anoniem mag inloggen. Als je dat uitzet, dan hoef je nogmaar 1x in te loggen (met ctrl alt del).

Verder, als je de rdp client software dl, dan kun je de login +pass onder een icoon plakken. Dan hoef je alleen maar dat icoon aan te klikken op in te loggen.

http://www.tro.be/Eigen%2...ProgTermServXP-RDPcli.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb maar 1 login en dat is het ctrl-alt-delete scherm op de server.
In de RDM heb ik de user en pass al gesaved en die start ik via een link.
Als ik dan naar een w2k3 server connect ben ik direct ingelogged echter log ik naar een w2k server krijg ik dus nog eens de login scherm van de server (ctrl-alt-delete), dit vind ik zo vreemd omdat dit bij de w2k3 server niet zo is.

@snoopy
Dat commando 'mstsc /console' werkt op w2k3 maar niet op w2k.....
Is er een manier om via dit commando ('mstsc /console') ook automatisch via een link in te loggen, dus met user en pass op (op w2k3), want dit is dus wat ik zoek, nu alleen dus nog voor w2k....
Pagina: 1