Toon posts:

Geen geluid na formatteren..

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug mijn pc voor het eerst geformateerd, en sindsdien hoor ik geen geluid op m'n pc..
Ik krijg als ik mijn pc opstart de foutmelding dat VCSScsi.dll niet kan worden gevonden.. Het zou kunnen worden opgelost als ik vcsplayer opnieuw installeer..
Maar ik heb geen idee waar ik dat vind, en of dat de enige reden is waarom ik niks hoor door m'n luidsprekers..

Kan iemand mij misschien meer vertellen? :?

Alvast bedankt! _/-\o_

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 11:31

Kvn

Neem om te beginnen even de regels van GoT door :)

Het kan handig zijn even je systeemspecs en gebruikte software e.d. te vermelden.
We zijn namelijk ook niet helderziend :) Succes

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:20
Ik denk dat je eens moet drivers zoeken en installeren voor je geluidskaart ;)

Verwijderd

Heb je na het formateren windows al opnieuw geinstalleerd? :+

Zo ja:
• welke versie?
• welke geluidskaart gebruik je?
• heb je de nieuwste driveres al geinstalleerd?

Verwijderd

Duitse pc? Kijk hier maar eens http://www.vcs.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik had inderdaad niet de regels doorgelezen.. nog steeds niet gedaan btw.. |:( zal ik zo wel ff doen.. O-)
Ik had inderdaad de driver niet geinstalleerd van mn soundcard.. 8)7
Dat heb ik inmiddels opgelost, ik heb nu dus gewoon geluid op mn pc.. :)

Alleen.. die foutmelding krijg ik nog steeds als ik mijn pc opstart..
Dat vcsplayer niet goed functioneert omdat VCSScsi.dll niet kan worden gevonden..
Ik heb er verder (nog?) geen last van, alleen dan dat ik elke keer als ik mn pc opstart een foutmelding krijg..

uhm.. oja..

Ik heb
- winXP Professional
- een SiS 7012 soundcard ( ie het nu gewoon goed functioneert..)
- (ehm.. nog iets?)

Misschien moet ik de naam van het topic nu ook veranderen, maar ik weet niet hoe (misschien kan iemand anders dat doen?).. :?

Ik ben er nu dus achter dat die vcsplayer niet veel met mn geluid te maken had.. ?
Ik heb een site gevonden waar er meer info over staat.. maar.. ik snap het nog steeds niet.. :/
De site http://www.tasklist.org/task_vcsplay_exe_3740.html
Op de site staat er dat je het kan openen via Start > Programs.. maar.. dat is dus niet het geval bij mij.. :|

Ik hoef niet perse dat programma te repareren (er staat ook op die site "Not required"), maar als iemand me kan uitleggen hoe ik het verwijder ofzo.. ?
Ik wil gewoon van die foutmelding af.. :+

Alvast bedankt! _/-\o_

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:35
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:47:
Misschien moet ik de naam van het topic nu ook veranderen, maar ik weet niet hoe (misschien kan iemand anders dat doen?).. :?
Dat kun je een mod vragen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif-knopje.
Ik ben er nu dus achter dat die vcsplayer niet veel met mn geluid te maken had.. ?
Zou goed kunnen? ;)
Ik heb een site gevonden waar er meer info over staat.. maar.. ik snap het nog steeds niet.. :/
De site http://www.tasklist.org/task_vcsplay_exe_3740.html
Op de site staat er dat je het kan openen via Start > Programs.. maar.. dat is dus niet het geval bij mij.. :|

Ik hoef niet perse dat programma te repareren (er staat ook op die site "Not required"), maar als iemand me kan uitleggen hoe ik het verwijder ofzo.. ?
Ik wil gewoon van die foutmelding af.. :+
Volgens die site is het dus een Virtual CD programma, en het zou best kunnen dat deze een virtuele SCSI adapter installeerd ja. Als je het niet gebruikt, kun je het niet gewoon verwijderen bij het onderdel "Software" in je configuratiescherm? Als je het opnieuw wilt installeren, je kunt het downloaden op http://www.virtualcd-online.com/ (link wordt gegeven op die site die jij aanhaalt).
Alvast bedankt! _/-\o_
np ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je antwoord..

Ik was naar Software gegaan, maar daar stond het niet tussen..

Dus toen heb ik Virtual maar gedownload van die site, bij google de licensecode opgezocht en opnieuw geinstalleerd.. Programma doet het prima..

Na opnieuw opstarten.. kreeg ik weer dezelfde foutmelding..

Dus toen ging ik 'zoeken'.. type ik als zoekopdracht "vcsplay.exe"

Toen vond hij inderdaad in mijn program files vcsplay.exe, maar Virtual CD v4..
Ik had Virtual CD v6 gedownload en geinstalleerd..

Nu wil ik niet opnieuw v4 gaan downloaden en installeren, maar die vcd v4 gewoon verwijderen..

Ik los het probleem zeker niet op door heel die map (Virtual CD v4) naar de prullenbak verplaatsen, en dan te verwijderen? :?

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:50:
Ik los het probleem zeker niet op door heel die map (Virtual CD v4) naar de prullenbak verplaatsen, en dan te verwijderen? :?
Nope dan heb je ook nog registerentries enzo... hoe is het er eigenlijk in eerste instantie terecht gekomen? Je draait net op een nieuwe install..

Je kunt ook proberen om het met msconfig te disablen (ik vermoed dat er iets mee opstart) en dan ook bij apparaatbeheer even die virtuele drives te deinstalleren... Ik weet echter niet precies hoe dit zit met die virtuele dingen, ik deinstalleer dit soort programma's maar liever netjes in plaats van virtuele hardware te gaan zitten verwijderen :P

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:59:
Nope dan heb je ook nog registerentries enzo... hoe is het er eigenlijk in eerste instantie terecht gekomen?
Dunno, na het opnieuw installeren van windows had ik het ineens.. ? 8)
En na het opnieuw opstarten had ik ook ineens de foutmelding :(
Je kunt ook proberen om het met msconfig te disablen (ik vermoed dat er iets mee opstart)
ok.. kprobeer dat dan wel.. :)
en dan ook bij apparaatbeheer even die virtuele drives te deinstalleren...
ehm.. :? maar die drives gebruikt VCD v6 toch ook?
Ik heb ook Daemon Tools op mn pc, die heeft ook virtuele drives..

Door die drives te deinstalleren verwijder ik VCD v4 denk ik niet.. :?

Toch? :?

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:08:
Door die drives te deinstalleren verwijder ik VCD v4 denk ik niet.. :?

Toch? :?
Ze hebben nu niet allemaal hun eigen drives?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dingen, die dingen die niet bestaan en zich wel voordoen als hardware.... :{ Maar even geen idee hoe je dit wegkrijgt.
Wat voor soort foutmelding is het trouwens? (Screenshotje?) Lijkt het op een programma dat opstart en daarbij een foutmelding geeft of is het een windowsfoutmelding die problemen met een apparaat aangeeft ofzo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

De aanvang van dit topic is niet echt tweakers.net waaridg. Kijken of een apparaat geinstalleerd is is toch echt het eerste wat je doet, niet een topic openen op dit forum svp.

Dat andere probleem is een software probleem. Daar kan je een topic over starten in Software Algemeen maar maak daar svp wel een fatsoenlijk topic van, ok?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

De aanvang van dit topic is niet echt tweakers.net waaridg. Kijken of een apparaat geinstalleerd is is toch echt het eerste wat je doet, niet een topic openen op dit forum svp.

Dat andere probleem is een software probleem. Daar kan je een topic over starten in Software Algemeen maar maak daar svp wel een fatsoenlijk topic van, ok?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.