• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn 5110 koelkast is overleden en nu zoek ik een vervanger. Ik wil Nokia, geen kleine telefoon en dan is de 6310 de enige optie. Mooie bijkomstigheid is dat ik het een prachtig apparaat vind. Maar waar zijn die dingen voor een redelijke prijs te koop?

Pricewatch.. alle vermeldinge onder de 300 Euro staan onterecht in de pricewatch, want de telefoon is in de betreffende shops niet verkrijgbaar.
Google.. niks gevonden.
Concurrenten, zoals Tweakzone.. daar is al helemaal niets te vinden.

2e hands.. wil ik niet. Prijzen zijn al gauw 100 Euro, en dan nog maar een beetje er bij voor een nieuwtoestel. En op Marktplaats komen de meeste aanbiedingen niet bepaald betrouwbaar over (adapter kwijt en geen boekjes :P )

Wie weet een winkel (maakt niet uit waar, liever nog een echte winkel dan een webshop) waar ze 6310's of 6310i's hebben voor een niet al te hoge prijs? Ik vind 160 Euro wel het maximum zo'n beetje gezien het feit dat het toestel al een oud model is en het hoeft niet perse om het i-model tegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 03-01-2005 01:52 ]

Verwijderd

Voor onder de € 160 vind je écht geen nieuwe 6310(i). Ze zijn nog erg populair en nauwelijks meer te vinden (ze worden immers al tijden niet meer gemaakt).

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Fully agree....

Als jij ergens weet waar ik nieuwe 6310(i)'s kan halen, dan maak jij mij echt onwijs blij (lukt niet)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb 2 6310i toestellen, dit zijn de enige telefoons waar je tegenwoordig nog fatsoenlijk mee kunt bellen. De rest zitten vol onhandige en vooral trage functies en 10000 spelletjes en zooi.

Toestel wat ik heb gebruik ik icm bluetooth headset en dat werkt machtig mooi.

Ik kan je helaas niet aan een toestel helpen vrees ik. Probeer anders eens wat van die telecomwinkeltjes, in Zwolle zit ook zo'n zaakje, doet ook aan frontjes verwisselen en dan soort gein, maar die hebben nog wel vaak dingen op voorraad.

http://www.nokia.be/nl/telefoons/modellen/6310i/index.html
Goeie no nonsense foon, spingt er in het overzicht meteen uit tussen al die teletubbie foons, er zitten zelfs vierkante modellen tussen |:( 8)7

http://www.nokia.be/nl/telefoons/modellen/7600/index.html als je voor lul wilt staan :D

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 03-01-2005 02:09 ]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:56:
Voor onder de € 160 vind je écht geen nieuwe 6310(i). Ze zijn nog erg populair en nauwelijks meer te vinden (ze worden immers al tijden niet meer gemaakt).
WTF zijn die krengen zo duur?? Heb er een hele poos 1 gehad via mijn pap gekregen... die was een keer in een plas gevallen (gelijk de 1e dag) en valt af en toe uit. Mja nadat ik er ook niet meer mee kon bellen (wel gebeld worden), heb ik maar een nieuwe gekocht 8)7

Verder denk ik dat je het kan vergeten voor die prijs. Mijns inziens is die dat geld ook bijlange na niet waard. Die krengen gaan snel kapot vind ik (en mijn pa ook ;) ).

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waypoint schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:03:
Heb er een hele poos 1 gehad via mijn pap gekregen... die was een keer in een plas gevallen (gelijk de 1e dag) en valt af en toe uit.
[...]

Verder denk ik dat je het kan vergeten voor die prijs. Mijns inziens is die dat geld ook bijlange na niet waard. Die krengen gaan snel kapot vind ik (en mijn pa ook ;) ).
Vind ik best meevallen hoor, probeer de gemiddelde telefoon van tegenwoordig maar eens in een plas te laten vallen, 90% is direct voor altijd kapot.

Mijn ervaring met de 6210 en 6310 serie is dat het hele sterke telefoons zijn die meer aan kunnen dan elke andere nokia (iig wat schokken betreft)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wolfboy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:08:
[...]
Vind ik best meevallen hoor, probeer de gemiddelde telefoon van tegenwoordig maar eens in een plas te laten vallen, 90% is direct voor altijd kapot.

Mijn ervaring met de 6210 en 6310 serie is dat het hele sterke telefoons zijn die meer aan kunnen dan elke andere nokia (iig wat schokken betreft)
True, maar m'n 6210 had wel heel snel het display defect (aan-uit, viel weg, kwam terug als je het toestel een beetje ging torderen, wrikken.)

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

Type-R

One Minute Shakin

Gsmshop.nl heeft ze nog gewoon in alle kleuren. Wel duur :{

Verwijderd

Wolfboy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:08:
Inderdaad die toestellen van tegenwoordig kunnen nergens tegen. Probeer maar eens met een moker een flinke dreun op je toestel te geven, 90% is direct voor altijd kapot 8)7

Het probleem met de 6310 is dat het de laatste nokia is die in de oude nokia carkit past, die half leasend nederland nog in de auto heeft zitten. Nokia maakt ze niet meer, dat maakt ze dus gewild en daardoor waarsch. duurder dan het toestel waard is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 09:13 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waypoint schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:03:
[...]

WTF zijn die krengen zo duur??
Sterker nog: ik meen dat ze toen ik mijn 6310i kocht (mei 2003) ze los € 330 kostten. Dat betaal je trouwens ook voor 6310's die nu als 'nieuw' worden aangeboden.

En nee: ze worden niet meer gemaakt en ja: het zijn de beste telefoons ooit gemaakt. Geen gezeur over langzame klote dingen, dat is alleen als je ze vergelijkt met veel nieuwere modellen.

Signatures zijn voor boomers.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Dan lijkt het me slimmer om een 6230 te kopen, er zit meer op en hij kost "maar" €280,-. Maar ja, als je meer waarde hecht aan een simpele telefoon dan aan features, dan moet je de 6310 nemen.

NOSIG

• SvMp
  • Niet online
Gezien het bovenstaande wordt het wel duidelijk dat de 6310 erg populair is en de prijs hoog is. Dat heb ik al gemerkt toen ik de Pricewatch van de 6310 nog regelmatig in de gaten hield. De prijzen daalden een beetje, maar de grote prijsdaling bleef uit. In plaats daarvan stopte Nokia de produktie.

Waarom zijn die krengen zo duur? Ik begrijp het niet. De Nokia 3410 is momenteel te krijgen voor nog geen 70 Euro, heel veel mensen hebben al genoeg aan de features van dat toestel, is het dan zo moeilijk om daar een volwassen design van te maken?

De 6210 kan ik ook voor gaan, maar die is niet eens zoveel goedkoper. In de pricewatch staat een hele goedkope shop, maar de website bestaat niet meer.

Dan zit er niks anders op dan een 3410 kopen en daarvoor een "volwassen" frontje zoeken. Ik vind 200 - 300 Euro gewoon te duur voor een apparaat waar ik overal mee rondloop.

Ik vind het raar dat Nokia niet meer strakke zakelijke modellen heeft zonder poespas, want daar is duidelijk vraag naar. Die kunnen dan ook goedkoop, want kleurenschermen, camera's en polyfone ringtonen kunnen weggelaten worden. Weer een praktijkvoorbeeld van het ongelijk van Adam Smith.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fout, daar is geen vraag naar want... de fabrikanten willen niet dat daar vraag naar is. Ze maken liever dure telefoons met opties en gadgets omdat ze weten dat die toch wel gekocht worden.
Waarom de 6310 zo duur moest blijven begrijp ik ook niet. Spannende technologie zit er niet in (BT is nog wel het geavanceerdste). Waarschijnlijk was de prijs ook alleen gebaseerd op de zakelijke markt waar prijs minder een issue is.

Oh, en dat er echt wel vraag naar normale telefoons is weet ik ook goed. Ik vind de 6310 zelf de beste telefoon ooit en probeerde mijn pa er een aan te praten. Hij kreeg echter een Siemens C55 van het werk die hij (letterlijk!) na een week heeft ingeleverd met de mededeling: met dit speelgoedje kan ik niet met goed fatsoen in een vergadering een telefoon aannemen. Dan ging het vooral om de 'leuke' polyfonische ringtones.

Verwijderd

een vriend van me heeft net deze week zijn 6310i verkocht voor 150 euro. En die zeg er écht niet meer als nieuw uit, en was bovendien ruim een jaar oud. Koper is m komen ophalen en alles...

Verwijderd

@TS: Waarom geen 6610(i)?
Nokia 6610

Is ip dezelfde foon als 6310, zonder toeters en bellen en zonder camera als je dat niet wilt.
Lekker klein en handzaam, licht, duurzaam en (vind ik persoonlijk) zeer stijlvol.
Heb de mijne voor 125 euro's gekocht van een gozee die ieder jaar een nieuw mobieltje aanscaft bij een nieuw abb.
Dat is voor mij de meest voordelige manier om jaarlijks aan een goede 'nieuwe' foon te komen.
Ohja, voor de duidelijkheid, ik maak gebruik van de SIM van mijn baas.... _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 16:00 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:58:
@TS: Waarom geen 6610(i)?
Nokia 6610

Is ip dezelfde foon als 6310, zonder toeters en bellen en zonder camera als je dat niet wilt.
Lekker klein en handzaam, licht, duurzaam en (vind ik persoonlijk) zeer stijlvol.
Heb de mijne voor 125 euro's gekocht van een gozee die ieder jaar een nieuw mobieltje aanscaft bij een nieuw abb.
Dat is voor mij de meest voordelige manier om jaarlijks aan een goede 'nieuwe' foon te komen.
Ohja, voor de duidelijkheid, ik maak gebruik van de SIM van mijn baas.... _/-\o_
Tja, en ben je ook meteen van je stand-by tijd af, die bij de 6310i zo lang is....

Verwijderd

Dat krijg je met een kleurenscherm, doet altijd korter met een acculading. Overigens doet die er niet eens zo heel erg kort over volgens mij.

Maar ja heb je wel weer een kleurenscherm, terwijl je zo nononse mogelijk wilde gaan. :/

• SvMp
  • Niet online
Die 6610 is mij te klein, kleurenscherm en is nieuw ook al weer duur (Pricewatch 190 Euro).

Ik heb net bij S&F een Vodafone prepaid pakket gekocht voor 40 Euro met een 3410. Aangezien ik Vodafone prepaid heb en houd betekent dat voor mij een nieuwe telefoon voor weinig. Wel veel te klein, wordt dus wennen, maar zonder toeters en bellen en betaalbaar dus. Want aan dit topic heb ik wel gezien dat een mooier alternatief voor wat ik er voor over heb niet haalbaar is.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De 6610 heeft ook geen Bluetooth. Dan kun je beter de 6230 nemen, maar goed, die heeft weer toeters en bellen en is veel duurder dan de 6610 (maar weer vergelijkbaar met een 6310).

[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 04-01-2005 08:19 ]

Verwijderd

Ja vet irritant dat Nokia nog geen goeie opvolger voor de 6310i heeft :(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb recent van KPN begrepen dat ze ze niet meer kunnen leveren, en nokia al een tijdje langer al niet meer

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

De Nokia 2300.
http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/Modellen/2300/index.html En dan met het normale grijze frontje.
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.belcompany.nl/fotol/120149.img

Die heeft m'n pa ook gekocht in Tenerife voor €100,- in Nederland kost hij momenteel nog minder dan €100,-
pricewatch: Nokia 2300

Heeft geen kleurenscherm, niks alleen een radio (helaas dus ook geen bluetooth). Hij is vrijwel net zo simpel als m'n goeie ouwe 3210 die ik nu niet meer gebruik. Ik zie de 2300 ook een beetje als de opvolger van de 3210.

Kwaliteit van dat dingetje is echt heel goed. Een heel helder display met witte backlight, de toetsjes zijn lekker en het menu is simpel en gewoon Nokia-stijl. Enige nadelen van de 2300 is dat-ie niet echt een volwassen uiterlijk heeft en dat-ie geen bluetooth heeft. Maar hij is wel heel goedkoop! :*)

P.S. Hij is ook door de consumentenbond uitgeroepen als beste koop.

NOSIG

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Mensen, jullie kunnen wel allemaal (off-topic) gaan roepen van 'waarom niet die-en-die telefoon?', maar dat is niet de vraag van de topicstarter. Die zoekt een 6310(i).

Graag on-topic blijven.

• SvMp
  • Niet online
Korakal schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:10:
Mensen, jullie kunnen wel allemaal (off-topic) gaan roepen van 'waarom niet die-en-die telefoon?', maar dat is niet de vraag van de topicstarter. Die zoekt een 6310(i).

Graag on-topic blijven.
Yep.. het orienteren heb ik wel gedaan ahv de vele topics waarin al is gediscusseerd over de verschillende types. Uit dit topic heb ik echter opgemaakt dat de 6310 moeilijk te krijgen is, of je moet er toch nog veel euro's voor neertellen. Mijn vraag is eigenlijk wel beantwoord, bedankt daarvoor. Zoals ik hierboven al zei heb ik een 3410 aangeschaft voor heel weinig.

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Ginz schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:02:
Fully agree....

Als jij ergens weet waar ik nieuwe 6310(i)'s kan halen, dan maak jij mij echt onwijs blij (lukt niet)
Kijk hier maar eens voor een nieuwe 6310i

Weden dat je ;) wordt.

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Opzich zijn dit ook nog wel alternatieven voor een 6310(i) ondanks dat ze geen BT hebben:

Nokia 1100 +/- € 85,-
[afbeelding]

Nokia 2100 +/- € 115,-
[afbeelding]

Nokia 6100 +/- € 150,-
[afbeelding]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Pagina: 1