Toon posts:

Computer Start niet meer op! oorz: processor

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer!

Ik zit met een probleempje!
Mijn computer heeft het al een tijdje begeven!
Toen ik in windows zat, ging mijn computer automatisch uit!
Ik wist hoe het kwam, de processor werd te heet! HEEL ERG HEET!
ik heb dus wat zitten pielen, maar nu is het alleen maar erger geworden!
de koeler werkt gewoon goed (althans denk ik)!

Ik kan zelfs mijn bios niet meer in... soms zie ik zelfs geen scherm meer.
Ik hoor ook af en toe een 2 tonige kreet uit mijn kast komen!
En ook soms een geluid dat op een sirene lijkt!

wie kan mij helpen?

Mijn dank is groot! :?

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uh...

Wat zijn je specs? Heb je de FAQ al doorgelezen? Hoe heet werd je processor?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:21

sjirafje

No inspirational quotes here

Hoe weet je dat je processor heet word? Gewoon gevoeld? Het is namelijk normaal dat je cpu dusdanig warm word dat het niet prettig is om hem aan te raken. Zit je koeler nog wel goed vast aan je cpu?

Hoeveel piepjes hoor je uit je pc? Heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken wat dat betekent? (Als je deze niet meer hebt is ie waarschijnlijk te downloaden van de website van de fabrikant.)

Weet je zeker dat het aan je cpu ligt en niet aan je geheugen?

Heb je de faq al doorgelezen? PMG FAQ <- klik*
Kijk voor de zekerheid ook nog even in de faq van WOS Windows Operated Systems - FAQ

edit:
btw welkom op tweakers :) Ik raad je ten zeerste aan om eerst even in de faq te kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door sjirafje op 03-01-2005 02:52 . Reden: Reden van edit: faq WOS toegevoegd ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Help is niet echt een goede manier om je topic mee te starten. Dit komt wat wanhopig/opdringerig over :P een piep uit je kast betekent meestal dat er iets niet helemaal goed gaat.

Op GoT verwachten we dat je eerst zelf wat onderzoek doet, alvorens hier een noodkreet te plaatsen. Toen je je net registreerde heb je als het goed is Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) doorgelezen. Hierin staat het beleid erg nauwkeurig uitgelegd.

Wat heb je al gevonden in de PMG faq, op Google en in de supportdocumentatie van de moederbordfabrikant? Over welk type moederbord praten we? De hardwarespecs lijken me erg belangrijk om te weten.

Heb je al eens alle onderdelen die niet noodzakelijk zijn uit de pc gehaald? Start deze dan wel weer op? Soms kan een kapotte netwerkkaart of ander apparaat aanzienlijke problemen veroorzaken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 00:52

VIPER2001

[GOT]The Source

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:44:
Beste lezer!

Ik zit met een probleempje!
Mijn computer heeft het al een tijdje begeven!
Toen ik in windows zat, ging mijn computer automatisch uit!
Ik wist hoe het kwam, de processor werd te heet! HEEL ERG HEET!
ik heb dus wat zitten pielen, maar nu is het alleen maar erger geworden!
de koeler werkt gewoon goed (althans denk ik)!

Ik kan zelfs mijn bios niet meer in... soms zie ik zelfs geen scherm meer.
Ik hoor ook af en toe een 2 tonige kreet uit mijn kast komen!
En ook soms een geluid dat op een sirene lijkt!

wie kan mij helpen?

Mijn dank is groot! :?
haal je cpu er eens uit (geen pootjes dubbel) en probeer hem er weer in te doen
als de cpu er niet goed in zit kreeg ik die taa tuuu geluid ook ....

zit je koeler ook niet omgekeerd , en is je fan wel op de cpu-fan aansluiting aangesloten.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je ziet, dit is echt niet de manier om een fatsoenlijk "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Het is de bedoeling dat je de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum kent eer je er een topic neer wil planten. Hier in PMG zijn dat dus de PMG FAQ en het PMG Beleid. Beiden linken ze naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat jou al een heel eind verder had kunnen helpen en in de startpost van het Beleid staat duidelijk uiteengezet hoe je zo'n topic dien te starten. En in de FAQ staat ook nog een stukje "Hoe warm mag mijn CPU worden?". Dat is wellicht interessant in jouw geval :)

Succes verder.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-01-2005 08:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.