Toon posts:

Help needed - pc pakt nieuwe HD niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist een nieuwe HD aangeschaft, een Western Digital 120 gig: WD1200JB-00GVA0.

Ik heb alles in mijn Bios aangepast en deze herkent hier ook mijn nieuwe HD. Als ik windows opstart wordt deze nieuwe schijf ook herkent bij de hardware, en deze geeft ook aan dat alles correct werkt.

Wat is het probleem nu echter, de nieuwe schijf is niet zichtbaar in "deze computer'. Daar wordt de nieuwe schijf niet herkent. Al mijn oude schijven herkent mijn pc wel, maar ik zie mijn nieuwe schijf nergens terug.

Weet iemand wat er hier mis is gegaan en wat ik kan doen om dit op te lossen... ?

Verwijderd

misschien is hij nog niet geformateerd enzo?

kijk misschien bij schijfebeheer, kan je hem een label(naam) geven en formaten enzo

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Ik gooi het ook op niet geformatteerd.
Je kan dit allemaal leuk en grafisch bekijken door naar Config. scherm -> systeembeheer -> en dan schijfbeheer. te kiezen.
Pas trouwens wel op welke je formatteert en of het wel goed gaat met de toewijzing van schijfletters. Het is altijd op te lossen door de schijf te ontkoppelen, maar echt handig is het nou niet :X

[ Voor 40% gewijzigd door cryforhelp op 03-01-2005 01:47 ]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dan heb je nog geen partities aangemaakt. Trek effe een basiscurcus installatie / configuratie uit de FAQ van dit forum, dan ben je zo klaar.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Is de schijf de enige op de IDE controller?

Zo ja, dan moet je een jumper HORIZONTAAL leggen tussen de onderste pootjes van de jumpers op de tweede en derde rij van rechts, van achter af gezien.

code:
1
 : : _ :

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

victorvo schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:54:
Is de schijf de enige op de IDE controller?

Zo ja, dan moet je een jumper HORIZONTAAL leggen tussen de onderste pootjes van de jumpers op de tweede en derde rij van rechts, van achter af gezien.

code:
1
 : : _ :
Dat is niet waar.
Bij WDs is er geen jumper nodig als de drive als single wordt gejumperd.

Iig op de 1200JB discs (die ik hier ook heb liggen).

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ehm.. hij is al door de BIOS en de hardware herkenning..

Sorry; die verwijzingen in de FAQ helpen niet echt hiervoor. Maar: windows help geeft bij "partitie" wel het juiste antwoord: pak "schijfbeheer" erbij; configscherm->systeembeheer->computerbeheer en in die app: schijfbeheer. Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Gwaihir op 03-01-2005 02:07 ]

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

Terw_Dan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:04:
[...]

Dat is niet waar.
Bij WDs is er geen jumper nodig als de drive als single wordt gejumperd.

Iig op de 1200JB discs (die ik hier ook heb liggen).
Als ik me goed herrinner is het horizontaal leggen van de jumper enkel om hem niet kwijt te doen... is hetzelfde als dat je hem er niet op staan hebt...

(Indien ik fout ben... laat effe weten) ^^

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie hulp!!

Het is mezowaar gelukt door naar naar Config. scherm -> systeembeheer -> en dan schijfbeheer. te gaan en dan vervolgens mijn nieuwe HD te formatteren.

Gewelidig mensen, en dat zo laat op de avond nog

_/-\o_ _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sjee, dit valt echt onder basiskennis. Een harddisk wordt heus niet met data en al geleverd 8)7

Anyway, je bent er inmiddels uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.