Toon posts:

Programma om automatisch files te versturen per e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programma dat automatisch alle files uit een directory of alle geselecteerde files naar een e-mail adres kan sturen (per file in een apart mailtje)? Wel zo makkelijk als je bijvoorbeeld een bestand van bijv. 50 MB wil versturen: even RAR-ren in files van +/- 3 MB en versturen.

Uiteraard al de search gebruikt. Ik ben benieuwd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb toevallig wel pas een systeem ontwikkeld dat bestanden uit 1 of meerdere directories uploadt naar een HTTP(S) server. Dit draait als service onder NT systemen en werkt prima. Hoewel het nog niet helemaal klaar is (puntjes moeten nog op de i) is het best een leuk ding geworden. Ik heb het in VB6 geschreven, dus als je een beetje thuis bent in programmeren dan kun je het makkelijk ombouwen om te laten mailen. Als je wil en intresse hebt wil ik de source wel met je delen (en ergens online zetten voor andere tweakers natuurlijk).

..ik bedenk zojuist dat het onder .Net waarschijnlijk nog makkelijker te maken is (ik schreef het in VB6 omdat we er 'bedrijfsmatig' nog aan vastzitten), dus met een beetje moeite lijkt het me niet eens zo moeilijk zelf te maken...

Overigens had ik op google zo beet

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 03-01-2005 01:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Onder linux een fluitje van een cent met 3 regels shellscripting o.i.d....maar ik neem aan dat het onder Windows moet.

Dan idd even met google zoeken, er zijn vast al wel mensen die het eerder hebben gedaan :)

Verwijderd

scriptje in dos (of cmd op xp/nt) en dan blat gebruiken om te mailen: http://www.blat.net/
voorbeelden om in 'dos' script alle files (of bepaalde files) uit een dir te verwerken zijn te vinden hier op GoT.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 01:44 ]