Toon posts:

[Javascript/IE] Webpage in landscape printen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn webpage zou ik graag willen dat wanneer de gebruiker op "printen" drukt op de webpagina, dat de pagina liggend geprint wordt (zorgt voor gebruiksvriendelijkheid)

hoe lukt dat? in de MSDN-libraries heb ik er niets over kunnen vinden

.nick

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat lukt alleen maar met java-, vbscript waarvoor de client eerst de website aan de vertrouwde zone moet toevoegen denk ik. Je kan de hele printer settings instellen, uit printen en daarna alles weer terugzetten zoals het was, maar niet met de standaard veiligheids instellingen en het is erg IE allenig.
Als dat geen probleem is zou je op msdn naar windows scripting host kunnen zoeken, daarmee moet het lukken.
Misschien dat het met CCS2 kan maar dat is nog erg niet klaar zover ik weet.

[ Voor 13% gewijzigd door Gert op 03-01-2005 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat IE bepaalde functies heeft om WEB PAGE PRINTING uit te voeren, maar ik weet niet welke functies en attributen daarbij worden gebruikt.

igg thnx

.nick

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Clientside meuk -> Webdesign & Graphics.

Professionele website nodig?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ScriptX (IE-only)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet helemaal wat is zoek moeilijk ben ik he 8)7, ik wil graag iets wat op de meest geruikte browsers werkt.

.nick

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

@page {
size: landscape;
}
Geen idee of het ook een beetje wordt ondersteund door de browsers.

Today's subliminal thought is:

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:45

Zoefff

❤ 

Het is gewoon niet mogelijk om op een makkelijke manier een printer via een website te "besturen". Met CSS2 wordt het al wat makkelijker om het een en ander aan print-layout te doen, maar dat staat ook nog in de kinderschoenen.

Imho de beste manier om informatie van je site uitgeprint te krijgen, is door er eerst een PDF van te maken. Ik neem aan dat als jij gebruikers de functionaliteit geeft om iets uit te printen, dat het bepaalde data is die niet perse grafisch mooi hoeft te zijn, maar waarbij het puur om de data gaat.

In dat geval kan je met bijvoorbeeld het gratis FPDF met PHP mooie PDFjes maken die de bezoekers kunnen uitprinten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1