Dell 2350 wireless router op Chello aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Vanavond had een vriend mij gevraagd zijn wireless router op Chello aan te sluiten en zo zijn nieuwe Dell pc ook van internet te voorzien. De andere pc moet gewoon met kabel gedaan worden.

De router wordt alleen met een quickstart guide geleverd waarin staat hoe je de setup start. ik vindt dit wel erg summier, en eigenlijk onder de maat om geen papieren handleiding mee te leveren.

Maar goed, het is dus niet gelukt. Het probleem is dat de Dell router het Chello modem niet 'herkend' en dus meent dat er geen internet is. Als ik de modem direct op de pc zet werkt het wel. Dus het internet is ok. Ik kan ook door de setup utility zien dat de pc op de router aangesloten is maar de router niet laten configureren dat het werkt. Volgens mij moet ik iets in de router instellen maar ik kom er niet uit. Er bestaat een mogelijkheid om in de router een naam en domein in te stellen en ik vermoed dat dit het kan zijn. Verder heb ik namelijk alles goed aangesloten en zou het gewoon moeten werkenvoor zover ik kan zien. Weet iemand een mogelijke oorzaak dat die router het modem niet herkend?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Vaak moet je op Chello het mac adres ven de netwerkkaart kopieeren in de router anders werkt het niet kijk op de site van dell hoe je dat doen moet 8)

• koekeeghan
Het invullen van het Mac-adres van de werkende computer in de router werkte niet. Ik heb de modem door Chello laten resetten. Daarna opgestart met alleen de router en nu werkt het bijna. Het netwerk werkt weer en de nieuwe pc heeft nu draadloos internet. Alleen de eerste pc heeft nu geen internet meer. Volgens mij moet het aan de instellingen van die pc liggen, want de rest werkt. Maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Iemand?

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 17:55
Je moet dan Start -> cmd (win2k/winxp) -> ipconfig

dan komt er een ip tevoorschijn. Als dit niet het geval is, en anders ook.

ipconfig /release ---> intikken, dan wachten tot je weet kan tikken dan
ipconfig /renew ---> intikken en dan krijg je van je router een ip aangerijkt (neem aan dat DHCP aanstaat, dit is bijna altijd het geval)

• koekeeghan
Alles lijkt goed te zijn, de IP adressen zijn ok, en er kan heen en weer gepingd worden. Volgens mij is dat niet het probleem. De firewall is ook goed ingesteld. De ene PC heeft wel internet en de andere niet dus is het gewoon een instelling op de pc.

Ik heb de router op het MAC adres ingesteld van de pc die nu geen internet heeft. Dat moet er eerst voor zorgen dat het Chello modem verbindign gaf, maar dat werkte niet. We hebben het modem laten resetten door Chello en nu heeft alleen de wireless pc internet. Ik vermoed dat het een probleem is met dat MAC adres, kan dat?

Staplerfahrer Klaus

[ Voor 38% gewijzigd door koekeeghan op 08-01-2005 19:03 ]

• koekeeghan
Is het mogelijk dat de router nu ipv het MAC adres dat ik heb ingevoerd om door te geven aan de router, nu toch het MAC adres van de wireless pc doorgeeft? Dat zou wel verklaren dat die andere pc niet meer het internet op kan, omdat nu de wireless pc aangemeld is bij Chello.

Kan ik zien welk MAC adres de routerdoorgeeft? Zo ja, hoe?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:30

Nibbz

Postmaster General

ik weet niet wat je allemaal nou met het mac adres van je router of computer, maar als je router internet heeft, dan heeft dat niks met mac adressen te maken.

Als de router internet verbinding heeft, zorg er dan voor dat de pc's hun eigen mac adres gebruiken. En ga daarna naar instellingen kijken.

Enne, 2x hetzelfde mac adres gaat niet werken, dan gaan pakketjes de verkeerde kant op

13:37

• koekeeghan
(zucht)
Het heeft wel degelijk met mac adressen te maken. Chello verbiedt een netwerk en je kan dus alleen het net op met één geregistreerd mac adres. Als dat dus mis gaat kan je het net niet op met twee pc's.
Tweemaal het zelfde mac adres kan wel degelijk, door in te stellen dat de router het macadres dat geregistreerd staat doorgeeft aan het modem zodat je met 2 pc's het net op kan.

[ Voor 8% gewijzigd door koekeeghan op 10-01-2005 15:52 ]

• koekeeghan
Om de een of de andere reden is het nu zo dat dus alleen een pc tegelijk internet via de router kan hebben. De wireless pc werkt nu gewoon en als we die loskoppelen en de andere met draad op het net zetten dan werkt het ook. Maar niet biede pc's tegelijk. Het werkt ook als de andere pc ook wireless aangesloten wordt. Moet het niet appart ingesteld worden dat de ene pc wireless is en de andere met draad?
Als we beide pc's draadloos doen zou dat dan niet het probleem verhelpen?

Of zit UPC mischien actief de boel tegen te werken. Ze kunnen zien aan de pakketjes of er een router gebruikt wordt met meerdere pcs. Zou datmischien het probleem zijn? Is dat na te kijken?

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan wel direct via de modem op internet maar via mijn router lukt het net en Chello geeft geen ondersteuning.

Wat zijn de stappen die je hebt genomen? Hoe pas ik het Mac adres in mijn router aan? Moet ik Chello daarna nog vragen te resetten of gebeurt dat automatisch na een aantal uur? Dat is nl. wel het geval bij andere providers weet ik.

Ik wil direct van mijn laptop via de router op internet (via Chello). Ben inmiddels al 3 dagen bezig. Heeft iemand een stappenplan. Ben niet zo'n wizzkid.

Verwijderd

Inmiddels is het gelukt om mijn router aan te sluiten op chello. Voor degene die een eenvoudige uitleg willen, zie http://www.chelloo.com/content/view/65/30/

Nu alleen de beveiliging nog. Zodra ik de encryptie aanzet van mijn netwerkkaart wordt de verbinding met de router verbroken. Maar goed, dat is weer een ander topic.
Evengoed houd ik me aanbevolen voor advies.

Verwijderd

hallo,
ik heb hetzelfde probleem en probeer al weken de router te installeren
ik heb de uitleg geprobeerd (chello), maar als ik bij de webinterface kom ik bij het openingsscherm, maar wat moet ik dan doen? het macadres staat al in de router.
de helpdesk antwoorde dat waarschijnlijk de ip / dhcp gegevens niet juist zijn ingesteld
wel staat mijn pc op automatisch ip verkrijgen
wie kan mij helpen

je zou me een groot plezier doen
Pagina: 1