Toon posts:

[ZOEK] simpele temperatuursensor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic-naam zegt, ben ik op zoek naar een zeer simpele temperatuursensor.
-Met een simpele temperatuursensor bedoel ik iets als dit:
http://www.dansdata.com/t3s.htm

-LCD-scherm
-backlight
-GEEN fan-controllers
-GEEN andere onzin
-De hoeveelheid temperatuursensordraadjes maakt niet echt uit: 2 is goed, maar ook 3,4,...

Waarom neem ik dan niet hetgeen waarvan ik juist de link heb gegeven? :)
Hiervoor:...
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/llstuff01/35thermfade300.jpg

Je kan die displays gewoon niet aflezen als je er niet recht op kijkt. (Deze foto werd getrokken bij nog geen 15° boven horizontaal :| )

Zoals je kan zien ben ik geen moeilijke mens, ik zou gewoon iets ULTRA-simpel, maar ik heb na een hele tijd googlen (behalve het bovengenoemde dan) nog niets gevonden... :(

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09

Proximus

100% OC

Ga naar de halfords koop een temp sensor voor de auto! Dat kost nog geen 10,-! :)

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het nadeel daarvan is alleen dat die maar tot een graad of 50 betrouwbaar zijn. Plak je dus een sensor op je HSF van de CPU van is dat al niet meer betrouwbaar.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Proximus schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:08:
Ga naar de halfords koop een temp sensor voor de auto! Dat kost nog geen 10,-! :)
Ja idd! en wist je, dat als je die sensor los trekt, er een stekkertje eraan doet, dat je hem dan op je mobo kan aansluiten?

'Vroeger' Hadden mobo's niet alleen fan aansluitingen, maar ook temp sensor aansluitingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik zou toch liefst 1 hebben die bonven de 50° nog betrouwbaar is, zeker als ik met wat overclocking bezig ben, en ook dat hij in een 5,25" bay past.