[pc] Hoe aansluiten op een versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-07 13:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hallo,

Ik woon sindskort op mezelf. :)
Voorheen had ik de pc op de versterker aangesloten.
Jack > 2 x tulp. (5m kabel)
Dit werkte altijd prima.

Nu staat mijn versterker 5m verderop. (op de kabel netjes weg te werken heb ik +/- 7m lengte nodig. Vrijdag een kabel gekocht. Jack naar tulp waren er niet, dus heb ik tulp naar tulp genomen (10m). Converter aan de pc kant van tulp > jack.
Nu werkt het niet, de geluidskaart stopt er gewoon mee als ik het aansluit...... heeft de kabel misschien teveel weerstand oid?

Whatever.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Hij zou er alleen mee stoppen als je te weinig weerstand hebt. Is de kabel wel goed? geen kortsluiting oid? 7m is niet echt een erg lange kabel, het zou prima moeten werken.
Koop anders een ander kabeltje: Een tulp verlengkabel (vrouwtjes aan de ene kant, mannetjes aan de andere). Daarmee kan je je ouwe jack-tulp kabel (die wel werkte) verlengen. Afhankelijk van de hebberigheid van de winkel waar je het koopt, kan deze kabel tussen de 3 en de 15 euro kosten.

Verwijderd

meendering schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:38:
Hallo,

Ik woon sindskort op mezelf. :)
Voorheen had ik de pc op de versterker aangesloten.
Jack > 2 x tulp. (5m kabel)
Dit werkte altijd prima.

Nu staat mijn versterker 5m verderop. (op de kabel netjes weg te werken heb ik +/- 7m lengte nodig. Vrijdag een kabel gekocht. Jack naar tulp waren er niet, dus heb ik tulp naar tulp genomen (10m). Converter aan de pc kant van tulp > jack.
Nu werkt het niet, de geluidskaart stopt er gewoon mee als ik het aansluit...... heeft de kabel misschien teveel weerstand oid?
Ik denk niet dat de kabel te lang is ( a.k.a. te veel weerstand), want ik heb er hier 10 meter aan liggen, en dat werkt goed.

Heb je misschien toch niet de verkeerde ingang in je versterker gekozen ? of op je PC ? of misschien zelfs de instellingen van je versterker verkeerd staan (digitaal ofzo)

Verwijderd

Heb je in de nieuwe situatie ook met de oude kabel getest?

Je maakt een vervelende geleidende verbinding met je apparatuur, dat zou ik altijd afraden en daarom zweer ik ook bij optisch. Misschien moet je het eens in die hoek zoeken.

Ik denk namelijk ook niet dat het probleem veroorzaakt wordt door een te lange kabel.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:12

UTM

Pas wel op met ruis. Ik had namelijk ook mijn versterker op mijn PC aangesloten, helaas kwam er veels te veel ruis mee en heb ik uiteindelijk besloten om er vanaf te zien :(

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-07 13:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hmmz, op de een of ander manier werkt het nu wel.... :?
Ik ben voorlopig geholpen......

Heb sinds vandaag een modempje in mn pc... die zat denk ik dwars....

[ Voor 30% gewijzigd door Harmen op 02-01-2005 23:35 ]

Whatever.

Pagina: 1