Toon posts:

Boot error CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt alleen geen resultaten over mijn probleem gevonden.

Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik de melding "NEW CPU INSTALLED"
Press F2 to setup bios
Pres F1 to continue loading default settings.

Extra stroom geven aan CPU of VIDEOKAART heeft geen effect.

Ik heb niks overgeclocked en telkens blijft hij maar met deze error komen. Ook zijn mijn usb poorten op onverklaarbare wijze niet meer toegangkelijk.

Verder als ik de bios inga en dan meteen F10 save "yes" dan start hij gewoon weer door.

Weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn of wat te doen?

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Het kan zijn dat je BIOS brak is. Dat zou je gewoon even moeten flashen en dan kijken hoe hetervoor staat.

Verwijderd

Ff het bios instellen en dan zou alles moeten werken.
Zie handleiding van je moederbord hoe je dit moet doen.(staat vaak uitgebreid omschreven)

Verwijderd

Topicstarter
theroman schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:39:
Het kan zijn dat je BIOS brak is. Dat zou je gewoon even moeten flashen en dan kijken hoe hetervoor staat.
Ik heb een ASUS P4C800E-Deluxe, ik neem liever het risico niet om mijn bios nu te flashen en met een kapot moederbord te zitten. En dat mijn BIOS nu al brak is lijkt me sterk.]

Verwijderd

Wordt hij wel goed herkent in BIOS dan?

Verwijderd

Misschien herkent je mobo je processor niet. Dan zal je toch even je bios moeten updaten.
Kijk hier eens welke bios je nodig hebt voor je processor: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gewoon Liveupdate 5.31 installeren van de Asus site, dan kan je vanuit windows je bios flashen, is bij mij prima gelukt :)

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:35:
Ik heb de search gebruikt alleen geen resultaten over mijn probleem gevonden.

Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik de melding "NEW CPU INSTALLED"
Press F2 to setup bios
Pres F1 to continue loading default settings.

Extra stroom geven aan CPU of VIDEOKAART heeft geen effect.

Ik heb niks overgeclocked en telkens blijft hij maar met deze error komen. Ook zijn mijn usb poorten op onverklaarbare wijze niet meer toegangkelijk.

Verder als ik de bios inga en dan meteen F10 save "yes" dan start hij gewoon weer door.

Weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn of wat te doen?
Kijk de batterij (cr2032) ff na , misschien is wel leeggelopen o.i.d.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Er is iets met de batterij of je bios data is in de war. Druk op F1 om defaults te laden en als dat niet helpt, probeer eens de bios te resetten met het daarvoor bestemde jumpertje zoals beschreven in de handleiding van je mobo.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Probeer eens je CPU opnieuw te installeren. Controleer dan meteen of alle pinnen goed recht staan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is gewoon een dode batterij, dat is duidelijk omdat bij een cold boot (dus als je hem aanzet als hij van stroom geweest is) alle instellingen verloren zijn, maar bij een warm boot (de reset na door BIOS setup gegaan te zijn) werkt alles wel. Daarom is het ook geen BIOS/CPU probleem, want dan zou een warm boot ook niet werken :7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1