Toon posts:

Dell XPS T500 overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met het overklokken van de
Dell XPS T500(PIII 500,512kb,slot1), weet niet wat voor BX mobo er in zit.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb wel algemene ervaring mbt het overklokken van Dell computers, zoals de OptiPlex en Dimension en ik kan je mijn ervaringen in één drieletterig woord vertellen: RUK ;(

Je hebt namelijk vaak (heel vaak) geen mogelijkheden om de busspeed te verhogen en omdat de CPU's gelocked zijn, kun je verder niks.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die cpu's niet te un-locken om naar zeg
6*100 i.p.v. 5*100 te gaan.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
nee dat kan niet met een p-3

Verwijderd

Topicstarter
Intel :( ik stap wel over naar AMD

Verwijderd

Die Dell Dimension XPS T serie is daadwerkelijk softwarematig te overklokken.
Ik heb zelf een XPS T450 met een Intel SE-440BX-2 Mobo en heb de FSB van 100MHz naar 124MHz opgekrikt. Mijn P3 450Mhz draait nu op 556MHz.

Gebruik proggie CPUCool en selecteer Cypress bij PLL manufacturer en W149 bij de PLL type.
Succes en laat ons even weten of het je gelukt is.
CPUCool-> http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL.HTM

Verwijderd

Echt te gek dat CPU Cool, ik was al een tijdje aan het zoeken hoe ik mijn Dell XPS600r over kon clocken. Nu draait ie in plaats van 600 MHz. op 740 MHz B-). Werkt echt goed.

Verwijderd

Als voormalig Dell-werknemer (Second line Dimension engineer, precies toen de XPS-T uitkwam, wat een timing) kan ik je vertellen: vergeet het maar. De P3 is gelocked, en Dell past zijn mobo's zo aan dat er met jumpers en/of BOIS settings niet te tweaken valt aan je FSB. En als je gaat solderen kun je naar je garantie fluiten. En garantie is toch wel de enige reden waarom zo'n slet interessant zou kunnen zijn.

Maar, een Dell brengt 2de hands toch wel wat op hoor, kun je dat investeren in je nieuwe PC die wel te OC-en is... >:)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

ipv oc-en zou ik er gewoon een andere proc in zetten je kan er bijv. een pIII 1 ghz in zetten 100fsb

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1