[Ervaringen] LG T710BH 17" monitor

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Aangezien ik binnenkort over wil gaan op een platte CRT monitor en ik de LG T710BH wel een interessant scherm vind qua uiterlijk, design en waarschijnlijk ook prestaties (die ik even heb kunnen testen, helaas niet lang), wil ik graag weten wat de ervaringen van de mensen zijn die dit scherm in hun bezit hebben.

Het grootste deel van de tijd zal het scherm gebruikt worden om games mee te spelen. Aangezien ik dit momenteel doe op een 19" iiyama scherm (ik vind het toch iets te groot), wil ik dus sowieso over op een plat scherm (vind ik fijner kijken).

Het gaat om dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.computergoodies.ca/usrimage/lg_t710bh.jpg

Op Google heb ik al naar reviews gezocht, maar ik kon weinig nuttige reviews vinden helaas :(.

Zou iemand mij zijn/haar ervaringen kunnen geven zodat ik een goede indruk krijg van de kwaliteiten van dit scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 02-01-2005 22:22 ]

Profile

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Godjira schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:22:

Op Google heb ik al naar reviews gezocht, maar ik kon weinig nuttige reviews vinden helaas :(.

Zou iemand mij zijn/haar ervaringen kunnen geven zodat ik een goede indruk krijg van de kwaliteiten van dit scherm?
Weet je zeker dat je dit scherm wilt? Ik zou op dit moment geen geld uitgeven aan een CRT scherm. Voor niet al te veel geld heb je tegenwoordig een hele mooie TFT. En als je dan echt een CRT wilt, kijk dan eens op marktplaats ofzo, daar staan genoeg modellen met 20x betere specs als deze en voor lagere prijzen. Ze zijn alleen gebruikt. Maar op het eerste beste moment dat je dit scherm koopt, is ie zodra je de winkel uitloopt niet meer dan 50e waard. En das wel zonde he.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Domus schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Weet je zeker dat je dit scherm wilt? Ik zou op dit moment geen geld uitgeven aan een CRT scherm. Voor niet al te veel geld heb je tegenwoordig een hele mooie TFT. En als je dan echt een CRT wilt, kijk dan eens op marktplaats ofzo, daar staan genoeg modellen met 20x betere specs als deze en voor lagere prijzen. Ze zijn alleen gebruikt. Maar op het eerste beste moment dat je dit scherm koopt, is ie zodra je de winkel uitloopt niet meer dan 50e waard. En das wel zonde he.
Helemaal 100% zeker ben ik nog steeds niet inderdaad. Een TFT vind ik alleen nog steeds niet erg fijn voor het spelen van games, om een of andere reden. Ook vind ik de dode pixels/subpixels die je toch nog steeds weleens tegen komt geen fijne gedachte, zeker niet aangezien de meeste fabrikanten hierop slechte tot zeer slechte garanties op biedt. Een scherm moet imo gewoon goed zijn, zonder dode pixels, etc. Dit is voor mij nog steeds de hoofdreden om voor een CRT scherm te kiezen. TFT schermen zijn heel mooi en voor de ghosting die je vroeger zag hoef je het ook meestal niet meer te laten, aangzien dit bijna niet meer aan de orde is, maar toch blijf ik voorlopig bij een CRT beeldscherm.

Marktplaats is geen slecht plan, maar ik vind het altijd een beetje zonde om daar een scherm te kopen waarop misschien bijna geen garantie meer zit. Straks gaat het scherm na een half jaar dood en moet ik alsnog een nieuwe kopen omdat er geen garantie meer op het scherm meer zit.

Maar goed, ik ben nog steeds aan het rondkijken en deze trok vooral vanwege zijn uiterlijk (het is qua design best een mooi scherm) mijn aandacht.

Profile

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik heb alleen ervaring met het type ervoor LG F700P Flatron (1600x1200@75Hz max). Deze bevalt me al 2,5 jaar heel erg goed :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25

jasjenl

Liab A Tymo

Mja, ik ken twee mensen die een vergelijkbaar LG scherm hebben/hadden: bij de ene zie je heel erg veel moiré effecten (die ook met geen mogelijkheid helemaal weg te regelen zijn) en de andere was na zo'n anderhalf jaar al kapot. Wellicht zegt dat allemaal niks, maar ik ben zelf nog niet zo overtuigd van de kwaliteit van LG monitoren.

TFT zou ik ook niet voor gaan, haalt het toch op heel veel punten nog steeds niet bij een goede CRT. Helaas lijkt het er wel op dat voor steeds meer fabrikanten het produceren van goede CRT's een aflopende zaak wordt aangezien iedereen zo'n 'mooie' TFT schijnt te willen hebben. IIyama heeft trouwens ook nog wel wat aardige, platte 17 inch CRT's en zijn naar mijn idee toch net wat beter dan LG.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Persoonlijk ben ik weer niet zo gecharmeerd van Iiyama schermen en uitermate prettig verrast en tevreden over de LG Flatron 795FT+ die ik voor 90 euro op de kop heb kunnen tikken. De afwezigheid van damper wires (de twee horizontale zwarte lijnen over het beeld) bij trinitrion/diamondtron buizen) vind ik wel best een groot voordeel en het beeld is perfect stabiel. Op de resolutie die ik gebruik, 1152x864, heb ik helaas wel een soort moiré-achtige banden die alleen bij egale kleurvlakken te zien zijn en dit is niet weg te regelen, maar daar stoor ik me niet aan verder. Over de kleuren, helderheid en scherpte ben ik zéér te spreken van mijn LG Flatron scherm, alleen zou ik ondanks de hoge refreshrate die hij aankan (100 Hz @ 1152x864) willen dat ik een scherm had zonder refreshrate (bij voorkeur een OLED-scherm :9 ).

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 02:22:
Persoonlijk ben ik weer niet zo gecharmeerd van Iiyama schermen en uitermate prettig verrast en tevreden over de LG Flatron 795FT+ die ik voor 90 euro op de kop heb kunnen tikken. De afwezigheid van damper wires (de twee horizontale zwarte lijnen over het beeld) bij trinitrion/diamondtron buizen) vind ik wel best een groot voordeel en het beeld is perfect stabiel. Op de resolutie die ik gebruik, 1152x864, heb ik helaas wel een soort moiré-achtige banden die alleen bij egale kleurvlakken te zien zijn en dit is niet weg te regelen, maar daar stoor ik me niet aan verder. Over de kleuren, helderheid en scherpte ben ik zéér te spreken van mijn LG Flatron scherm, alleen zou ik ondanks de hoge refreshrate die hij aankan (100 Hz @ 1152x864) willen dat ik een scherm had zonder refreshrate (bij voorkeur een OLED-scherm :9 ).
Die twee strepen (damper wires) vind ik persoonlijk dus juist heel irritant. Mijn moeder heeft een iiyama scherm staan met van die damper wires, maar iedere keer als ik achter haar pc iets moet doen, dan erger ik me rot aan die twee dunne lichtgrijze strepen in het beeld. Dit is iets dat ik op mijn eigen scherm dus nooit zou willen zien. Dit is een van de redenen dat ik voor de LG zou kiezen, aangezien die gebruik maakt van een shadowmask beeldbuis. Het voordeel hiervan is dat je die draden dus niet hebt, aangezien het een andere techniek is. Het nadeel is echter dat de brightness wel iets minder hoog kan dan van de trinitrion/diamondtron beeldbuizen, maar dat neem ik voor lief.

Profile

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hallo, lees nog eens:
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 02:22:
De afwezigheid van damper wires (de twee horizontale zwarte lijnen over het beeld) bij trinitrion/diamondtron buizen) vind ik wel best een groot voordeel en het beeld is perfect stabiel.
LG Flatron buizen zijn een soort trinitron/diamondtron buizen maar dan zonder damper wires. Dit is dus beter dan een schaduwmasker. :) Het scherm waar jij in geïnteresseerd bent heeft dus ook geen schaduwmasker...

Kijk ook maar eens op de site van LG hier over hun Flatron technologie.

[ Voor 30% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-01-2005 09:09 ]

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
Dit model heb ik in actie gezien bij mn schoonvader. Hij en ik waren er zeer te spreken over. Vooral het contrastrijke beeld sprak me aan.

Zelf heb ik een LG Flatron 795FT, inmiddels al een aantal jaartjes oud (700 Mark toen!!!). Echt een prachtmonitor die door zijn 0.24 dotpitch superscherp is.

Moet er bij zeggen dat me deze 1 keer stukgegaan is.
Beeld sprong af en toe op rood. Gebeld met LG, ze hadden er nog wel 1 liggen (dit was dus buiten de garantieperiode). 2 dagen later stond een UPS busje voor de deur met een nieuwe LG Flatron 795FT :P PLUS :P En zowaar had ik dus een usbhub erbij :o

Hulde voor LG :)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:46:
Dit model heb ik in actie gezien bij mn schoonvader. Hij en ik waren er zeer te spreken over. Vooral het contrastrijke beeld sprak me aan.

Zelf heb ik een LG Flatron 795FT, inmiddels al een aantal jaartjes oud (700 Mark toen!!!). Echt een prachtmonitor die door zijn 0.24 dotpitch superscherp is.

Moet er bij zeggen dat me deze 1 keer stukgegaan is.
Beeld sprong af en toe op rood. Gebeld met LG, ze hadden er nog wel 1 liggen (dit was dus buiten de garantieperiode). 2 dagen later stond een UPS busje voor de deur met een nieuwe LG Flatron 795FT :P PLUS :P En zowaar had ik dus een usbhub erbij :o

Hulde voor LG :)
Blij te horen. Toch begin ik wel steeds meer te twijfelen of ik niet toch maar een TFT scherm moet gaan kopen. Echter wil ik graag eerst weten hoe mensen gamen op een TFT ervaren en of ze dit beter of net zo fijn vinden spelen i.v.m. een CRT monitor.

Profile

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had eerst ook een LG 795FT+ :)
Supermonitor, alleen op het laatst was er een soort 'dubbel'/ 'vaag' iets midden onderin het scherm. Een gebiedje van 3 bij 3 cm denk ik, waar je bij sommige kleurcombinaties (zoals witte letters op een zwarte achtergrond) dat effect kreeg. Het leek alsof de witte letters er nog een keer overheen gekopieerd waren, en dan iets van hun positie, een soort schaduw in dezelfde kleur.

Maar voor de rest was ie nog heel erg scherp :?

Dus heb ik maar een tft gekocht, een samsung 193p. En ik heb zeker geen spijt van deze aankoop. Het enige waar deze monitor in vergelijking met de LG voor onderdoet is de responsetijd. (scoorde niet voor niets heel hoog in vele reviews.) Maar goed, een tft doet het altijd slechter dan een crt op het gebied van responsetijd :) , en ik speel toch maar af en toe en spelletje voor me lol en daar is het perfect voor ;) als je een die-hard gamer bent kan je beter voor een crt gaan.

Verwijderd

wat een toeval dat ik nu naar die moitor kijk :P heb hem al bijna een jaar, ekocht voor 150€ bij mycom dacht ik. Ben zeer tevreden over het ding. Goede verstelbaarheid, ziet er goed uit, nog nooit probleme gehad en duidelijk beeld

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nou, uiteindelijk heb ik toch maar een TFT scherm aangeschaft. Het is een standaard MyCom TFT scherm, maar het scherm komt oorspronkelijk bij LG Daewoo vandaan. Scherm ziet er heel goed en strak uit, geen dode pixels of subpixels, 16ms response time, scherm beeld, goed instelbaar, 17" met native resolutie van 1280*1024 en dat voor maar weinig geld.

Leuk spul is het in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 06-01-2005 03:37 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
He, damn zeg. Gisteravond kwam ik toch 3 dode pixels tegen op mijn nieuwe TFT scherm. Vandaag mee terug gegaan naar MyCom en voila, ik kreeg een nieuwe mee. Voordat ik hem meenam heb ik gevraagd of ik het scherm even mocht bekijken en ze draaiden er maar meteen Monitor Test even op, zodat ik kon zien of er dode pixels op zaten. Gelukkig was dit niet het geval. Heb nu dus een scherm zonder enige dode pixel/subpixel.

Ben trouwens erg tevreden over het scherm als het om het spelen van games gaat. Zelf ben ik een enorme fan van CS:Source en NFSU2, maar beiden games draaien perfect op dit scherm.

Het scherm is wat mij betreft een echte aanrader.

Profile

Pagina: 1