mce afstandsbediening onder Windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb een windows mce afstandsbediening met ir ontvanger gekocht. Eenmaal de ir ontvanger op de usb poort aangesloten gaf windows aan nieuwe hardware gevonden te hebben. Omdat ik niet onder Windows mce werk heb ik hiervoor drivers weten te vinden en die kunnen installeren. Windows ziet hem dan als HID-toetsenbordapparaat.

Nu krijg ik hem alleen met geen mogelijkheid werkend. Ik zie het roode lamje op de ir ontvanger rood knipperen als ik iets indruk op de afstandsbediening maar in Windows gebeurd er niks, ik heb verschillende media center programma's geprobeerd om hier de knoppen in te stellen maar geen resultaat. :(

K heb op google en tweakers gezocht maar nergens de juiste informatie kunnen vinden.

Dit moet tocht gewoon onder Windows XP werken lijkt mij of niet? Kan iemand mij hiermee helpen?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Wat wilje dan doen met die afstandsbediening als je geen MediaCenter gebruikt? afaik werkt dat ding alleen met WinXP MCE

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Mender
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2021
Sorry maar ik ben er bij vergeten te zeggen dat ik de pc die ik als media center wil gaan gebruiken ook gebruik om gewoon achter te werken en te gamen enzo (pc staat niet bij de tv). Ik heb dan via Meedio op tv toegang tot alle films enzo. Ik heb ook al iets om vanuit de woonkamer met de afstandsbediening opdrachten te kunnen geven aan m'n pc (draadloos). Alleen werkt die afstandbediening dus niet. Ik heb wel WinXP MCE maar ik dacht dat dit ook onder WinXP zou moeten kunnen werken.

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35
Ik heb hetzelfde probleem als de TS: heb een MCE Remote Control gekocht samen met de bijbehorende eHome ir ontvanger. Ik heb de benodigde driver gevonden om de boel onder Win XP Professional aan de praat te krijgen (irbus.inf) en dan installeert het zichzelf geheel probleemloos.

<uitleg voor de geinteresseerden>
Ik wilde deze als afstandsbediening gebruiken om bsplayer op mijn laptop te bedienen terwijl ik zo divx films kijk op TV. Ben later van plan om een Media Center pc zelf in elkaar te zetten en hierop Windows MCE te zetten. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om de MCE Remote alvast aan te schaffen en deze tijdelijk op mijn laptop te gebruiken.
</uitleg voor de geinteresseerden>

Nu heb ik de evaluatieversie gedownload van Girder (www.proximis.com) want daar kan je ook een plugin downloaden voor de MCE Remote. Dit heb ik gedaan en heb deze in girder geactiveerd. Toch krijg ik de afstandsbediening niet aan de praat. De AB doet het wel, de knopjes lichten op (mooie onverwachte eigenschap trouwens) en het rode lampje op de ontvanger knippert op dat moment. Allemaal correct, lijkt me.
Alleen het programma girder ontvangt geen ir input als ik een commando wil toevoegen en "leren". Ik heb geen enkele reactie in heel Windows gezien als ik een knopje op de AB indruk. Het lijkt er dus op dat de ir signalen niet doorkomen in de software.

Ik weet dat de MCE remote alleen bedoeld is voor gebruik met Windows MCE, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om het ding onder XP Professional aan de praat te krijgen, vooral omdat MCE toch slechts een schil is bovenop XP professional.
Ik heb al gezocht naar software die het ir signaal weet te onderscheppen zodat ik in elk geval kan proberen te achterhalen waar de signalen blijven steken, maar heb niets gevonden.

Heeft iemand een idee? Heb zelf al veel geprobeerd, maar elk advies wordt ontzettend op prijs gesteld!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Kickje omdat ik nu met hetzelfde probleem zit. Wel een MCE afstandsbediening+ontvanger, nog geen MCE geïnstalleerd.

Ik heb op google gezocht naar sites omtrend dat "irbus.inf / irbus.sys" verhaal en het blijkt dat je de bestanden van een Windows XP pro + SP1 installatie moet hebben.
Nu is dat ook het gene dat ik op dit moment geinstalleerd heb. Windows herkend de ontvanger als een eHome infrared transceiver maar drivers kan hij niet vinden (ook als ik de wizard in de map met het bestand 'irbus.inf' laat zoeken). :'(

http://forums.sage.tv/forums/archive/index.php/t-1977.html
http://www.thegreenbutton...orumid=50&messageid=58342

[ Voor 3% gewijzigd door Mad_Demon op 08-05-2005 00:44 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mad_Demon schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:43:
Windows herkend de ontvanger als een eHome infrared transceiver maar drivers kan hij niet vinden (ook als ik de wizard in de map met het bestand 'irbus.inf' laat zoeken). :'(
hmmz... bij mij vindt ie ze wel. Zal morgen eens kijken hoe het precies zit.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 25-08-2005 01:59 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35
Ik reageer ook nog maar even: het is mij uiteindelijk echt niet gelukt... Baal daar goed van, want normaal krijg ik alles wel aan de praat, ben tweaker in hart en nieren. B)

Heb uiteindelijk uit frustratie maar MCE geinstalleerd en toen werkte de AB direct. Inmiddels ben ik over mijn frustratie heen, want de het gebruik van de afstandsbediening in MCE en MCE zelf is echt een genot.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Verwijderd

weer even schopje voor de makkelijkste oplossing:

http://www.xpmce.com/forum/ftopic93982.html

tadaa

Verwijderd

Ok hoe zit het nou zijn er mensen die hem werkend onder xp pro hebben gekregen?
dus om andere programmas mee te bedienen volume vooruit achteruit?
en kan je met de remote je cursor bewegen inplaats van de muis?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Ik heb het apparaat ook met de drivers uit dj_ed_x z'n post nog niet werkend gekregen :'(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Het makkelijkste lijkt me gewoon MCE installeren.

De remote werkt erg fijn, en die 2 extra ogen zijn soms geen overbodige luxe.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb het ook geprobeerd onder XP pro, en dat ding installeerde zich automatisch. Alleen ik zag geen groene letters op het scherm als ik bijvoorbeeld het volume harder zette, play, pause en stop werkte gewoon in windows mediaplayer.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Is het probleem al opgelost door microsoft/andere mensen?
Ik heb nl een hauppage pvr150 kaartje (maar mce versie, oem dus zonder a/b)...
Nu kan ik er zo'n mce ding bijkopen van microsoft, wat me zowieso wat lijkt..
Maar ik draai WIN XP PROF SP2 :)

Verwijderd

Een subtiel KICKje :)

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb op mijn PC ook win XP, en heb http://www.byremote.com.au/downloads/default.asp?SCLASS=HIP hiero de nieuwste HIP software gedownload en geinstalleerd toen nog eens het product naar drivers laten zoeken en toen vond ie ze. Succes iedereen.

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels ontvangen, en ook ZONDER drivers werkt hij goed.
Alleen de windhoosknop werkt niet (+ paar andere knoppen)..

ben nu drivers aan het proberen :)
Pagina: 1