Toon posts:

javascript problemen opsporen & internet explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm uitgebreide dynamisch gegenereerde webpagina. Er zit veel javascript in en tussen, en ergens lijkt er een foutje te zitten volgens internet explorer (mozilla heeft nergens last van, ook de mozilla javascript debugger geeft niks aan). Het lukt mij niet het foutje op te sporen met de melding van internet explorer zelf:
Regel: 2388
Teken: 134
Fout: ')' wordt verwacht
Code: 0
URL:
Nu heb ik 'bron weergeven' gedaan, en gekeken op regel 2388, maar nergens op die regel staat javascript, ook niet in de enkele regels eerder of later. Er word 1 .js file geinclude, dus ik heb om te testen ook al die regels in dat script van het totaal afgetrokken, maar ook dan kom ik op een regel waar geen javascript staat.

Kan iemand mij uitleggen hoe de regelteller van internet explorer werkt??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Javascript hoort niet in Programming & Webscripting, maar bij de buren van Webdesign & Graphics.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:34

Suaver

jokecoat

Waarschijnlijk heb je een foutje gemaakt met ' en ", tenminste zo'n foutmelding krijg je ook vaak als je een ' of " vergeten bent of op de verkeerde plek heb gezet. Het lijkt me dus ook dat het een PHP/ASP pagina is ?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

De regelteller van Internet Explorer werkt door alle bestanden als inline te zien. References je dus een .js file met 100 lines, dan worden die bij het sourcebestand opgeteld. Niet te gebruiken dus.

Wat je wel kan die is zelf breakpoints zetten. Ga voor jezelf na wanneer de fout opduikt, bij onload, bij een handmatige actie, bij een actie zonder enige activiteit, en zoek dan de mogelijkheden van die actie erbij. Bij een onload actie kun je dus eenvoudig zoeken naar de script blocken die ermee te maken hebben.

Vervolgens kun je met alert('test'); zelf zien wanneer deze wel en niet getriggerd wordt om zo de fout te vinden. Jouw fout echter lijkt me een syntax fout, een goede editor met javascript syntax code coloring zou het eigenlijk direct moeten aantonen.

Verwijderd

Het regelnummer dat IE standaard als foutmelding geeft is incorrect. Er is echter een Microsoft Script Debugger die integreert met IE en wel het goede regelnummer aangeeft.

/edit begin ik traag te worden ofzo 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die MS Script Debugger geinstalleerd; maar ik zie niet hoe hij integreert met ie? Ik blijf dezelfde foutmelding houden en kan op geen enkele wijze meer informatie erover krijgen. Ook het opslaan van de output, en dan openen met die debugger geeft geen mogelijkheden...

Ik weet overigens wel hoe ik het handmatig moet debuggen, maar het is echt onwijs veel code. En de foutmelding krijg ik al bij het laden van de pagina, het is dus niet wanneer er een functie ofzo word aangeroepen. Als ik het handmatig moet debuggen ben ik zo uren bezig....

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tools --> Internet Options
(tab) Advanced --> vinkje verwijderen bij 'Disable Script Debugging'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je het niet online slingeren...?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt er dus op dat IE al tijdens het parsen struikelt. Haal al je js en css includes er uit; dan zou het regelnummer wel overeen moeten komen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:35:
Tools --> Internet Options
(tab) Advanced --> vinkje verwijderen bij 'Disable Script Debugging'
Daarmee is het gelukt! bedankt allen ! :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mogen we de regel code waar IE over stijgerde nog zien? :*

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het was een uit php geparsede regel waar een ' in voorkwam zonder een escape :)
Pagina: 1