Ik ben Debian user en dus lui. 
Nu wilde ik hier eigenlijk geen topic voor openen omdat ik hier nomaliter zelf wel uit kom.
Echter ben ik nu een beetje frustie aan het worden en post ik het toch maar.
Wat is er aan de hand
Dit:
Ik ben helemaal happy met mijn systeem als desktop en installeer alles zoals het hoort via apt.
Nu is het zo dat niet alle packages via apt geinstalleerd kunnen worden.
Dingen zoals een handige web album generator (www.jalbum.net) e.d. zijn nu eenmaal alleen maar als .bin file beschikbaar.
Ook een game zoals simutrans die ik gewoon wil runnen na de tarball uitgepakt te hebben gaat lopen bokken.
Waarom geeft ie No such file or directory als:
en:
En zie ook:
libSDL staat gewoon op mijn systeem:
ldconfig heb ik ook al gedraaid ja.
Kan iemand mij nog een tip gegeven om deze machine even wakker te schoppen en te laten weten dat de libs die hij zoekt voor programma's die je niet met apt installeert ffs gewoon aanwezig zijn?
Nu wilde ik hier eigenlijk geen topic voor openen omdat ik hier nomaliter zelf wel uit kom.
Echter ben ik nu een beetje frustie aan het worden en post ik het toch maar.
Wat is er aan de hand
Dit:
Ik ben helemaal happy met mijn systeem als desktop en installeer alles zoals het hoort via apt.
Nu is het zo dat niet alle packages via apt geinstalleerd kunnen worden.
Dingen zoals een handige web album generator (www.jalbum.net) e.d. zijn nu eenmaal alleen maar als .bin file beschikbaar.
Ook een game zoals simutrans die ik gewoon wil runnen na de tarball uitgepakt te hebben gaat lopen bokken.
code:
1
2
3
4
5
| cell@debian64:~/games/simutrans$ ls a.out config font installers music.tab palette readme.txt screenshot sound text change_request.txt COPYRIGHT.txt history.txt music pak problem_report.txt save simutrans sound.tab thanks.txt cell@debian64:~/games/simutrans$ ./simutrans ./simutrans: error while loading shared libraries: libSDL-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory |
Waarom geeft ie No such file or directory als:
code:
1
2
3
| cell@debian64:~/games/simutrans$ locate libSDL-1.2.so.0 /usr/lib/libSDL-1.2.so.0 /usr/lib/libSDL-1.2.so.0.7.0 |
en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| cell@debian64:~/games/simutrans$ cat /etc/ld.so.conf /usr/X11R6/lib /usr/lib /usr/lib64 /usr/local/lib /emul/ia32-linux/lib /emul/ia32-linux/usr/lib /emul/ia32-linux/usr/X11R6/lib |
En zie ook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| cell@debian64:~/games/simutrans$ ldd simutrans linux-gate.so.1 => (0x00000000) libz.so.1 => /emul/ia32-linux/usr/lib/libz.so.1 (0x5557b000) libSDL-1.2.so.0 => not found libpthread.so.0 => /emul/ia32-linux/lib/tls/libpthread.so.0 (0x5558e000) libc.so.6 => /emul/ia32-linux/lib/tls/libc.so.6 (0x5559d000) /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x55555000) |
libSDL staat gewoon op mijn systeem:
code:
1
2
3
4
| ii libsdl-mixer1.2 1.2.5-9 mixer library for Simple DirectMedia Layer 1.2 ii libsdl1.2debian 1.2.7-10.1 Simple DirectMedia Layer ii libsdl1.2debian-all 1.2.7-10.1 Simple DirectMedia Layer (with all available options) rc libsdl1.2debian-oss 1.2.7-10.1 Simple DirectMedia Layer (with X11 and OSS options) |
ldconfig heb ik ook al gedraaid ja.
Kan iemand mij nog een tip gegeven om deze machine even wakker te schoppen en te laten weten dat de libs die hij zoekt voor programma's die je niet met apt installeert ffs gewoon aanwezig zijn?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein