De Grote GoT FotoContest 29 - Januari 2005 - Spreekwoorden..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Ik heb geen denderende foto ingestuurd, maar toch is het prettig als je dan zo veel commentaar krijgt bij de punten die je toebedeeld worden :? |:( (geen comments dus)

Zo leer ik het nooit :'(

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook voor "spreekwoorden en gezegdes" gestemd, maar toen de contest er eenmaal was, kon ik niet echt een goed spreekwoord vinden 8)7
Ben benieuwd wat februari gaat brengen. (hebben we dan trouwens korter de tijd om te stemmen of om foto's te plaatsen?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeronimo ... helaas heb je van mij geen commentaar omdat je geen punten van me hebt :P maar bij deze:

Het idee is leuk maar veel beter uit te voeren denk ik. Nu zie ik een kan water, een glas wijn en een vage (denk dat maar weinig het hebben gezien) druppel die in de wijn valt. De compositie is niet spannend, er valt veel buiten beeld van b.v. de kan en het glas en er staan dingen in de achtergrond (kaarsjes) die storend werken.

Technisch: De foto is onscherp en heeft een tè grove korrel. Ook de kleur had een beetje nabewerking mogen hebben want het is net iets te geel.

Misschien dat het glas meer neutraal in beeld beter was en misschien een schenkende kan waar het water zichtbaar uitkomt. Een egale achtergrond, lekker wazig, had meer nadruk op het gebeuren kunnen leggen. Het idee van de druppel is gaaf alleen helaas slecht zichtbaar ... andere belichting kon dat misschien oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Goed mijn inzending dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/photoart/tnIMG_2509.jpg

Hoge bomen vangen veel wind :P

Kan m trouwens niet uploaden naar die site :(

[ Voor 15% gewijzigd door insan1ty op 26-01-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
insan1ty schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:
Goed mijn inzending dan:
[afbeelding]

Gek he ;) het stemmen is al begonnen, als je hem wou uploaden dan had je dat moeten doen voor de 25ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

insan1ty schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:
Goed mijn inzending dan:
[afbeelding]

Met justawitte: Je bent te laat ;)

Wil nog wel even commentaar leveren:

Lekker sfeertje! :) Technisch vind ik hem echter minder en gekeken naar het thema, had je er meer uit kunnen halen.
- De bomen op de voorgrond staan er niet volledig op
- De bosje takken aan de linkerkant verstoort het beeld
- Om het spreekwoord beter naar voren te laten komen, was het mooier geweest om de hoogte van de bomen te benadrukken: bijvoorbeeld door de bomen vanaf de grond in de hoogte te fotograferen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
justawitte schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:48:
[...]

Gek he ;) het stemmen is al begonnen, als je hem wou uploaden dan had je dat moeten doen voor de 25ste.
Ow luuuuhuuul haha das zo dom van mij :) Ik heb in gedachten dat t nog 23-24 is ofzo.. Achja heb ik m toch nog kunnen delen met jullie via dit topic :) volgende maand beter..

Btw bedankt voor de kritiek.. Vond m zelf ook niet zo super.. Ik denk alleen dat als ik m van onder had gemaakt dat je die mooie rode lucht niet had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Wanneer begint de nieuwe contest nou? Dan lever ik een noemenswaardig product af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik meen dat de 1e de nieuwe contest gaat beginnen. Ik hoop op een leuk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@insanity: niet alleen zelf posten hier he .. ook lezen wat anderen hebben gepost .. dan had je allang gezien dat je te laat was namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vind dat mensen maar bar weinig commentaar geven op mijn inzending deze maand :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:09:
@Jeronimo ... helaas heb je van mij geen commentaar omdat je geen punten van me hebt :P maar bij deze:

Het idee is leuk maar veel beter uit te voeren denk ik. Nu zie ik een kan water, een glas wijn en een vage (denk dat maar weinig het hebben gezien) druppel die in de wijn valt. De compositie is niet spannend, er valt veel buiten beeld van b.v. de kan en het glas en er staan dingen in de achtergrond (kaarsjes) die storend werken.
Ja dat zag ik zelf ook; ga toch eens kijken om iets te maken wat gewoon wit is kwa achtergrond...... Bananendoos ofzo ;)
Technisch: De foto is onscherp en heeft een tè grove korrel. Ook de kleur had een beetje nabewerking mogen hebben want het is net iets te geel.
Dat is mij ook een raadsel, tis maar iso 50 :(
Misschien dat het glas meer neutraal in beeld beter was en misschien een schenkende kan waar het water zichtbaar uitkomt. Een egale achtergrond, lekker wazig, had meer nadruk op het gebeuren kunnen leggen. Het idee van de druppel is gaaf alleen helaas slecht zichtbaar ... andere belichting kon dat misschien oplossen.
Ik zal van het weekend eens gaan spelen en kijken of ik een verbeterde versie kan maken (heeft voor de contest geen zin maar leer er wel van.
anyway thanx for the comment _/-\o_

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ik zal van het weekend eens gaan spelen en kijken of ik een verbeterde versie kan maken
Neem dan een hele felle lamp, en een hele korte sluitertijd, en als je geen lamp hebt, moet je gewoon flitsen. Je kan er iig leuke foto's van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou rudedadude, vooruit dan:

Op jouw foto is helaas niet echt te zien dat de ogen er uit gekeken worden. Het contrast is zo opgeschrooefd dat hij te donker is om te herkennen. Tevens ziet het er erg creepy uit .. ook niet een sfeer die past bij je ogen uit kijken ....imho.
Tot slot .. je foto kwam erg laat ... misschien ff gauw een archiefje en die bewerkt? sja, ben je laat dan krijg je die vermoedens he ;)

Kortom, van jou ben ik beter gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:04:
nou rudedadude, vooruit dan:

Op jouw foto is helaas niet echt te zien dat de ogen er uit gekeken worden. Het contrast is zo opgeschrooefd dat hij te donker is om te herkennen. Tevens ziet het er erg creepy uit .. ook niet een sfeer die past bij je ogen uit kijken ....imho.
Tot slot .. je foto kwam erg laat ... misschien ff gauw een archiefje en die bewerkt? sja, ben je laat dan krijg je die vermoedens he ;)

Kortom, van jou ben ik beter gewend :P
Om te beginnen: nee het is geen archief, de foto is in 15 minuten in elkaar gedraaid (inclusief duotone effect) :) Het was meer een situatie van: 'het is 24 januari 22:30 en met wat ik nu in mijn kamer heb liggen wil ik nog wel even een foto maken, omdat ik al 6 maanden achter elkaar met de contest meedoe. En toen vond ik dus mijn ronde zonnebril waarop met invallen licht een soort 3d-ogen te zien worden 8) Om de zonnebril minder zichtbaar te maken heb ik idd de levels van de duotone heel dicht bij elkaar gebracht. Het is meer voor fun dan een serieuze inzending, dus ik kan lachen om ieder puntje dat ik hiermee binnenhaal :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Maar vanwaar die onscherpte dan, na je verhaal snap ik de foto, maar hij is zo onscherp, of komt dat door die levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De foto is in principe niet echt onscherp, maar doordat de levels zo dicht op elkaar zitten gaan de kleuren heel snel van wit naar zwart, met veel grijstinten vond ik de foto namelijk niet zo sprekend. Het orgineel met kleuren is oogt denk ik scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
zou je die niet eens kunnen plaatsen, ben eigenlijk wel benieuwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dat is slecht voor mijn reputatie :P

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Uhm even over die contest page. Hij doet het bij mij niet goed in FireFox. Het gaat bij mij mis met dat onderste pulldown menu voor te stemmen. En topech staat er in de FAQ dat hij het bij de nieuwste mozilla's moet doen. Waarom dan niet in FF?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
nou ik heb ook FF 1.0 maar bij mij doet hij het iig wel goed

@rudedadude da's zeker een groot verschil qua scherpte

[ Voor 38% gewijzigd door Justawitte op 29-01-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaaaaaaaargh Rudedaduuuuuuuuuuuuuuuuude.

Da's ff schrikken man, niet meer doen he. Dit orgineel had trouwens wel mijn punten gekregen .... "Niet moeders mooiste zijn"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

hmmmm 'Lachen als een boer met kiespijn' :|

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSilver _/-\o_

Hij doet 't hier trouwens ook niet naar behoren in FF, switch altijd ff naar IE om te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

De fotosite doet het bij mij prima in FF....
Je kan wel merken dat het een tijdje geleden is dat ik me bezig heb gehouden met de fotosite... bij het stemmen ben ik straal vergeten mijn motivatie in te vullen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
And we have a winner!!

Felici Gapster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) dankjulliewel voor alle stemmen :)

Ik heb inmiddels contact gehad met Norjee over de februari-contest, dus heb nog even geduld, hij komt eraan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook namens mij gefeliciteerd!

Voor de liefhebber hier nog een lijstje met uitslagen:

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
1 - 97Speld in een hooibergGapsterCanon - 10 D
2 - 93Spijkers op laag water zoekenScSilverNikon - D70 kit
3 - 53Beter een half ei dan een lege dopjustawitteCanon - Powershot A60
4 - 47door een roze brilwiewatwaarSony - DSC-F707
5 - 37Alle hout,is geen timmermans houtbramyOlympus - C-4000
6 - 25Ook de herfst heeft zonnige dagenInzaireOlympus - C-4000
7 - 15Je ogen uitkijkenRudedadudeCanon - Powershot A75
8 - 13Met alle winden meewaaien.-Blackbird-Canon - eos 300D
9 - 9Te diep in het glaasje...wokmasterCanon - Powershot s40
10 - 7Water bij de wijnjeronimo78Minolta - Dimage Z1

En de nieuwe maand gaat van start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Harte Gapster. Leuk nieuw onderwerp ook.

/me is benieuwd hoe poep-foto's er uit gaan zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Congrads Gapster ! :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.