Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Verwijderd

Ben benieuwd wat februari gaat brengen. (hebben we dan trouwens korter de tijd om te stemmen of om foto's te plaatsen?)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 20:01 ]
Verwijderd
Het idee is leuk maar veel beter uit te voeren denk ik. Nu zie ik een kan water, een glas wijn en een vage (denk dat maar weinig het hebben gezien) druppel die in de wijn valt. De compositie is niet spannend, er valt veel buiten beeld van b.v. de kan en het glas en er staan dingen in de achtergrond (kaarsjes) die storend werken.
Technisch: De foto is onscherp en heeft een tè grove korrel. Ook de kleur had een beetje nabewerking mogen hebben want het is net iets te geel.
Misschien dat het glas meer neutraal in beeld beter was en misschien een schenkende kan waar het water zichtbaar uitkomt. Een egale achtergrond, lekker wazig, had meer nadruk op het gebeuren kunnen leggen. Het idee van de druppel is gaaf alleen helaas slecht zichtbaar ... andere belichting kon dat misschien oplossen.

Hoge bomen vangen veel wind
Kan m trouwens niet uploaden naar die site
[ Voor 15% gewijzigd door insan1ty op 26-01-2005 20:59 ]
Gek heinsan1ty schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:
Goed mijn inzending dan:
[afbeelding]
Met justawitte: Je bent te laatinsan1ty schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:40:
Goed mijn inzending dan:
[afbeelding]
Wil nog wel even commentaar leveren:
Lekker sfeertje!
- De bomen op de voorgrond staan er niet volledig op
- De bosje takken aan de linkerkant verstoort het beeld
- Om het spreekwoord beter naar voren te laten komen, was het mooier geweest om de hoogte van de bomen te benadrukken: bijvoorbeeld door de bomen vanaf de grond in de hoogte te fotograferen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ow luuuuhuuul haha das zo dom van mijjustawitte schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:48:
[...]
Gek hehet stemmen is al begonnen, als je hem wou uploaden dan had je dat moeten doen voor de 25ste.
Btw bedankt voor de kritiek.. Vond m zelf ook niet zo super.. Ik denk alleen dat als ik m van onder had gemaakt dat je die mooie rode lucht niet had gezien.
Verwijderd
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ja dat zag ik zelf ook; ga toch eens kijken om iets te maken wat gewoon wit is kwa achtergrond...... Bananendoos ofzoVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:09:
@Jeronimo ... helaas heb je van mij geen commentaar omdat je geen punten van me hebtmaar bij deze:
Het idee is leuk maar veel beter uit te voeren denk ik. Nu zie ik een kan water, een glas wijn en een vage (denk dat maar weinig het hebben gezien) druppel die in de wijn valt. De compositie is niet spannend, er valt veel buiten beeld van b.v. de kan en het glas en er staan dingen in de achtergrond (kaarsjes) die storend werken.
Dat is mij ook een raadsel, tis maar iso 50Technisch: De foto is onscherp en heeft een tè grove korrel. Ook de kleur had een beetje nabewerking mogen hebben want het is net iets te geel.
Ik zal van het weekend eens gaan spelen en kijken of ik een verbeterde versie kan maken (heeft voor de contest geen zin maar leer er wel van.Misschien dat het glas meer neutraal in beeld beter was en misschien een schenkende kan waar het water zichtbaar uitkomt. Een egale achtergrond, lekker wazig, had meer nadruk op het gebeuren kunnen leggen. Het idee van de druppel is gaaf alleen helaas slecht zichtbaar ... andere belichting kon dat misschien oplossen.
anyway thanx for the comment
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Neem dan een hele felle lamp, en een hele korte sluitertijd, en als je geen lamp hebt, moet je gewoon flitsen. Je kan er iig leuke foto's van maken.Ik zal van het weekend eens gaan spelen en kijken of ik een verbeterde versie kan maken
Verwijderd
Op jouw foto is helaas niet echt te zien dat de ogen er uit gekeken worden. Het contrast is zo opgeschrooefd dat hij te donker is om te herkennen. Tevens ziet het er erg creepy uit .. ook niet een sfeer die past bij je ogen uit kijken ....imho.
Tot slot .. je foto kwam erg laat ... misschien ff gauw een archiefje en die bewerkt? sja, ben je laat dan krijg je die vermoedens he
Kortom, van jou ben ik beter gewend
Om te beginnen: nee het is geen archief, de foto is in 15 minuten in elkaar gedraaid (inclusief duotone effect)Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:04:
nou rudedadude, vooruit dan:
Op jouw foto is helaas niet echt te zien dat de ogen er uit gekeken worden. Het contrast is zo opgeschrooefd dat hij te donker is om te herkennen. Tevens ziet het er erg creepy uit .. ook niet een sfeer die past bij je ogen uit kijken ....imho.
Tot slot .. je foto kwam erg laat ... misschien ff gauw een archiefje en die bewerkt? sja, ben je laat dan krijg je die vermoedens he
Kortom, van jou ben ik beter gewend
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
@rudedadude da's zeker een groot verschil qua scherpte
[ Voor 38% gewijzigd door Justawitte op 29-01-2005 15:18 ]
Verwijderd
Da's ff schrikken man, niet meer doen he. Dit orgineel had trouwens wel mijn punten gekregen .... "Niet moeders mooiste zijn"
Verwijderd
Hij doet 't hier trouwens ook niet naar behoren in FF, switch altijd ff naar IE om te kijken
Je kan wel merken dat het een tijdje geleden is dat ik me bezig heb gehouden met de fotosite... bij het stemmen ben ik straal vergeten mijn motivatie in te vullen
Verwijderd
Ik heb inmiddels contact gehad met Norjee over de februari-contest, dus heb nog even geduld, hij komt eraan!
Voor de liefhebber hier nog een lijstje met uitslagen:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
1 - 97 | Speld in een hooiberg | Gapster | Canon - 10 D | |||||
2 - 93 | Spijkers op laag water zoeken | ScSilver | Nikon - D70 kit | |||||
3 - 53 | Beter een half ei dan een lege dop | justawitte | Canon - Powershot A60 | |||||
4 - 47 | door een roze bril | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
5 - 37 | Alle hout,is geen timmermans hout | bramy | Olympus - C-4000 | |||||
6 - 25 | Ook de herfst heeft zonnige dagen | Inzaire | Olympus - C-4000 | |||||
7 - 15 | Je ogen uitkijken | Rudedadude | Canon - Powershot A75 | |||||
8 - 13 | Met alle winden meewaaien. | -Blackbird- | Canon - eos 300D | |||||
9 - 9 | Te diep in het glaasje... | wokmaster | Canon - Powershot s40 | |||||
10 - 7 | Water bij de wijn | jeronimo78 | Minolta - Dimage Z1 |
En de nieuwe maand gaat van start!
Verwijderd
/me is benieuwd hoe poep-foto's er uit gaan zien
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Dit topic is gesloten.