Random onleesbaar beeld bij 6800GT

Pagina: 1
Acties:

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 11:54
Ik heb sinds 1 week nu een Asus 6800GT... Bevalt me fantastisch :)
Enigste 2 nadelen zijn dat ie nogal herrie maakt, maar daar gaan we iets aan doen met de bestelde Zalman...
Nadeel 2 is meteen ook een probleem, denk ik...

Het is nu al 2x voorgekomen dat ik mijn beeld ineens omslaat naar strepen van allerlei kleuren.
Het systeem slaat niet vast ofzo, het geluid gaat door, muis is wel zichtbaar (1e keer wel althans, 2e keer was in-game) en kan gewoon verder. De eerste keer was in Windows dat het zaakje op deze manier vastsprong, tweede keer tijdens het spelen van CS:Source... Toen ik Source afsloot (hotkey) en ik mijn bureaublad weer kreeg was alles weer normaal.

Foto (via mobiel genomen) van het scherm:
Windows:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kocke093/Afb000.jpgMet wat fantasie kun je er Deze Computer/Mijn Docs/Prullenbak enzo uithalen, die ik op me bureaublad heb staan...

CS:Source:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kocke093/Afb001.jpg
muur in de_prodigy :P

Mijn vraag aan jullie, enig idee wat dit is?

Hitte-probleem? Lijkt me niet... stockcooler zit erop + heb em in SmartDoc nog niet boven de 58grade gezien...
Ding defect? Garantie is nog te claimen... maar hij doet et 99% vd tijd goed, waarom zoude hun de garantie toekennen?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Erw

heb ik ook soms, snap er ook niks van...... als ik in een game (cs) zit dan kun je op de windows toets drukken en dan is je beeld weer normaal......

Ik heb een ASUS 6800 Gamers edition met omega drivers

Na een herstart loop alles weer soepel

[ Voor 27% gewijzigd door Erw op 02-01-2005 21:18 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• One_Eight_Se7en
Erw schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:17:
heb ik ook soms, snap er ook niks van...... als ik in een game (cs) zit dan kun je op de windows toets drukken en dan is je beeld weer normaal......

Ik heb een ASUS 6800 Gamers edition met omega drivers

Na een herstart loop alles weer soepel
ALT+TAB overleeft mijn CS niet altijd :( Anders zou dat een goeie oplossing zijn, voor ingame....
Maar ik wil gewoon niet dat ie dat doet!

idd wel makkelijk om te vermelde > drivers zijn: Nvidia ForceWare 71.20

Verwijderd

Alt+Tab zorgt bij mij vaak voor een re-boot.

• casmino
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-04 06:00
heb ook hetzelfde probleem met een ASUS GE heb al verschillende drivers geprobeerd nu zit ik op 71.20 maar nog steeds hetzelfde probleem, in cs:s heb ik er geen last van maar bijv. met LOTR battle for middle earth of de nieuwe medal of honor verspringt je beeld zomaar uit het niets , dan op een super lage resolutie staan waardoor je nix meer ziet

• One_Eight_Se7en
Maar allen geen oplossing gezocht/gevonden?

Post anders even wat jullie hebben geprobeerd?

Ik zal ook een mailtje sturen naar Asus.nl... met een link naar deze thread... hopelijk dat hun hier iets vanaf weten:)

Ik heb ook even in de Knowledge Base van ASUS gekeken, maar is nog geen vergelijkbaar probleem gepost :(

edit:
Zojuist even gebeld met ASUS Holland ( +31-591-666-855 ) Het probleem is bij hun niet bekend... Die kerel raadde me aan om terug te gaan naar de winkel en een nieuwe kaart te vragen/claimen... Schiet dus niet echt op!

[ Voor 45% gewijzigd door One_Eight_Se7en op 03-01-2005 12:38 ]

• casmino
hmm ik vind het maar een raar verhaal zou wel erg toevallig zijn dat wij met zijn allen zomaar een kappotte kaart hebben ik denk eerlijk gezegd dat het een driver probleem is wat jullie?

Verwijderd

denk t ook. Het is denk ik ook een driver probleem.

Verwijderd

Lijkt alsof de timings/refresh rate voor het beeldscherm ineens vernaggeld zijn. Heb je het al met andere (stabiele? WHQL?) driver versies geprobeerd?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:12:
Lijkt alsof de timings/refresh rate voor het beeldscherm ineens vernaggeld zijn. Heb je het al met andere (stabiele? WHQL?) driver versies geprobeerd?
Heb ik ook gehad met een TI4600 kaart, gewoon ineens heel het beeld versprongen, weet niet meer welke drivers het was, maar dat was toendertijd wel het probleem (bij mij althans)

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb een MSI 6800 GT 258 mb, en heb nog niets gemerkt. Ik speel oa DOOM 3 ermee, maar alles draait prima, zowel onder de bijgeleverde drivers alswel met de Forceware 71.20 drivers.
Welke drivers gebruik je ?

• One_Eight_Se7en
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:12:
Heb nu sinds gisteravond idd de laatste WHQL-drivers gepakt... waar ik mijn FX5900xt ook op draaide > 66.93... so far nog niets...
Maar het gebeurd ook niet dagelijks/uurlijks.... maar laten we hopen dat dit het is, een betere driver

//edit.... reboot na installe van ASUS Enhanced Driver vd CD.... > bij windows boot al.... Gelukkig sloeg die dusdanig op vreemd scherm dat ik nog wel de resolutie kon verandere.... en terugzette... dan is alles weer gezond!

Dus nu weer op de 71.20-drivers... en wacht wel op nieuwere WHQL-drivers... O-)

[ Voor 25% gewijzigd door One_Eight_Se7en op 03-01-2005 19:01 ]

• Erw
  • Nu online

Erw

ik heb het soms weken niet, en dan in eens een keertje en dan weer niet

• casmino
ben erachter gekomen wat het is het is namelijk de temperatuur....waarschijnlijk van het ram geheugen(word ong. 58 graden core 62 graden tijdens gamen) volgens mij moet hij dat officieel wel aankunnen maar ik heb helemaal nix aan fans in mijn kast zitten had er een tafelventilator opgezet met een klein briesje en mij geheugen ging naar 42 graden en core naar ong 50 en sindsdien gebeurde er nix en wanneer ik hem weghaalde kreeg ik weer zon rare resolutie

zal dus denk ik een nieuwe kast met fans aan moeten schaffen omdat er namelijk in deze kast helemaal geen fan opties zitten

• Erw
  • Nu online

Erw

ik heb 2x80 uit mn kast blazen en toch heb ik het soms......

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Iemand ondertussen misschien al een oplossing hiervoor?

ik heb me kast al open, maar toch gebeurt het soms. Geen idee wat het kan zijn. Het is me ook eens gebeurd toen de kamertemperatuur 15 was ofzo dus echt met temperatuur kan het niet te maken hebben denk ik dan? :|

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Gewoon rma sturen. Hij zou het al normaal moeten doen met normale koeling.

Overigens de temperaturen vallen nog wel mee, zeker voor een videokaart die worden vaak wel iets van 80, max is geloof ik 120.

en @ erw ik zou er ook nog een ventilator inzetten die naar binnen blaast om zeg maar een flow te creeren. Krijgt hij tenminste ook nog wat (koele) lucht van buiten.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 19:32 ]

Verwijderd

maar hoe meet je die temp. van je vga kaart? hopelijk niet met die ingebakken sensor he :+ . dan weet je zkr dat het niet de werkelijke tempratuur is. probeer eens je handen er VOORZICHTIG! op te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 19:40 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is dit allemaal bij asus kaarten? zou er dan als nog wat mis zijn met het non referance model van asus, ze gebruiken niet de standaard nVidia lay-out, als dit toevallig allemaal asus kaarten zijn kan dat wel in de SP van het grote 6800GT topic...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

ik heb soms ook wel, maar dat is alleen met het opstarten van windows, soms duurt het lang, 11x blakje in plaats van 3x normaal, en dan staatie op 640x480 en 4bits kleur, en dan kan ik dat niet veranderen, dan deinstalleer ik de drivers weer en clean ze, dan weer opnieuw installen van drivers, en dat gaat zo elke maand ofzow.

is bij een asus 6800GT bij winxp pro sp2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 23:10 ]

• Bever!
  • Laatst online: 21:26

Bever!

3

GoldenSample schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:30:
is dit allemaal bij asus kaarten? zou er dan als nog wat mis zijn met het non referance model van asus, ze gebruiken niet de standaard nVidia lay-out, als dit toevallig allemaal asus kaarten zijn kan dat wel in de SP van het grote 6800GT topic...
ook last van gehad met een leadtek 6800le

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
Mmm ik had wel eens dat het beeld helemaal vast sloeg en verkleurde in spellen dat is opgelost door fastwrite uit te zetten met rivatuner.

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Het is inderdaad een Asus.

Maar het probleem van pookieguy lijkt niet echt op de mijne. Als ik reboot is alles gewoon weer goed.

Lijkt me toch sterk dat dit een productiefout van Asus is? Sowieso heb ik het gevoel dat als de kaart RMA stuurt en ze testen het, dat ze de fout niet eens kunnen vinden. En moet je waarschijnlijk betalen voor een kaart die wel werkt. Plus dat je je kaart nog eens een tijdje kwijt bent.

Ik heb de oplossingen nog niet geprobeerd, maar ik ga fastwrite binnenkort proberen, en ik heb een coolsettje besteld. De kaart geeft volgens de software van Asus aan dat ie rond de 60 graden zit, als het buiten 20 graden is. Als het 30 graden is wordt ie wel snel te heet, maar dan krijg je een seintje. Het is dan ook niet voorgekomen als het echt warm is op mijn kamer. Echt gewoon random :/

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

elvis84 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:08:
Het is inderdaad een Asus.

Maar het probleem van pookieguy lijkt niet echt op de mijne. Als ik reboot is alles gewoon weer goed.

Lijkt me toch sterk dat dit een productiefout van Asus is? Sowieso heb ik het gevoel dat als de kaart RMA stuurt en ze testen het, dat ze de fout niet eens kunnen vinden. En moet je waarschijnlijk betalen voor een kaart die wel werkt. Plus dat je je kaart nog eens een tijdje kwijt bent.

Ik heb de oplossingen nog niet geprobeerd, maar ik ga fastwrite binnenkort proberen, en ik heb een coolsettje besteld. De kaart geeft volgens de software van Asus aan dat ie rond de 60 graden zit, als het buiten 20 graden is. Als het 30 graden is wordt ie wel snel te heet, maar dan krijg je een seintje. Het is dan ook niet voorgekomen als het echt warm is op mijn kamer. Echt gewoon random :/
asus heeft afwijkend design

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik heb net een pixelview 6800GT in 2 systemen gezet, in beide gevallen was het hele beeld verpest bij een koude start, al vanaf de bios. Gewoon resetten helpt. Een driverprobleem is het zeker niet, en dingen als fastwrite e.d. waarschijnlijk ook niet. Het gekke is dat ik het ook heb gehad met mn Radeon 9800SE, en die hield er na een paar maanden helemaal mee op. RMA doen is mijn advies.
Pagina: 1