chello upload probleem

Pagina: 1
Acties:

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 17:14

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Ik heb vandaag een computer geinstalleerd bij een vriend. alles ging perfect totdat het internet aangesloten moest worden.
hij kan gewoon op internet, maar om de een of andere reden is er geen upload.
Paginas worden razendsnel geladen, dus er is wel verbinding, maar zodra ik iets wil uploaden, zoals foto(50kb) of een attachment bij een email wil uploaden loopt het internet vast.
Het heeft niks te maken met interne win xp firewall, ook niks met aan andere, dat weten we wel.
Verder geeft de map network geowon alles juist weer, er is een gateway er is een correct ip adres evenals een correct subnetmask.
Het vreemde is ook dat we wel naar ene internetpagina kunnen gaan, maar geen paginas openen waarbij enige vorm van upload noodzakelijk is. zoals de hierboven vermelde voorbeelden.

Het is een chello classic abonement icm een motorola modem.

Verder hebben we al via speedtest en mordax geprobeerd de upload te testen, even als via de upc opluad test, maar daar slaat ie dus vast maw we kunnen niks opladen.
Ik heb verschillende topics gezien met weinig upload, maar hier is er dus helemaal geen.
wie kan ons helpen?

The Sartorialist

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En als je bv effe op Knoppix boot heeft die het probleem dan ook? Zo kan je windows uitsluiten//

edit:
Ik neem aan dat je hele "verbinding" vastslaat? Of crashed windows ook?

[ Voor 30% gewijzigd door SSH op 02-01-2005 21:07 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wanneer je een internet verbinding heb, dan heb je automatisch ook een upload. Zonder upload kun je namelijk ook niet downloaden. Probeer zoals SSH al zegt even Knoppix o.i.d. of probeer een ander pc'tje aan te sluiten op de chello verbinding.

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 17:14

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
nee, ik kan wel nog gewoon internet paginas laden, maar elke keer loopt ie vast bij b.v mordax upload test.
Wat is knoppix?

The Sartorialist

• BartMan1968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem!!!!!

sinds 15 december (na laatste snelheids upgrade van naar 4mbit)
ja je kan inderdaad gewoon browsen (daar is nauwelijks een upload voor nodig alleen url doorgifte)
maar email met attachtments versturen, ftp upload gaat niet

met www.speedtest.nl komt de upload snelheid op ca 1 kb/sec of helemaal niks (timeout)
helpdesk 3 maal gebeld en 3 klachtenformulieren gestuurd
geadviseerd werd om firewall en/of router uit te schakelen
maar dat maakt niks uit
Knopix (linux op cd) moet ik nog proberen
ik heb heel af en toe wel hoge upload van zelfs 100KB maar dat is dan snel weer 1KB
heb ook alle instellingen van de modem al geprobeerd te veranderen maar dit wordt bij booten
opgehaald/overschreven met instellingen van de chello server

NB: mijn download is tegen de 500KB!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BartMan1968 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:00:
Ik heb exact hetzelfde probleem!!!!!

sinds 15 december (na laatste snelheids upgrade van naar 4mbit)
ja je kan inderdaad gewoon browsen (daar is nauwelijks een upload voor nodig alleen url doorgifte)
Toch een kleine nuancering.
Zoals eerder gezegd, zonder upload kun je onmogelijk 'internetten' je wilt niet weten hoeveel upload verkeer je al genereerd met gewoon een beetje dagelijks surfen.

Aan de originele topicstarter ; graag iets duidelijkere termen gebruiken in plaats van kreten als "dan loopt 'ie vast".
WAT loopt er vast, wat lukt niet meer ? Hoe krijg je het weer wel werkende ?

En last but not least : Al een andere netwerkkaart geprobeerd en de chello helpdesk gebeld ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

BartMan1968 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:00:
[knip]
helpdesk 3 maal gebeld en 3 klachtenformulieren gestuurd
geadviseerd werd om firewall en/of router uit te schakelen
[knip]
ja dus ;)
Startpost
maar zodra ik iets wil uploaden, zoals foto(50kb) of een attachment bij een email wil uploaden loopt het internet vast.
internet dus

je genereerd al heel wat data aan upload met browsen hoor (postbacks etc.) Het is meer dan alleen een url :)

Probeer idd Knoppix 's
En een wat specifiekere foutmelding.
Als je hele pc vastslaat, verdenk ik of Windows, of je netwerkkaart.
Als je i-net verbinding eruit klapt, zou ik toch nog maar 's de helpdesk bellen :X
Kon je eerst wel uploaden (als er al sprake was van een verbinding voor de (nieuwe?) pc-installatie)

Kunnen ze van Chello niet je modem op afstand testen?
Vraag anders naar iemand van de technische dients, en schrijf i.i.g. altijd op met wie je gebeld hebt, dan kan je weer naar hem/haar vragen als er klachten blijven. Altijd makkelijker dan steeds opnieuw het probleem uitleggen ;)

P.S.
Als je verbinding maakt via een router, probeer dan 's je modem direct aan de pc te hangen.
Of je router resetten naar factory-settings.

[ Voor 15% gewijzigd door J2pc op 13-01-2005 09:29 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De originele topictstarter niet ;)
internet dus
Oeh , das wel heel erg; even de helpdesk vragen of ze internet opnieuw willen opstarte en ondertussen een kopietje kunnen branden 8)7 Oftewel 'define internet' :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Jah, maar 't is dus geen complete Win-lockup. Ik denk ze browser of zo. (staat ook nog in m'n post dat ie een duidelijkere fout moet geven :P)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:35

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Haal je modem eens even van de stroom en een powercycle reset. Dat weet je zeker dat je modem weer een nieuwe bootfile krijgt. Bijna suc6 verzekerd. En heb je de problemen ook met FTP? Klinkt eerder als een firewall/spyware/rotte TCP-IP socket. Zet zeker als eerste alles uit wat van McAfee is en alles wat je pc moet beschermen.

Maak je daarnaast ook niet heel erg toevallig gebruik van de Chello proxy? >:) Anders probeer je ook eens MET proxy; proxy.arnhem.chello.nl 8080

[ Voor 58% gewijzigd door I_stealth_I op 13-01-2005 11:58 ]

/dev/null

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer het uploaden met Firefox eens, om uit te sluiten dat dit niet gewoon een sneu Internet Explorer grapje is.

🌞🍃

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:17

DJ

Dit had ik de eerste twee dagen nadat mijn oude Terayon omgeruild is voor een Motorola (Chello Classic). Na een paar keer die Motorola uit en aan gezet te hebben werkte het eindelijk goed.

(ik mis mijn oude Terayon wel hoor . . . die heeft twee jaar PERFECT gedraaid. Die Motorola heeft al twee keer een herstart nodig gehad (in één maand tijd!))

Helpdesk bellen heeft toch geen zin. Die melden alleen maar dat je het modem eens moet uit zetten of de FireWall uit zetten in WinXP (of welk OS je dan ook hebt). Helpdesk bellen heeft alleen zin als je echt geen verbinding meer hebt en het modem ook allemaal alarms aan het geven is. Dan is de lijn echt stuk . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• BartMan1968
bij email of ftp wordt de proxy niet gebruikt
heb 3 verschillende pc's allemaal zelfde probleem
ga nu knopix proberen (net gebrand versie 3.7 zat bij pc magazine DVD)
Windows slaat bij mij niet vast of zo de upload rate is rond de 1kb/sec
Met vorige modem ( com21) nooit problemen gehad (nu dus die motorola)

• BartMan1968
Ok nu Knoppix 3.7 met Konqueror browser: 2.7 KB upload!!!
voor zover de test dat het Windows IE gerelateerd is :(
Knoppix starten zonder enige problemen en kon direct het internet op
( speedtest.nl ziet er dan wel anders uit bijvoorbeeld de checkboxen maar goed dat is bijzaak)

• BartMan1968
Mozilla 1.7 stond er ook op... maar helaas zelfde probleem
Dus is het toch echt bijna zeker het modem zelf

Kan iemand vertellen wat zijn/haar signal noise ratio en power level is bij je motorola modem (even copy pasten graag)

NB: Met 192.168.100.1 kun je de settings bekijken van je modem.

BartMan

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 12:17

DJ

Mijn signal noise is 33dB.
Mijn power level is -1 dBmV (downstream)
Mijn power level is 49 dBmV (upstream)

[ Voor 33% gewijzigd door DJ op 13-01-2005 19:27 ]

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Copy/paste wil niet, hij refresht elke halve seconde ;)

SNR: 34 Db
Signal Strength: 1,9dBmV
Micro-reflections: 39dBc
Power Level: 50,5dBmV

Met een Thomson, maar dat mag denk ik toch niet teveel afwijken van een Motorola.

Maar ook al staat het er niet bij en moet een halve minuut genoeg zijn, maar laat hem er eens een half uur uit. Zorg ook dat de PC uit is (of iig de verbindingskabel tussen modem <-> pc

Daarna connecten, en als deze verbonden is de stekker tussen pc <-> modem er weer in en dan kijken of alles werkt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 20:40 ]

• BartMan1968
Hardstikke bedankt voor jullie reacties!!!
ik heb upstream 30 dbmv (rest vergelijkbaar)

als ik het modem direct op de pc aansluit (zonder router) dan krijg ik maar geen IP adres
en als ik de router weer terugzet wel (maar ook pas na een tijdje de modem uit te zetten)

Hier heeft trouwens iemand dezelfde combinatie als ik (met fotos):
[rml]soganta in "[ Linksys] @home icm Motorola Modem probl..."[/rml]

zou het dan toch aan wrt54g Linksys liggen???

BartMan

Verwijderd

Heb je destijds je verbinding met chello geïnstalleerd op de PC, en daarna het MAC adres in de router gekloond? Of heb je destijds direct vanaf het modem de stekker in je router gedrukt?

Als dat laatste het geval is, heeft het modem zich gekoppeld aan het MAC adres van je router, waardoor je na het inpluggen van de kabel op je PC het modem MAC adres moet resetten via http://aps
(http://aps werkt alleen als het MAC adres niet in je modem gekoppeld zit)

Het is zomaar een enorm wilde gok, maar aangezien de meeste routertjes met het klonen van het MAC adres werken, zou het dan kunnen dat door direct inpluggen van de kabel vanaf het modem de problemen zijn ontstaan?
If so, plug dan de kabel in je PC en reset het MAC adres zoals boven beschreven. Als internet dan weer werkt op je PC:

- Trek vervolgens de kabel uit je PC, en sluit de router op je PC aan (internet nog niet op je router aansluiten).
- Configureer nu je router om het MAC adres van je PC te klonen.
- Druk de internet verbinding weer in je router
- Zeg een schietgebedje en steek een kaarsje aan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 07:45 ]

• BartMan1968
Bedankt,

het probleem is onstaan na de laatste snelheidsupgrade in een periode dat ik niks in mijn netwerk heb veranderd
pas nu (en mede op verzoek van Chello zelf) probeer ik hem direct aan te sluiten op de pc

wat http:\\aps betreft (wat ik niet ken)
bij het gebruik van een nieuw MAC adres kwam je bij aanroep van iedere willekeurige http pagina dezelfde chello service pagina, waarbij je dan (eenmalig) het MAC adres moet bevestigen/vervangen waaraan het modem zich gaat koppelen...

alleen dat kwam gisteren niet meer toen ik het probeerde :(

Bart
Pagina: 1