Selectiemenu maken voor verschillende applicaties

Pagina: 1
Acties:

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 09:07
Hallo,

Ik ben al enkele tijd op zoek naar een programma/manier om een menu te maken waarbij je aan kan vinken welke programma's er geinstalleerd moeten worden en welke niet. Ik heb al een stuk of 15 programma's geprobeerd, maar hierbij was het alleen mogelijk om stuk voor stuk een programma (installatie) te starten door op knoppen voor de bijbehorende installaties te drukken.
Nu wil ik dus graag in het begin aangeven welke programma's/drivers er geïnstalleerd moeten worden en dat dan vervolgens de verschillende installaties gaan verlopen. Kan iemand mij hierbij helpen. Met de search kom ik ook nergens.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien kun je iets verder uitleggen waarom je dit wil? Is een batchfile geen oplossing; of een all-in-one installatie oid? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 09:07
Ik wil verschillende applicaties/drivers installeren, maar niet op alle computers moet hetzelfde komen. Vandaar dat naar mijn idee een batchfile niet mogelijk is, omdat er dan altijd hetzelfde geïnstalleerd wordt als er in het batch file staat. Ik wil dus de benodigde drivers en (door mij nodig geachte) programma's kunnen selecteren en dat die vervolgens geïnstalleerd worden. Als iets dergelijks ook mogelijk is met een batch file is dat ook goed, als er dan iemand een linkje of iets heeft naar een voorbeeld houd ik me aanbevolen :P

Verwijderd

Je zou het met verschillende 'profielen' kunnen doen. Dus met groepen. Op de ene groep computers hoort programma X1 wel, op de andere groep hoort X1 niet, enz.

Je set dan in de omgevingsvars. je computer-groep-nummer: 'set groep=1'

code:
1
2
if(groep==1)
  installeer programma x1

Zoiets bijvoorbeeld. Kweenie of je er wat aan hebt, maar dit kan met .BAT-bestanden.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:59

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

In batchfiles is zoiets wel mogelijk. Heb helaas de details niet, maar weet nog wel dat ik lang geleden tijdens booten uit verschillende groepen kon kiezen (die ik zelf had samengesteld). Het was van de DOS periode, though, dus ik weet er niets meer van. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal