Toon posts:

Nieuwe moederbord en compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten een nieuwe moederbord te kopen en deze te vervangen met de oude. Nou zit er op die moederbord van compaq (P4 moederbord) geheugen in van PC 2100/ 266.
Die nieuwe moederbord wat ik wil kopen is: Asus P4P800-E Deluxe.

code:
1
2
3
Intel 865PE Chipset 
800/533/400 MHz FSB 
Dual-Channel DDR400 Memory

Passen die PC2100/266 geheugentjes en processor van Pentium 4 2,4 ghz nu in dat nieuwe moederbord??

Waar moet ik verder nog meer op letten?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
je mem wel alleen zonde wat is best traag je bord kan sneller aan. en je chip welke socet is het dan?!

Verwijderd

je hebt waarschijnlijk socket 478, dat nieuwe mobo ook, dus je cpu kan je overzetten, geheugen ook maar is niet zo snel.Je zou het nog in Dual channel kunnen draaien zodat het iets sneller word.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:38:
je mem wel alleen zonde wat is best traag je bord kan sneller aan. en je chip welke socet is het dan?!
Socket 478.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
naja dan kun je alles zonder problemen alles over zetten. maar ik zou toch sparen voor sneller mem! scheelt echt! suc6 verder..

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:42:
[...]

naja dan kun je alles zonder problemen alles over zetten. maar ik zou toch sparen voor sneller mem! scheelt echt! suc6 verder..
Oke, bedankt voor je tip! Welke geheugen moet ik dan het beste nemen denk je?

Verwijderd

pc 3200, en dan in dual channel laten draaien.
Maar je zult je geld beter aan iets anders kunner uitgeven, bijv. nieuwe cpu, of vga kaart, je zult met een ander mobo weinig snelheidswinst halen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:48 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Het kan wel, maar wat schiet je ermee op om je compaq bord voor een ander bord te wisselen? Zonder je CPU+geheugen ook te vervangen? Veel winst zul je niet halen denk ik.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:47:
Het kan wel, maar wat schiet je ermee op om je compaq bord voor een ander bord te wisselen? Zonder je CPU+geheugen ook te vervangen? Veel winst zul je niet halen denk ik.
Ik denk zelf dat die CPU van 2,4Ghz meer dan genoeg is. En als ik die nieuwe mobo erin zet dan heb ik ook de mogelijkheid deze over te klokken. Ik heb ook nog een nieuwe hardeschijf nodig. Ik wil langzamerhand af van dat Compaq gedoe..... Heb laatst ook nog alles in een nieuwe kast gebouwd.

Verwijderd

imho heeft het ook geen zin om je geheugen te vervangen door sneller geheugen..
zoveel zal je er niet mee opschieten...
mocht je 2 modules hebben dan is idd een dualchannel optie wel een verbetering

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:04:

suc6
Het beste is gewoon alles opnieuw te kopen? (CPU, MOBO, GEHEUGEN)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Ik denk het wel ja want ondersteund je cpu nu HT en heeft dus een 800 mhz FSB? Zal waarschijnlijk niet en dat ondersteund dat moederbord ook nog eens.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:18:
Ik denk het wel ja want ondersteund je cpu nu HT en heeft dus een 800 mhz FSB? Zal waarschijnlijk niet en dat ondersteund dat moederbord ook nog eens.
Ik wilde zo gaan doen eigenlijk: eerst een moederbord, daar in doe ik nieuwe geheugen van pc3200 en ook doe ik die oude cpu van 533 fsb er in + andere dingen zoals oude videokaart enzo... Daarna wilde ik sparen voor een nieuwe cpu, is dat niet een goed plan?

• mach2
  • Laatst online: 06-08 12:04
Is een goed plan, heb ik ook gedaan met mijn P4 2.8 533. Nu een 3.2 @ 3.6 800 HT. En van mijn oude spullen heb ik samen met onderdelen van een P3 een computer voor mijn ouders in elkaar gezet.

Hallo

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:27:
[...]

Ik wilde zo gaan doen eigenlijk: eerst een moederbord, daar in doe ik nieuwe geheugen van pc3200 en ook doe ik die oude cpu van 533 fsb er in + andere dingen zoals oude videokaart enzo... Daarna wilde ik sparen voor een nieuwe cpu, is dat niet een goede plan?
Wat doe je met de pc?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Nou, soms speel ik af en toe wel een spel, Fifa 2005, Flight Sim 04, Need For Speed. Maar ik speel niet zo vaak. Daarnaast luister ik muziek, rondhangen op forums en internet. Ik kijk Divx, Xvid heel vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:04:

suc6
Wat bedoel je met dualchannel eigenlijk? Dan heb je 2x 2 plaatsen voor geheugen neem ik aan toch? Moet ik dan eentje op de ene plek en eentje op die andere plek zetten ofzo?

edit: Of moet ik gewoon doorsparen voor een socket 775 bord en CPU? Ik heb ergens gehoord dat de socket 478 nu niet meer gemaakt wordt en zodra ze op zijn er geen van overblijven. Dan zit ik dus met zo'n moederbord die alleen de 478 ondersteund.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:59 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je het in dezelfde kast wil stoppen.
Maar zo ja, let dan heel goed op de layout van het moederbord, de kans is redelijk groot dat de gaatjes voor de schroefjes e.d. niet overeenkomen.
Verder is het ook mogelijk dat de voedingskabel die naar het moederbord gaat anders is ingedeeld dan bij een normale atx-voeding het geval is.
Kijk dus goed naar de voltages en de plek waar de draden uitkomen en vergelijk dat even met een schema van een gewone atx stekker.

Deze dingen waren vroeger bij Compaq wel eens anders dan bij een gewone pc. Ik weet niet hoe dat nu zit, aangezien Compaq is overgenomen door HP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:44:
Maar zo ja, let dan heel goed op de layout van het moederbord, de kans is redelijk groot dat de gaatjes voor de schroefjes e.d. niet overeenkomen.
Verder is het ook mogelijk dat de voedingskabel die naar het moederbord gaat anders is ingedeeld dan bij een normale atx-voeding het geval is.
Kijk dus goed naar de voltages en de plek waar de draden uitkomen en vergelijk dat even met een schema van een gewone atx stekker.

Deze dingen waren vroeger bij Compaq wel eens anders dan bij een gewone pc. Ik weet niet hoe dat nu zit, aangezien Compaq is overgenomen door HP.
Ik denk dat je boven iets niet gelezen hebt! Ik heb alles al in een nieuwe kast gezet. Uiteraard met een nieuwe voeding die perfect werkt met dat compaq moederbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:44:

is de laatste +4 jaar al helemaal ATX standaard... ook de montage gaten en de hw die gebruikt word..
Ik denk dat je een D310 hebt en daarin zit een MSI bordje zelfs...

misschien is het een betere optie om de pc in z'n geheel / origineel te verkopen en iets nieuws terug te kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:02:
[...]

is de laatste +4 jaar al helemaal ATX standaard... ook de montage gaten en de hw die gebruikt word..
Ik denk dat je een D310 hebt en daarin zit een MSI bordje zelfs...

misschien is het een betere optie om de pc in z'n geheel / origineel te verkopen en iets nieuws terug te kopen ;)
Die voeding van die originele kast was doorgebrandt dus ik kan het niet geheel origineel doorverkopen!? Helaas.... Een andere voeding paste niet in die originele kast dus had ik maar een andere kast genomen en allles daaarin gedaan.

Verwijderd

op een HP/compaq PC zit 3 jaar garantie... ook op doorgebrande voedingen ;)

je kan gewoon contact opnemen met het dichtsbijzijnde servicecenter en op basis van je serienummer krijg je netjes een nieuwe voeding thuis gestuurd..
enige voorwaarde is dat je de oude voeding nog hebt.. die moet je terugsturen ( uiteraard ook gratis ;) )

• Schapie
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Socket 478 loopt tegen zijn einde aan ja het zal toch s775 worden straks.
Maar ik denk dat je hier toch nog wel eventjes mee vooruit kan en beter eventjes door kan sparen aan gezien met socket 775 ook pci-e in beeld komt. Veel s775 borden hebben alleen pci-e en geen agp meer (gaat dat nog wel met de kaart die je nu hebt en op dat andere bord dat je hebt gezien denk daar ook aan). Dus dan zul je ook een andere videokaart moeten hebben evenals het geheugen alleen heb je daar meer keuze qua borden volgens mij. (ddr en ddr2)

Nu upgraden is denk ik een beetje een dilemma vooral als je zelf het idee hebt dat je met alles net op het randje zit maar niet het geld hebt om alles in een keer goed tedoen. (Die proc is denk nog wel genoeg videokaart zou ik eerder over twijfelen geheugen ziet er redelijke hoeveelheid uit maar lage snelheid)

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:47:
op een HP/compaq PC zit 3 jaar garantie... ook op doorgebrande voedingen ;)

je kan gewoon contact opnemen met het dichtsbijzijnde servicecenter en op basis van je serienummer krijg je netjes een nieuwe voeding thuis gestuurd..
enige voorwaarde is dat je de oude voeding nog hebt.. die moet je terugsturen ( uiteraard ook gratis ;) )
Dat is even goed! :) bedankt... ;)

Had aan die voltage regelaar gezeten en BOOOOMMMMM.... :P Ik heb die voeding alleen wel eens opengedaan om te kijken wat er aan de hand was. (misschien zekering ofzo)
Nu denk ik dus dat ze die niet zullen accepteren omdat er schade is aangezien ik die voeding open heb gemaakt om te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nog even iets weten. Kan ik nou hier op deze moederbord geheugen plaatsen van pc3200? Moederbord is dus zelf pc2100!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:42:
Ik wil nog even iets weten. Kan ik nou hier op deze moederbord geheugen plaatsen van pc3200? Moederbord is dus zelf pc2100!
Geheugen is backwards compatible B)
PC3200 kan dus prima op PC2700 een PC2100 draaien. :)

Maar ik vind het best wel lame om garantie te gaan claimen als je zelf iets gesloopt hebt :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ. Voor alle antwoorden op jouw vragen :)

Verder gaat dit weer nergens meer over. En ja, zelf slopen en garantie claimen is idd lame.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.