[Telfort] Vol bereik maar toch onbereikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sasquatch
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds ik ben overgestapt van Orange naar Telfort kunnen mensen me soms niet bereiken terwijl ik wel vol bereik heb. Ook zelf bellen lukt pas weer als ik mijn telefoon uit- en aangezet heb.
Het lijkt wel alsof Telfort vergeet dat ik besta. Hebben meer mensen dit probleem? Het overkomt me bijna om de dag, in verschillende regio's.

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mij gebeurt het ook regelmatig sinds dat ik ben overgestapt naar Telfort. Ik krijg soms ook zomaar een sms dat iemand mij heeft proberen te bereiken met de vermelding van de nummer terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 21:51

netblade

Sunrise

Da.Rock schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:38:
Mij gebeurt het ook regelmatig sinds dat ik ben overgestapt naar Telfort. Ik krijg soms ook zomaar een sms dat iemand mij heeft proberen te bereiken met de vermelding van de nummer terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat.
Tja ben nooit fan van telprut geweest, en dit is dan een reden ervan (buiten het feit dat ik op zolder moest zitten eer dat ik gehoor kreeg, en dat midden in een woonwijk waar de rest van de providers gewoon vol bereik heeft).
Ik zou als ik jullie was een protestbrief sturen aan telfort, belachelijk dat ze een netwerk ter beschikking stellen wat gewoon niet deugt!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sasquatch schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:34:
Hebben meer mensen dit probleem? Het overkomt me bijna om de dag, in verschillende regio's.
Ik heb het bij KPN een paar keer gehad. Volgens mij zijn dan gewoon alle beschikbare kanalen bezet.

Verwijderd

Heb je met je overstap ook je nummer meegenomen na telfort toe? het komt volgens mij wel eens voor dat als je nummerbehoud heb gedaan er soms dingen niet goed worden neergezet op het netwerk en dat je daardoor problemen kan ondervinden.

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:30
Mijn vriendin heeft dit probleem ook af en toe.
Ik had haar nummer gekregen, maar steeds als ik haar belde, kreeg ik haar voicemail, terwijl zij haar telefoon gewoon aan had staan.
Ik belde niet geheim o.i.d., had me nummer gewoon aanstaan, maar sinds zij mijn nummer ook in haar telefoon heeft staan, kan ik haar wel gewoon bereiken.
Erg vreemd dit....
Ze heeft dit wel vaker, maar ze is niet overgestapt vanaf een andere provider naar telfort. (Ik ben overigens wel overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud...)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18

Pogostokje

* twiet *

Komt wel eens voor. Het is niet goed, maar het kan gebeuren.

De uitleg:

KLIK MIJ

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sasquatch
  • Niet online
Bryte.net:

Mijn GSM staat gewoon aan, maar mensen krijgen toch mijn voicemail. Hoe kan dat?

Het kan gebeuren dat je prima ontvangst hebt en dat je toch niet kan bellen omdat alle basisstations helemaal "vol" zitten. Er is dan nog wel capaciteit op het netwerk om bijvoorbeeld een SMS te versturen, maar er zijn geen spraakkanalen vrij, waardoor je niet kan bellen. Uiteraard kan dit natuurlijk ook voorkomen op het moment dat iemand naar jou probeert te bellen. Omdat het netwerk weet dat er toch geen gesprek opgebouwd kan worden gaat je telefoon dan niet over, maar de beller krijgt een in-gesprek of congestietoon of natuurlijk je voicemail, als die actief is. In mindere mate zou er sprake kunnen zijn van congestie: alle lijnen van en naar de provider zijn bezet.
Het kán gebeuren? Het is me al minstens 10x overkomen in nog geen maand tijd.
En niet dat *sommige* telefoontjes niet doorkomen, maar dat álle telefoontjes vanaf een bepaald moment niet meer doorkomen. Mijn gsm uit- en aanzetten lost het probleem op, en uit voorzorg doe ik dat maar een paar keer per dag. Alleen maar om te zorgen dat die klote telefoonmast me niet vergeet.

Als dat aan de capaciteit van Telfort ligt dan hebben ze een groot probleem, want het overkomt me niet alleen in Utrecht (stad) maar ook in de kleinere gehuchten in Brabant. De ontvangst is goed, maar tóch ben ik onbereikbaar zonder dat ik het zelf door heb.
Als dit echt aan Telfort blijkt te liggen en ze lossen 't niet snel op, dan zeg ik mijn abonnement op. Voor mijn 40+ euro per maand mag ik van ze verwachten dat ik bereikbaar ben in de gebieden waarvoor ze dat aangeven.

• Hmmbob
  • Nu online
Komt vaker voor na nummerportering; had ik zelf in het begin ook toen ik van Libertel (jaja) naar Dutchtone ging. Hield bij mij vanzelf op!

Sometimes you need to plan for coincidence

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12 19:06
Ik had dat laatst ook, dat mensen direct mijn voicemail kregen. Had naar de telfort helpdesk gebeld en na een tijdje moest ik iets van ##21*# intoetsen en mijn telefoon opnieuw aanzetten en tot nu toe is het niet meer voorgekomen.

Ik raad je dus aan om ook ff te bellen naar de helpdesk!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• sasquatch
  • Niet online
Polderdijk schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:36:
Ik had dat laatst ook, dat mensen direct mijn voicemail kregen. Had naar de telfort helpdesk gebeld en na een tijdje moest ik iets van ##21*# intoetsen en mijn telefoon opnieuw aanzetten en tot nu toe is het niet meer voorgekomen.

Ik raad je dus aan om ook ff te bellen naar de helpdesk!
Inmiddels gebeld naar de helpdesk, maar daar hadden ze geen oplossing voor me. Het kon zijn dat het aan mijn telefoon lag, of gemompel over een defecte simkaart.
Vandaag had ik het weer twee keer. Mijn gsm houdt nog wel verbinding met de paal, want ik zag 'm zelfs wisselen van twee naar drie streepjes. Maar bellen ho maar.

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Bij mij is dat eigenlijk normaal, ik heb al 2 jaar Telfort zonder problemen, maar ik heb laatst een SPV e200 gekocht en nu heb ik het altijd...

• Hmmbob
  • Nu online
maar dat kan aan de spv liggen, bekend probleem :)

De HTC Voyager (Orange SPV E200)

Sometimes you need to plan for coincidence

• j86

j86

Dat topic ken ik wel ja :D
Nou nog een oplossing, dat zou helemaal mooi zijn :P

• sasquatch
  • Niet online
Hmm nou begin ik te twijfelen. Ik heb namelijk ook een SPV (eerste versie). Met Orange nooit problemen, met Telfort dagelijks. Zou het dan tóch aan het toestel kunnen liggen?

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb sinds mijn laatste abbo verlenging (reeds 3e of 4e keer) ook problemen.

Heb niet bereikbaar zijn kan liggen aan het bezet zijn van het netwerk, maar zelf niet kunnen bellen en dan heb ik het over 15.00 uur 's middags tot 22.00 uur 's avonds..... pas nadat ik mijn telefoon uit en aan zet kan ik weer bellen/sms'en

Ik heb dit probleem bij telfort aangegeven er wordt toch gedacht aan problemen van de telefoon. Binnenkort mijn MDA compact met telfort gebruiken dus dan zal ik eens testen wie de schuldige is...

• SvMp
  • Niet online
epias schreef op maandag 03 januari 2005 @ 00:21:
[...]
Ik heb het bij KPN een paar keer gehad. Volgens mij zijn dan gewoon alle beschikbare kanalen bezet.
Ik had gisteren hetzelfde met Vodafone. Minuut later lukte het wel. Maar het zou raar zijn als het probleem bleef, dan is het geen kwestie meer van een netwerk dat even 'vol' is.

Hebben meer Telforters problemen t.a.v. bereik?

Ik denk er juist over om naar Telfort over te stappen omdat je vanaf 25 januari voor 0,50 per 100 KB, afgerekend per 1 kb, met PREPAY kunt GPRS-en :9

[ Voor 8% gewijzigd door SvMp op 07-01-2005 00:19 ]

• Nss
  • Laatst online: 10-12 13:58

Nss

The Dude Abides

Toen ik net overgestapt was van T-Mobile op Telfort met nummerbehoud (begin okt 2004), heb ik ook iets van een maand lang last hiervan gehad. Maar ging vanzelf over. Nu al geruime tijd nergens meer last van.

• Nss

Nss

The Dude Abides

svdmeer schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:59:
[...]
Ik denk er juist over om naar Telfort over te stappen omdat je vanaf 25 januari voor 0,50 per 100 KB, afgerekend per 1 kb, kunt GPRS-en :9
50ct/100kb :? Momenteel is t 1,50 per 1mb... hoop dat dat zo blijft...

• SvMp
  • Niet online
tomnuss schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:05:
[...]

50ct/100kb :? Momenteel is t 1,50 per 1mb... hoop dat dat zo blijft...
Als ze hun beloftes waarmaken wel: http://www.telfort.nl/prive/prepay/tarieven/mobielinternet/

maar 1,50 per 1 MB is toch juist goedkoper :? Of bedoel je 1,5 eurocent per 1 KB?

• Nss

Nss

The Dude Abides

Bedoelde ook dat ik hoop dat die 1,5euro per mb blijft, zo te zien veranderd het idd.... wellicht reden voor opzegging :P?

• SvMp
  • Niet online
De prijzen waar ik het over had geleden voor prepay. Sorry vergeten er bij te zetten, heb het inmiddels er bij gezet. En dan zijn de getallen wel weer logisch.

[ Voor 51% gewijzigd door SvMp op 07-01-2005 00:20 ]

Verwijderd

Heb ook problemen met Telfort in combinatie met een spv-e100. Dacht dat het toestel stuk was en had daarom een E200 gekocht. Precies hetzelfde probleem. Je kunt precies twee hele dagen bellen en dan is er wel een signaaluitslag maar geen verbinding. Op een gegeven moment ook geen signaaluitslag meer. Opnieuw opstarten helpt maar is weer tijdelijk. Telfort kon geen problemen signaleren. Spv-e100 heeft het een half jaar probleemloos gedaan tot ca twee maand terug. Vandaar ik dacht dat het toestel stuk was. Heb er nog geen oplossing voor. Misschien dat het flashen met software met de Qtek 8080 werkt maar weet nog niet hoe ik dat moet doen. Iemand gaf op tweakers een tip om tijdens het zoeken naar de provider de batterij eraf te trekken en daarna weer op te starten hij het weer een week blijft doen. Bij mij maakte dat niets uit. Misschien iemand anders nog een oplossing?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Ik heb ook het probleem dat hij op voicemail overspringt als mijn telefoon aanstaat, maar ik ben van TELFORT overgestapt naar ORANGE. Ineens krijg ik een sms, deze nummers hebben geprobeerd je te bellen..........
Ps ik heb een SE P900

• j86

j86

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:48:
Heb ook problemen met Telfort in combinatie met een spv-e100. Dacht dat het toestel stuk was en had daarom een E200 gekocht. Precies hetzelfde probleem. Je kunt precies twee hele dagen bellen en dan is er wel een signaaluitslag maar geen verbinding. Op een gegeven moment ook geen signaaluitslag meer. Opnieuw opstarten helpt maar is weer tijdelijk. Telfort kon geen problemen signaleren. Spv-e100 heeft het een half jaar probleemloos gedaan tot ca twee maand terug. Vandaar ik dacht dat het toestel stuk was. Heb er nog geen oplossing voor. Misschien dat het flashen met software met de Qtek 8080 werkt maar weet nog niet hoe ik dat moet doen. Iemand gaf op tweakers een tip om tijdens het zoeken naar de provider de batterij eraf te trekken en daarna weer op te starten hij het weer een week blijft doen. Bij mij maakte dat niets uit. Misschien iemand anders nog een oplossing?
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem (SPV e200)!
Die tip kun je uitvoeren, maar het probleem komt kort daarna toch weer terug...
Nieuwe software erin flashen is erg makkelijk, je gooit je gsm in de cradle en start het programma, alles word voor je gedaan!
Maarja ik ga het ook niet meer proberen, voor mij nooit meer een SPV!

Verwijderd

Jostheking schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:01:
[...]

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem (SPV e200)!
Die tip kun je uitvoeren, maar het probleem komt kort daarna toch weer terug...
Nieuwe software erin flashen is erg makkelijk, je gooit je gsm in de cradle en start het programma, alles word voor je gedaan!
Maarja ik ga het ook niet meer proberen, voor mij nooit meer een SPV!
Wat betreft software vervangen bedoel ik niet gewoon een nieuwe versie van Windows erop te zetten maar compleet de firmware van de Qtek 8080 erop te zetten. Dan heb je niets meer met Orange te maken. Heeft iemand ook problemen met de Qtek icm Telfort? De firmware vervangen schijnt mogelijk te zijn. Staat wel ergens op Tweakers maar was mij niet echt duidelijk vandaar.

mvgr Ronald.

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 17:59
Ik heb het zelfde probleem met mijn spv, ik heb hem nu terug gebracht naar orange onder de garantie! volgende week krijg ik hem terug... ik ben benieuwd....

Verwijderd

chrissis schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:24:
Ik heb het zelfde probleem met mijn spv, ik heb hem nu terug gebracht naar orange onder de garantie! volgende week krijg ik hem terug... ik ben benieuwd....
Heb jij ook Telfort dan? Want als de simlock eraf is schijnt de garantie er ook af te zijn.

mvgr Ronald.

• j86

j86

Als je simlock eraf is gehaald, en je brengt de gsm terug naar de winkel, repareren ze hem meestal gewoon!
Het kan wel zo zijn dat de simlock er na de reparatie weer op zit...

P.s. oja waar ik zat aan te denken was idd een nieuwe versie van Windows erop zetten, sorry!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52

Dr_Love

Best drugs are made by love

Ik heb het probleem ook.

Ben overgens ook degene die het voor elkaar heeft om de telefoon te flashen naar qtek 8080 image.

De manier hoe dit moet staat in het het HTC e200 forum ; link De HTC Voyager (Orange SPV E200)

Het probleem blijft bij mij ook constant, erg vervelend.

Ben nog steeds opzoek naar een oplosssing.
Als ik iets weet te vinden laat ik het weten, maar denk dat het toch aan de combinatie sim en de telefoon ligt...

Tot die tijd maar om de zoveel tijd even bellen met de gratis voicemail. dan merk je tenminste gratis of ie het nog doet..

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• chrissis
ja ik heb ook telfort...... even afwachten dus...
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:52:
[...]

Heb jij ook Telfort dan? Want als de simlock eraf is schijnt de garantie er ook af te zijn.

mvgr Ronald.

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 17:13

supersook

Professioneel prutser

Ik heb het probleem van 'toch voicemail als wel bereikbaar' ook regelmatig. In de afgelopen maand al zo'n 8 keer! Echt vrij irritant als mensen denken dat je ze niet wilt spreken als je er zelf ervan overtuigd bent dat je bereikbaar bent. Ik heb geen spv, maar een samsung a800, een toestel dat altijd goed z'n werk heeft gedaan bij Orange, maar sinds ik Telfort heb is het mis!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
Ach.. toch heeft Telfort wel een hele goede service: klantenservice zonder wachttijd, het laagste GPRS-tarief van Nederland (€ 1,5 / MB, een van de redenen waarvoor ik Telfort genomen heb), gratis voicemail beluisteren, gratis games, themes, muziek, etc.

Ik heb slechts 1 keer gemerkt dat het netwerk niet (goed) bereikbaar was.

[ Voor 14% gewijzigd door BARO op 10-01-2005 23:29 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12 08:45
Telfort staat voor buiten bellen..
kunnen ze wel mooi goedkoop GPRS aanbieden en een korte wachttijd...
Maar het IQ van hun KS daar in A'dam is echt bagger
Teflort is gewoon 3 keer niks

Zo nu on-topic
Die problemen horen na verloop van tijd over te gaan, tis afwachten heb het ook vroeger gehad van Ben naar Vodafone net zoals iedereen opeens houdt het op...Suc6 ermee!!!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:59
Script "Wel bellen niet gebeld worden"

1. Controleer of CLIR en CLIP aanstaat.
Porteringsdatum nog niet bereikt? Communiceer: "De datum dat uw nummer compleet omgezet is is op [DATUM]. Tot die tijd worden de gesprekken naar uw oude sim-kaart doorgestuurd" [afsluiting]

Controleer dekking met dekkingszoeker. Toereikende dekking, ga naar punt 2.

"Het spijt me meneer, maar in uw postcode gebied is er ontoereikende dekking, dit kan storingen geven op het netwerk. Ik zal een netwerksignaleringsformulier naar Telfort doorsturen. Deze zullen het dan op lange termijn bekijken".

Klant gaat akkoord -> [vul NSF in] Gesprek afsluiten
Klant gaat niet akkoord.
Binnen annuleringsperiode van acht dagen?
"Ik zie dat u nog binnen uw annuleringsperiode zit, zal ik u doorverbinden naar de afmeldafdeling?"

Niet binnen annuleringsperiode. Spijtoptant niet meer mogelijk.
"Het spijt me, maar u kunt zich helaas niet meer afmelden".

2. Laat de klant een kruiswissel uivoeren. Een simkaart van een andere provider in het A-toestel en de telfort simkaart in het (simlockvrij)B- toestel.

Doet het probleem zich ook voor in dat andere toestel? ->
Nee: Toestel probleem
Ja: ga naar 3

Toestel uit doen, toestel aan. 1 voor de pincode.
Toestel weer uit, gewone pincode, toestel aan. Als er sprake is van een Lijn1 of Lijn2, ga naar installingen en kies Lijn1.

Werkt het? Nee.
Probeer fabrieksinstellingen.

Werkt het? Nee.
Toestel defect. Contact opnemen met fabrikant.

[afsluiting]

3. Het lijkt me een probleem dat bij ons ligt.
Vraag gegevens:
Telefoonnummer 1 B-nummer
Provider 1 B-nummer
Telefoonnummer 2 B-nummer
Provider 2 B-nummer

Ik ga het doorgeven aan de technische afdeling, u krijgt binnen een week bericht.
[vul TT in]
[afsluiting].

[ Voor 12% gewijzigd door Mastermind op 11-01-2005 22:45 ]

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem heb ik met T-Mobile. Iemand een oplossing??? Van nummerportering heb ik geen gebruik gemaakt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 22:55 ]

• sasquatch
  • Niet online
Heb nu drie dagen (sinds een hard reset van mijn SPV) geen onbereikbaarheidsproblemen meer gehad. Even afkloppen!

Als je reageert, vermeld dan ook even welke telefoon je hebt. Want het lijkt erop dat de SPV serie er meer last van heeft dan andere phones.

• sasquatch
  • Niet online
Mastermind schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:41:
Script "Wel bellen niet gebeld worden"

(...)

3. Het lijkt me een probleem dat bij ons ligt.
Vraag gegevens:
Telefoonnummer 1 B-nummer
Provider 1 B-nummer
Telefoonnummer 2 B-nummer
Provider 2 B-nummer

Ik ga het doorgeven aan de technische afdeling, u krijgt binnen een week bericht.
[vul TT in]
[afsluiting].
En wat doet de technische afdeling dan? Werk je bij Telfort? Zijn er telefoon types/merken die hier opvallend vaker last van hebben?

• j86

j86

sasquatch schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:46:
Heb nu drie dagen (sinds een hard reset van mijn SPV) geen onbereikbaarheidsproblemen meer gehad. Even afkloppen!

Als je reageert, vermeld dan ook even welke telefoon je hebt. Want het lijkt erop dat de SPV serie er meer last van heeft dan andere phones.
Hoe doe je zoiets, zo'n hard reset? Dan ga ik het ook even proberen en kijken of het bij mij ook lukt! Zal wel niet, maar toch...

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 11:20
Dit probleem had ik eerst ook met Orange, heel irritant want je kan niet eens smsjes sturen en ontvangen. En dat heb je zelf niet door todat je wil bellen. Of je komt bij je vrienden en die zeggem waarom staat je telefoon uit? Ben sinds mei dit jaar overgestapt op KPN en heb dit probleem nooit meer. Was eerst nooit een kpn fan maar damn je hebt egt overal bereik, En dan laten de andere 4 telco's het wel snel afweten hoor. Dus nu betaal ik liever wat meer maar dan ben ik ook ECHT 24/7 bereikbaar! :9 >:)

• chrissis
Nou het probleem is voor mij opgelost.... Ik heb een splinternieuwe SPV gekregen! Dus zou nu weer normaal bereikbaar moeten wezen.... die orange is toch nog niet zo verkeerd! :D
chrissis schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:17:
ja ik heb ook telfort...... even afwachten dus...

[...]

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-12 22:20
Ik heb dit probleem al 2 maanden! dacht dat ik de enige was...

Ik heb TELFORT, inmiddels alweer meer dan 2 jaar (ondertussen verlengd) en mijn SIMkaart stamt nog uit de tijd van Telfort vóórdat het O2 was (en nu dus weer Telfort).

Ik heb een Siemens C62, ben sowieso niet erg te spreken over deze telefoon, maar hij was erg goedkoop (kreeg 150e teruggestort van bestelmaar.nl).

Bij mij komt inmiddels 80% van de oproepen niet door terwijl ik vol bereik heb. Ook wordt het steeds lastiger zelf mensen te bellen. Ik moet dan 4 keer het nummer kiezen voordat hij eindelijk 'doorkiest'. Heb de simkaart in m'n oude samsung gestopt en die had dezelfde problemen.
Wat mij opvalt is dat als ik een SMS krijg, vaak dus met gemiste oproep inhoud, dat mijn hele toestel 'lam' ligt. Ik kan dan niks meer met het ding en moet wachten tot de SMS binnen is, dit kan 1 minuut duren, erg irritant.

Heb de helpdesk aan de lijn gehad en die konden mijn probleem niet oplossen.
- eerst probeerde het meisje m'n voicemail te resetten, omdat die oproepen te vroeg zou 'oppikken'. Dit is inmiddels 2x gedaan, maar probleem heb ik nog.
- Was doorgestuurd naar de technische dienst, die zei dat er niks aan de hand was. Ze belden 5 x en alle 5 ging mijn gsm over. Omdat het probleem toch blijft bij alle nummers behalve het nummer van de technische dienst van telfort ben ik nu een week die smsjes aan het bijhouden zodat ik tijd/datum/plaats/nummer heb zodat ze bij Telfort zelf kunnen checken wat er fout gaat (idee van de helpdesk). Dit zijn inmiddels meer dan 100 oproepen. Ik ga telfort nog even bellen en het 'bewijsmateriaal' doorgeven, maarja, wat gaan ze dan doen?

Jullie zeggen dat bij die SPV van Orange een harde reset werkt...misschien moet ik dat maar eens proberen. Moet ik natuurlijk eerst al mn nummers gaan backuppen (staan op telefoon en zijn er teveel voor de simkaart) dus wordt nog een hele klus.

Heeft iemand nog een ander idee om het probleem op te lossen?

Aangezien mijn contract bijna afloopt was ik van plan dit abonnement op te zeggen, een nieuwe telefoon te bestellen, nieuw abbo ook bij telfort weer aanmaken, en hopen dat dmv een nieuwe 'account' de problemen zouden zijn verholpen. Ik lees dat er ook mensen bij andere providers zijn met dit probleem dus overstappen naar een ander lijkt me niet erg handig. Enige providers die ik nog vertrouw zijn Vodafone & KPN, maar die zijn veel te duur. Ook dacht ik doordat m'n simkaart vrij oud is het misschien een oplossing zou zijn een nieuwe aan te vragen, maar ik betwijfel of dat zal helpen en dat kost me dan weer een zinloze 20,- euro.

Ik hoop dat dmv deze thread een oplossing kan worden gevonden en misschien dat ze bij telfort zelf ook eens wakker gaan worden...

• sasquatch
  • Niet online
Chrissis: Ik ben benieuwd of met een nieuwe SPV je problemen opgelost zijn. Is het de classic versie? En heb je zelf de simlock weer verwijderd of zat die er geen op?

Een SPV hard reset doe je trouwens door de voicerecorder knop in te houden bij het aanzetten. Als "Press any key to enter bootloader" verschijnt druk je meteen de Action knop in. Daarna kun je in een menu voor optie 8 kiezen, "Erase IPSM". Als dat gebeurd is start je je SPV opnieuw op (wat langer duurt) en voila.

Let op: Een hard reset betekent wel dat je álle data (contacten, sms, etc) kwijt bent.

Mijn SPV kwam hierna in een soort loop terecht, hij kwam elke keer met een grijs scherm met "Checking Pass" ofzo, waarna ik telkens moest rebooten. Dit heb ik opgelost door alle GPRS gegevens van Orange eruit te gooien. Denk dat 't te maken had met dat hij gegevens van Orange probeert binnen te krijgen terwijl er een Telfort SIM in zat. Maar 't kan ook toeval zijn.

Verwijderd

Bij orange heb ik ook problemen met sms ontvangen gehad. Ze hebben toen nagekeken waar de smsjes bleven op t netwerk. Volgens hun kwamen ze toch echt aan, maar ik kreeg niks. Naja misschien is het met bellen anders, zou idd die info aan Telfort dgg. Maarja straks zeggen ze zrk dat ze een spv niet ondersteunen..

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:59
Mijulio schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:15:
Ook dacht ik doordat m'n simkaart vrij oud is het misschien een oplossing zou zijn een nieuwe aan te vragen, maar ik betwijfel of dat zal helpen en dat kost me dan weer een zinloze 20,- euro.
De IMSI Changeover is gratis als dit het probleem verhelpt!

• chrissis
Ik heb inderdaad weer de classic versie van de SPV gekregen. Problemen lijken opgelost te zijn maar ik heb er nog niet veel mee wezen bellen dus dat moet nog blijken. Ik heb zelf de simlock verwijderd...
sasquatch schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:09:
Chrissis: Ik ben benieuwd of met een nieuwe SPV je problemen opgelost zijn. Is het de classic versie? En heb je zelf de simlock weer verwijderd of zat die er geen op?

Een SPV hard reset doe je trouwens door de voicerecorder knop in te houden bij het aanzetten. Als "Press any key to enter bootloader" verschijnt druk je meteen de Action knop in. Daarna kun je in een menu voor optie 8 kiezen, "Erase IPSM". Als dat gebeurd is start je je SPV opnieuw op (wat langer duurt) en voila.

Let op: Een hard reset betekent wel dat je álle data (contacten, sms, etc) kwijt bent.

Mijn SPV kwam hierna in een soort loop terecht, hij kwam elke keer met een grijs scherm met "Checking Pass" ofzo, waarna ik telkens moest rebooten. Dit heb ik opgelost door alle GPRS gegevens van Orange eruit te gooien. Denk dat 't te maken had met dat hij gegevens van Orange probeert binnen te krijgen terwijl er een Telfort SIM in zat. Maar 't kan ook toeval zijn.

• chrissis
update: hmzzz ik ben bang dat het niet heeft gewerkt!!! ik wou net bellen maar mijn niewe SPV in comby met telfort werkt niet!! Ik kijk het nog wel even aan, misschien was het toeval! Was denk ik mijn oude SPV helemaal niet stuk of wat dan ook! maar ja het is wel vaag! of tya misschien heb ik weer een brakke SPV! zou toch haast niet kunnen? Het vreemde is dat mijn simcard van telfort het wel goed doet in een oude sony....... AAARRRGGGG wil een telefoon de gewoon normaal werkt! wat is het nu: kl*te SPV of kl*te Telfort?!?!? Ik weet het niet meer.....

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 14:58
Ik zou zeggen, als het natuurlijk kan, probeer je SIM met een andere telefoon uit; kun je tenminste uitsluiten dat het enkel aan Telfort ligt of de combi van je huidige telefoon + Telfort.

Het is in ieder geval wel erg vreemd... maar goed, alles kan tegenwoordig; geen bereik in hartje stad van Den Haag met T-Mobile bijvoorbeeld, terwijl de mast echt in een straal van 0,5 km was.

Website, Flickr, FB, Twitter

• chrissis
zoals ik al zei heb ik geen probleem met een oud sony mobieltje en de telfort kaart. Ik begin te denken dat op een of andere manier de combinatie SPV en Telfort niet echt wil en dat daar min of meer het probleem licht! zou dat kunnen ( lijkt mezelf sterk maar ja )......

• InsjaHH
Ah oke, over het hoofd gelezen sorry. Wellicht kun je een SIM van je vriend lenen die misschien ook Telfort als provider heeft. En / of testen met een SIM van een andere provider met jouw telefoon.

Dan sluit je als het goed is alle mogelijkheden uit die er zijn en trek je conclusies. Bestaat een wiskunde term voor, kom er even niet op :9. Maar vreemd is het zeker.

• chrissis
ja zoiets als de correlatie tussen het niet doen van de SPV en Telfort. of bedoelde je dat niet?

• InsjaHH
offtopic:
Ik doelde op volledige inductie, alle mogelijkheden afgaan, zodat je een conclusie kan trekken. Inderdaad, dat de SPV en Telfort in dit geval niet goed samen gaat.

• chrissis
Ik heb ff wat gegoogled en dit probleem blijkt veel voorkomend te zijn: kijk maar eens hier:
http://www.pocketpc-club....496&highlight=spv+telfort

Ik weet dat het niet netjes is om naar een ander forum te verwijzen, mijn ecscuus hier voor.......

• Mijulio
Mastermind schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:45:
[...]

De IMSI Changeover is gratis als dit het probleem verhelpt!
wat is een 'IMSI Changeover' ? Je zegt dus dat ik vanwege dit probleem een gratis SIMkaart kan opvragen? Meisje aan de telefoon zei dat dit gewoon 20,-e gaat kosten. En weet jij toevallig of het probleem dan wordt verholpen?

bedankt.

• Mijulio
is er al iemand waarbij de problemen zijn opgelost?

ik zou afgelopen week teruggebeld worden door de technische dienst, maar nee hoor..
dan er maar weer achteraan en het contract ongeldig laten verklaren wegens gebrek van nakoming van diensten...(iemand een idee hoe lang dát gaat duren?)

• _Mystikal_
  • Laatst online: 10:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

sasquatch schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:52:
[...]

En wat doet de technische afdeling dan? Werk je bij Telfort? Zijn er telefoon types/merken die hier opvallend vaker last van hebben?
Ik kan je in ieder geval vertellen dat dit stukje 'Script' echt niet bij Telfort vandaan komt. Dit kan van een andere provider zijn, maar Telfort hanteert dit soort scripts niet.

Ik weet niet ook niet op wat voor basis Mastermind tot de conclusie komt dat de IMSI changeover gratis is, maar voor zover ik weet kost een IMSI change (nieuwe simkaart) gewoon 20 euro, en kan het zijn dat dat gecrediteerd wordt als het probleem daarmee opgelost is.

[ Voor 25% gewijzigd door _Mystikal_ op 24-01-2005 00:49 ]

Pagina: 1