HDD testen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-02 12:10

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb hier een hdd liggen (IBM Deskstar 50GB) nu wil ik testen of deze nog werkt.
maar hij is niet van mij en het kan zijn dat er een virus opstaat. als ik hem insteek als slave en er staat een virus op kan dit dan kwaad voor de master HDD?

Gr33tz

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

Verwijderd

Je kunt ook alleen die HD erin steken, en dan format c:/ doen. althans, als het niets uitmaakt dat je de data dan kwijtraakt

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:34 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:33:
Je kunt ook alleen die HD erin steken, en dan format c:/ doen. althans, als het niets uitmaakt dat je de data dan kwijtraakt
Lijkt mij niet zo handig, tenminste als de schijf die al in de computer zit al de C:\ schijf heet :) . Maar vraag het anders een aan je vriend of hij nog werkt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb ze er ingestoken en de andere uitegtrokken, er staat windows op maar hij start niet op hij vraagt steeds od ik normaal wil opstarten veilige modus laatste configuraties.....
en dan start hij opnieuw en vraagt het terug...
dus ik denk dat ik hem best kan formateren . Hoe doe ik dit zonder het OS ?

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40
Met een opstartbare cd/diskette. Liefst met PartitionMagic oid erop.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 18:05

MrScratch

I am rubber, you are glue

Starten met een Knoppix cd misschien een idee? Bootable Linux-OS vanaf cd. Kun je vandaar formatteren en filesystems erop zetten. Of anders win98 bootdisk van bootdisk.com downloaden?

Look behind you! A three headed monkey!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:06
Een bootfloppy erin doen (desnoods nog downloaden van http://www.bootdisk.org/) en dan format c: doen. Uiteraard nadat je je eigen schijf losgekoppeld hebt.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ultimate Boot CD bevat o.a. ook de Drive fitness test van IBM/Hitachi. Wel even de known bugs lezen want in UBCD 3.1 zitten nog een paar foutjes. Voor de zekerheid de andere hdd loskoppelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 02-01-2005 22:43 ]

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik heb de diskette gedownload en ering gestoken en in de bios ingesteld als first boot device maar hij boot gwn met die XP...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan op geen enkele manier uit de topicstart afleiden of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd met betrekking tot je vraag. En dat is niet de Algemene gedragsregels (Netiquette) bedoeling hier op GoT. Dat zou je onderhand echt wel moeten weten na jouw enorme slotjes-score en zelfs een mailtje van mijn kant. Als je niks wil doen om je eigen vraag te proberen beantwoorden mbv inzet, inzicht en researchvermogen, dan zou ik me hard afvragen wat je in zo'n forum als GoT te zoeken hebt. GoT is [faq]geen helpdesk[/] namelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.