wrom doet alien het niet?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
ik heb op een oud doosje hier in huis Corel 1.2 maar eens geïnstalleerd, dit voor windowsvrij simpel desktopwerk en iets om mijn broertje wat bij te brengen (deze account is eigenlijk van hem).

nu wilde ik staroffice installen vanaf de mandrake 7.1-cd (de enige waar ie op stond) het pakketje probeerde ik met alien te converten, maar toen ging het niet helemaal goed.
hij begon van "dpkg (subprocess): failed to exec C compiler gcc: no such file or directory."
gcc was al wel geïnstalleerd.
hoe kan dit? kan het zijn omdat mandrake i586-packages gebruikt?

www.nintendocasemods.com

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

dpkg kan de executable van gcc niet vinden, dat betekent dat gcc niet in de PATH staat die dpkg gebruikt. Kijk eens waar gcc staat, en waar dpkg er naar zoekt.. zoekt dpkg op een andere plaats, dan maak je even een symlinkje op die plaats naar de echte locatie van gcc.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Goed Digital-DNA ik gebruik Debian waar corel op gebaseerd is nu zijn er een paar non standaard apt-get bronnen waar ook staroffice op staat moet je eens zoeken met google ik heb ze meerdere malen gezien (niet dat ik staroffice ooit zou willen gebruiken maar okay)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
hij doet het nu ineens wel... nou ja... beter (het duurde trouwens best lang!)

www.nintendocasemods.com