DVD-speler stottert en hapert

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb -naast mijn huiskamer-systeem- sinds een jaar of 2 ook een standalone DVD-speler die ik af en toe gebruik. Het is een Sonic Blue Go-Video DVP 865 speler die naast DVD's ook MP3's etc af kan spelen. De laatste tijd heeft het ding echter grote moeite met het afspelen van DVD's. Het maakt niet uit of het gebrande of originele DVD's zijn. Het lijkt alsof de speler bepaalde stukken van een DVD niet kan lezen en dat wel blijft proberen met als gevolg dat het beeld niet vooruit gaat of -op z'n best- erg schokt. Je hoort de speler dan weer opspinnen en sneller (en dan weer langzamer draaien) draaien, maar dat maakt niet uit. Hij heeft dus gewoon grote moeite met het lezen van DVD's. CD's gaan wel goed.

De DVD's zijn niet vuil, de lens heb ik schoongemaakt. Daarnaast is de fabrikant failliet/verdwenen, dus een firmware-upgrade zit er ook niet in.

Iemand nog een gouden tip voordat ik het ding weg smijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 02-01-2005 19:46 ]

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Ik ben bang dat het een duurkoop geweest is. Denk dat je hem beter gewoon kan wegsmijten en gewoon je PC gaan gebruiken, of iets meer neertellen voor een iets beter apparaat, waarmee je garantie zeker weten veilig is :) .

Music Addicted

Verwijderd

Hoe heette die fabrikant dan? Misschien zijn er wel meer met hetzelfde probleem...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Boekster schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:55:
Ik ben bang dat het een duurkoop geweest is. Denk dat je hem beter gewoon kan wegsmijten en gewoon je PC gaan gebruiken, of iets meer neertellen voor een iets beter apparaat, waarmee je garantie zeker weten veilig is :) .
Mja, het gekke is dus dat ik er destijds 3 had gekocht (voor familie) en die andere 2 werken beide nog perfect. Met het ding op zich is dus weinig mis.

Het is dus een Sonic Blue, type Go Video zoals in de startpost al stond ;)

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
mijn dvdspeler deed ook vreemd, elke dvd (copy of gekocht) stopte er na 5 tot 15 min mee, skipte alle chapters en zei toen: "disk error"
wat ik heb gedaan:
open gemaakt, het laseraandrijf systeem voor en achteruit geduwd, daarna wat kruipolie tussen deze tandwieltjes gedaan... en hij werkt weer lekker
(is een philips uit de laatste maanden van het gulden tijdperk.. weet niet precies hoe oud)

maybe it works for you aswell :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Laser even reinigen met een wattenstaafje en alcohol en even nadoen met water op een wattenstaafje (alcohol kan iets waas achterlaten).
Pagina: 1