[MCE 2005] Nvidia Fx5200 of Ati Radeon 9250 beste prestatie?

Pagina: 1
Acties:

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Aangezien ik zo langzamerhand niet meer weet wat ik in welk topic wel of niet mag vragen op GoT, probeer ik het hier maar. (mocht dit hier niet de bedoeling zijn dan zou ik graag horen waar wel :) )

Ik ben bezig een systeem samen te stellen om alleen als mce machine te werken.
Voor de rest zal ik er dus geen al te moeilijke dingen me uit gaan halen.
Ik ben alleen over één onderdeel nog niet helemaal zeker en misschien dat iemand me kan meehelpen de knoop door te hakken wat betreft welke videokaart ik moet nemen.
Ik zit te twijfelen tussen een Nvidia Fx5200 en een Ati Radeon 9250.
Het gaat mij er vooral om welke de beste compatibiliteit heeft met mce2005 en nog belangrijker welke de beste tv-out resultaten behaalt. (ik kan me voorstellen dat er geen ervaring is met deze kaarten specifiek, maar dat er wel iets gezegd kan worden over de tv-out ervaringen met nvidia en ati in z'n algemeenheid.

Verwijderd

HIDMAN-X schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:54:
Aangezien ik zo langzamerhand niet meer weet wat ik in welk topic wel of niet mag vragen op GoT, probeer ik het hier maar. (mocht dit hier niet de bedoeling zijn dan zou ik graag horen waar wel :) )

Ik ben bezig een systeem samen te stellen om alleen als mce machine te werken.
Voor de rest zal ik er dus geen al te moeilijke dingen me uit gaan halen.
Ik ben alleen over één onderdeel nog niet helemaal zeker en misschien dat iemand me kan meehelpen de knoop door te hakken wat betreft welke videokaart ik moet nemen.
Ik zit te twijfelen tussen een Nvidia Fx5200 en een Ati Radeon 9250.
Het gaat mij er vooral om welke de beste compatibiliteit heeft met mce2005 en nog belangrijker welke de beste tv-out resultaten behaalt. (ik kan me voorstellen dat er geen ervaring is met deze kaarten specifiek, maar dat er wel iets gezegd kan worden over de tv-out ervaringen met nvidia en ati in z'n algemeenheid.
Heb je er wel eens aan gedacht dat je ook een nieuw topic kunt openen als iets niet in een bestaande thuishoort, wat bij jouw post duidelijk het geval is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ik heb bovenstaande twee replies even afgessplitst van [rml][ MCE 2005] Post hier je werkende configuratie - help anderen[/rml], aangezien dat topic enkel voor werkende configuraties bedoeld is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
ik gebruik zelf een Ati, betere drivers en 2d weergave naar mijn mening. Gebruik zelf die 9250 en ben er erg tevreden over.

Digital Media Junkie

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04 19:19

iambig

* z.o.z *

Ik vind zelf ATI betere TV-out hebben.
Heb zelf een radeon 9600pro in mijn MCE bakkie en werkt super.
Ook goede MCE drivers verkrijgbaar bij Ati.com.

De TV-out resolutie is ook beter geregeld (1024x768 kan zonder speciale aanpassingen al).

[ Voor 25% gewijzigd door iambig op 02-01-2005 19:22 ]

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Ik krijg mijn Connect3D 9250 niet aan de praat in MCE... Ik kan ook geen MCE driver selecteren op ATI.COM welke gebruiken jullie???

Bij voorbaat dank.

• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 11:35
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:50:
Ik krijg mijn Connect3D 9250 niet aan de praat in MCE... Ik kan ook geen MCE driver selecteren op ATI.COM welke gebruiken jullie???
Ik heb zelf oorlog met mijn Madview ATI 9200SE onder MCE2005.
Ik heb de kaart nu in verschillende systemen getest. Onder Win XP Pro
werkt de kaart altijd goed. Maar het lijkt wel alsof deze kaart niet
wil werken op borden met een VIA chipset in combi met MCE en ATI drivers.

Zodra ik de drivers van ATI installeer dan loopt MCE2005 vast bij het booten...

Athlon 800, asus K7M met via chipset: werkt niet
Intel PIII 1GHz, compaq machine met intel 820 chipset: werk wel
Intel PIII 1GHz, onbekent merk met VIA chipset: Werkt niet

Navraag bij Norrod leverde op dat er nogal wat problemen zijn met ATI kaarten...
De oplossing zou een andere videokaart zijn of wachten op nieuwe drivers van ATI.

Het idiote is dat ik toch erg veel werkende configuraties zie op tweakers
van mensen die verschillende merken ATI 9200SE kaarten gebruiken...
Pagina: 1