Toon posts:

input met een image..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoe ik dit werkend kan krijgen?

<? if ($test) { echo ("blabla"); } ?>
<form action="" method="post">
<input type="image" src="../images/icon/verkennen.png" name="test" value="test">
</form>

Als ik het input type verander naar submit werkt het dus wel..
Maar dan heb ik een knop en ik wil dus een image.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00
Misschien met een hidden input veld:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
if ($_POST["submitButton"])
{
    echo ("blabla");
} 
else
{
?>
<form action="" method="post">
<input type="image" src="../images/icon/verkennen.png" name="test" value="test">
<input type="hidden" name="submitButton">
</form>
<?
}
?>

Verwijderd

Een input type="image" stuurt twee variabelen mee in de request, namelijk naam.x en naam.y, die in PHP op te vragen zijn met $_REQUEST['naam_x'] en $_REQUEST['naam_y'].

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat is PHP en niet de Html. Wat jij zoekt is dit:

PHP:
1
2
3
4
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{
    // woei
}

Dit is wel algemeen bekend, zou ik denken...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waarom niet een onClick gebruiken in die input om hem met plaatje te kunnen gebruiken? Of iets in de trend van if (isset($_POST["test"])) ?

[ Voor 50% gewijzigd door Taro op 02-01-2005 19:07 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Taro schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:03:
Waarom niet een onClick gebruiken in die input om hem met plaatje te kunnen gebruiken?
Deze zin begrijp ik niet, hoe ik hem ook lees 8)7
Of iets in de trend van if (isset($_POST["test"])) ?
Omdat $_SERVER['REQUEST_METHOD'] voldoet om uit te zoeken of er een post of get gedaan is, waarom dan een andere (rare) constructie gebruiken?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
if (isset($_POST["test"])) ?
doet het ook niet..

Een input type="image" stuurt twee variabelen mee in de request, namelijk naam.x en naam.y, die in PHP op te vragen zijn met $_REQUEST['naam_x'] en $_REQUEST['naam_y'].
Ik weet niet waar hij die waarden vandaan haalt maar het zijn iig nummers.. en elke keer als ik klik is het een ander nummer.. kan ik dus ook niks mee.

• Taro
  • Niet online

Taro

Prammenhanger schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:12:
[...]

Deze zin begrijp ik niet, hoe ik hem ook lees 8)7

[...]

Omdat $_SERVER['REQUEST_METHOD'] voldoet om uit te zoeken of er een post of get gedaan is, waarom dan een andere (rare) constructie gebruiken?
Hij wil met een plaatje een form submitten, dus moet input type submit zijn, maar dan heeft hij geen plaatje. Dat kan je oplossen door input type image te gebruiken en met javascript onClick die form te submitten, dat bedoel ik.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:13:
[...]

doet het ook niet..

[...]
.
Probeer dit eens:

<? if (isset($_POST["test"]))
{
echo ("blabla");
}
else
{
echo "<form action='' name='formpje' method='post'>";
echo "<input onClick='document.formpje.submit();return false;' type='image' src='../images/icon/verkennen.png' name='test' value='test'>";
echo "</form>";
}
?>

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 02-01-2005 19:20 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Taro schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:15:
[...]

Hij wil met een plaatje een form submitten, dus moet input type submit zijn, maar dan heeft hij geen plaatje. Dat kan je oplossen door input type image te gebruiken en met javascript onClick die form te submitten, dat bedoel ik.
Image staat in het geval van een input voor grafische submit button.
http://www.w3.org/TR/html....html#input-control-types

Verwijderd

Topicstarter
<? if (isset($_POST["test"]))
{
echo ("blabla");
}
else
{
echo "<form action='' name='formpje' method='post'>";
echo "<input onClick='onclick='document.formpje.submit();return false;' type='image' src='../images/icon/verkennen.png' name='test' value='test'>";
echo "</form>";
}
?>
doet het ook niet ..
<?
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{
// woei
}
?>
Dat werkt idd wel.. alleen heb ik dan een probleem als ik nog een ander submit formpje wil toevoegen..

• Taro
  • Niet online

Taro

Hier werkt het wel, ik weet niet wat je verkeerd doet maar.... Je hebt toch wel mijn aangepaste versie gebruikt he die ik nog ge-edit had?

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 02-01-2005 19:27 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

<form method="post" action="" name="formpje"><input type="text" name="bla" value=""></form>
<a href="#" onclick="document.formpje.submit();return false;">[img]"images/bla.gif"></a[/img]

En dan natuurlijk met de php code erboven en beneden uit mijn vorige post, dat moet gewoon werken...

Verwijderd

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Je hebt dus niet één request variabele, maar twéé. En die heten niet "naam", maar wél "naam_x" en "naam_y". En ik heb laten zien hoe die in PHP beschikbaar zijn. Natuurlijk is de waarde van x en y verschillend, dis is wat ze noemen een server-side image-map. En die x en y zijn natuurlijk de coördinaten waar geklikt is.

Als je dat niet interessant vindt, dan kijk je toch naar of die _x en/of _y variabele uberhaupt worden meegestuurd? Dat is niet veel anders dan wat je eerst deed. Je mag best een klein beetje verder denken over een antwoord voor je domme conclusies trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat niet interessant vindt, dan kijk je toch naar of die _x en/of _y variabele uberhaupt worden meegestuurd? Dat is niet veel anders dan wat je eerst deed. Je mag best een klein beetje verder denken over een antwoord voor je domme conclusies trekt.
Ik heb gekeken of hij ze mee geeft, en hij geeft ze mee.. maar wat heb ik aan die coordinaten?

Het werkt nu nog steeds niet.. ook niet met dat van jou Taro :/

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:52:
[...]

Ik heb gekeken of hij ze mee geeft, en hij geeft ze mee.. maar wat heb ik aan die coordinaten?

Het werkt nu nog steeds niet.. ook niet met dat van jou Taro :/
Wat werkt er niet dan? Kan je op dat image klikken en submit ie dan die form of werkt dat ook niet? Kan je ons de pagina laten zien waar je dit gebruikt zodat we kunnen checken of je het goed doet?

Verwijderd

Tsja, als je gewoon even 1 en 1 bij elkaar optelt, dan krijg je vanzelf 2.

Ik zie nu overigens ook dat je action="" hebt staan. Dat is in elk geval af te raden. Zet daar iets als bla.php neer, zodat dat in elk geval klopt. Verder moet je maar even <?php error_reporting ( E_ALL ); ?> als eerste regel toevoegen, misschien dat je dna beter snapt wat er precies misgaat.

Ik weiger gewoon een stuk code neer te zetten die werkt. Dat laatste stukje van de puzzel mag je zelf neerleggen.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Je blijft negeren wat er in een paar posts al gezegd is, namelijk dat er een _x en een _y worden meegestuurd. En toch blijf je gewoon $_POST["test"] opvragen, terwijl deze, zoals gezegd, dus niet bestaat. Moet er dan echt Olvarit (c) OzBoz aan te pas komen?

Die onclick rommel kan je trouwens ook gewoon weglaten.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Idd razzle, je kan het blijven proberen, maar je moet de code wel goed overnemen. In je 2 voorbeelden staat er niets in dat als name='test' heeft, dan gaat het natuurlijk ook niet werken...

Rickets, als hij dat plaatje als submit knop wil gebruiken kan je dat niet weglaten.... of je moet het anders gaan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Je blijft negeren wat er in een paar posts al gezegd is, namelijk dat er een _x en een _y worden meegestuurd. En toch blijf je gewoon $_POST["test"] opvragen, terwijl deze, zoals gezegd, dus niet bestaat. Moet er dan echt Olvarit (c) OzBoz aan te pas komen?

Die onclick rommel kan je trouwens ook gewoon weglaten.
Als Taro zegt dat dat bij hem werk.. dan probeer ik dat ja..

En ik snap echt niet wat ik met die coords moet.. zou handig zijn als je dat er ff bij verteld :)

• Taro
  • Niet online

Taro

PrisonerOfPain schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:22:
[...]

Image staat in het geval van een input voor grafische submit button.
http://www.w3.org/TR/html....html#input-control-types
Ja, maar dan moet hij met voor hem vage coordinaten gaan werken, mijn idee zorgt ervoor dat hij gewoon kan opvragen wat hij begrijpt...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Gewoon: <input type="hidden" name="test" value="test"> extra in het form zetten en die image hoeft geen name en value te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk daar heb ik wat aan :)

Eindelijk iemand die er niet omheen zit te draaien..

tnx, Taro en Fatamorgana ! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:28 ]

Verwijderd

Het is mijn fout niet dat je mijn reacties niet weet te interpreteren naar een werkend stukje code. Ik denk niet dat je nu doorhebt wat uiteindelijk het probleem was. En dát heb ik proberen uit te leggen, zodat je zelf naar een oplossing kon werken.

Maar als je genoegen neemt met een halve oplossing en 0,0 begrip van het probleem, dan moet je het helemaal zelf weten.

En ik ben ook wel W&G goeroe zonder jouw erkenning hoor, dus ik maak me nergens druk om.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:37

Jrz

––––––––––––

Lijkt me meer dat hij een stuk code geript heeft ofzo / iets aan het skinnen is

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:25:
ah kijk daar heb ik wat aan :)

Eindelijk iemand die er niet omheen zit te draaien..

tnx, Taro en Fatamorgana ! :)
Okey, hier word ik dus pissed van. Je kan van Cheatah (impliciet) zeggen wat je wil, maar niet dat hij niet behulpzaam is. Hij is zo duidelijk geweest als het maar kan. Hij wou alleen dat je de laatste link zelf zou leggen. Je vraagt wel zo mooi: "wat heb ik aan die coordinaten", maar denk eens na. Wat wil je nou eigenlijk controleren? Precies, of er op een knop geklikt is. Nou, wanneer jij twee variabelen aan de server-side heb, met coordinaten, dan zal er toch op de knop geklikt zijn lijkt me.
Zijn die variabelen niet aanwezig, dan is er niet op de knop geklikt.
Dit is hier geen helpdesk waar je je vraag neerplempt en zomaar een pasklaar antwoord krijgt. Beetje nadenken kan geen kwaad.
Pagina: 1