iOS developer
Verwijderd
Ja, gewoon er heen slepen, en als je dan een icoontje aanklikt ff aangeven dat je de boel ergens anders hebt.BikkelZ schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:43:
Ik wil de Applications folder op een andere partitie draaien, kan dat?
ook ff disckutility draaien.
(ik weet niet of dit problemen kan gaan gegeven met sommige programmas...)
eigen risico
Hij maakt een kopie van de inhoud, het wordt niet een nieuwe Applications map.
Dit is MacOS 10.2.x trouwens.
Dit is MacOS 10.2.x trouwens.
iOS developer
Bij sommige updates van Apple (systeem- of softwareupdates) wordt in sommige gevallen gekeken naar de locatie van de te updaten applicatie - de update kijkt dus of de applicatie staat op de plaats waar Apple hem verwacht te zijn, in de standaardmap dus. Afhankelijk van of de update de app wel of niet kan vinden zal de app worden geupdate. Niet alle updates van Apple kijken ernaar (een voorbeeld: 10.3.6 scheen dit wel te doen, en 10.3.7 niet
), maar het zou eens kunnen voorkomen. Om zeker te zijn dat alles goed gaat, wordt ook wel geadviseerd om voordat je een update uitvoert even alle programma's naar hun originele locatie terug te kopiëren, om er zeker van te zijn dat de update zal worden toegepast. In principe kun je daarna de programma's weer steken waar je wilt
.
OK, het werkt in ieder geval (iets te vroeg conclusies getrokken).
Helaas beweert mijn systeem 840 mb alleen al nodig te hebben voor de combined updates naar 10.2.8, terwijl ze in de lijst met updates staan als 100 mb.
Is dit nog te omzeilen?
Helaas beweert mijn systeem 840 mb alleen al nodig te hebben voor de combined updates naar 10.2.8, terwijl ze in de lijst met updates staan als 100 mb.
Is dit nog te omzeilen?
iOS developer
ik ben nog een redelijke noob met mac os X, maar kun je niet gewoon die partitie mounten op /Applications ? dat zou toch moeten kunnen met de netinfo manager lijkt me.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Er zijn een aantal opties voor dit truukje 
1. Maak een aparte partitie op een andere schijf die je alleen inzet als Applications folder. In dit geval kun je de partitie inderdaad, zoals gezegd, mounten op /Applications.
2. Indien je de Applications folder verhuist naar een andere partitie die ook voor andere doeleinden wordt gebruikt kun je ook proberen om een "symbolic link" aan te maken. Dit moet echter vanaf de command line, met het "ln" commando. Zie het commando "man ln" voor verdere uitleg.
Succes!
1. Maak een aparte partitie op een andere schijf die je alleen inzet als Applications folder. In dit geval kun je de partitie inderdaad, zoals gezegd, mounten op /Applications.
2. Indien je de Applications folder verhuist naar een andere partitie die ook voor andere doeleinden wordt gebruikt kun je ook proberen om een "symbolic link" aan te maken. Dit moet echter vanaf de command line, met het "ln" commando. Zie het commando "man ln" voor verdere uitleg.
Succes!
Liege, liege, liegebeest!
Hmm okee ik ga er eens mee aan de gang.
Nog een idee hoe dat probleem met de updates op te lossen?
Nog een idee hoe dat probleem met de updates op te lossen?
iOS developer
link/mount het eerst maar eens. ik denk dat dan het update probleem al opgelost is
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Inderdaad. Als je Applications namelijk mount of linkt op de originele locatie (/Applications dus), dan hoort OS X daar niet echt een verschil tussen te zien. Mogelijk dat het mounten wel beter werkt dan het linken...
Liege, liege, liegebeest!
Pagina: 1