Toon posts:

[XP] Windows komt in een eeuwige loop na het installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer windows opnieuw te installeren, maar telkens na het kopieren van de systeembestanden start de computer opnieuw op. Dan komt hij weer bij het partitiescherm en gaat vervolgens alle bestanden weer opnieuw installeren. Ik heb de boot order al veranderd, en een andere windows cd geprobeert. Niemand heeft enig idee waar dit aan kan liggen, en omdat er geen duidelijke fout is, is het moeilijk zoeken op internet.
Iemand die een idee heeft??

bij voorbaat dank,
Gobbomaster

Verwijderd

Misschien niet alleen de cd / bootvolgorde veranderen, maar de CD er helemaal uithalen...

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd... dan krijg ik de error dat er geen systeem cd in zit,die moet ik erin doen en op enter drukken.. Vervolgens hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Zou het kunnen dat je in het bios hebt ingesteld, dat je nooit van de schijf, waar je windows op installeert, moet opstarten?
Windows hoort daarna nl van die schijf op te starten niet van de cd (die heeft ie overigens wel nodig daarna, dus die eruit halen helpt ook niet echt.)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een gare cd, cdspeler? anders zou je ook je geheugen nog eens goed kunnen controleren op errors met bijvoorbeeld MemTest86+. Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in de eerste post al zei heb ik al verschillende cds gebruikt, hier ligt het dus niet aan. De bootorder heb ik ook al veranderd, met cd en zonder cd en met HD0, 1, 2 en 3. Ik heb geprobeerd geen partities te maken, een en twee.
Misschien ook fijn om te weten, als ik bij de bootorder op geef dat hij niet de cdrom mag opstarten wil hij toch de cdrom opstarten.
Geen idee wat ik verder nog kan proberen, aan de cd speler ligt het niet want heb hem al in een ander cd rom station gedaan en daar werkte het ook niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geheugen dus ook al een nachtje getest? En de hdd op fouten met een tool van de fabrikant?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

niet op de spatiebalk druken na de eerst install. denk toch aan een hd fout, naar de pre setup, moet i van hd af booten, en niet naar de cd gaan. anders doe je een install vanaf hd, kijken of dat werkt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu proberen om de HD op een andere computer aan te sluiten en dan met behulp van Partition Magic de schijf te controleren... We drukken niet op de spatie:S en dat ene programma dat ons werd voorgeschreven kunnen we natuurlijk niet installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met Partition Magic, die laat maar 76 GB zien in plaats van 80... Dat er een klein stukje niet gebruikt kan worden is me bekend maar 4 GB???? Hij kan ze nergens vinden en ook al waren ze gebruikt door Fujitsu Siemens, dan nog zou Partition Magic ze moeten laten zien of niet?

Verwijderd

Wat zijn je systeem spec?
Wat voor hd erc.
76GB klopt wel

Verwijderd

Topicstarter
System specs..

Athlon 1800+
80 GB Hard disc Maxtor AMX
512 MB RAM werkgeheugen
Moederbord onbekend

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:11 ]

Verwijderd

Een normale ide hardeschijf of een s-ata?

Verwijderd

Topicstarter
Een normale IDE-harde schijf
Pagina: 1