Toon posts:

Netwerk loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al ongeveer twee jaar met een probleem waar ik niet uit kom. Doormiddel van een DHCP server die op de alcatel router zit krijgen de pc's een ip adres + gateway en dns instellingen. Wanneer een pc het programma grab-it (nieuwsgroepprogramma) intensief gebruikt valt op willekeurige momenten (soms zelfs pas na 2 uur) de verbinding weg. Het is dan niet meer mogelijk om via elke computer de router te benaderen, er is dan ook geen internetverkeer meer mogelijk. De slechte en vervelende oplossing is dan om de pc en de router opnieuw op te starten, hierna werkt alles gewoon weer. Het zelfde gebeurt ook wanneer ik bij www.uitzendinggemist.nl via realplayer een uitzending terug bekijk. Als ik de zelfde stream via Windows Media Player bekijk verloopt alles vlekkeloos. Dit alles gebeurt alleen maar bij deze twee programma's. Wanneer ik gewoon internet, kazaa of msn gebruik heb ik hier geen last van.

Via http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php heb ik een tijd geleden ook er voor gezorgt dat ik mijn 'ethernet modem' als router kan gebruiken.

Heeft iemand een idee waar dit probleem aan kan liggen??

Netwerk:
10 mb hub
Alcatel Speedtouch ISDN
Diverse pc's met windows XP pro SP2
Planet Internet ADSL (4480/704 kbit/s)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Kun je misschien de CPU-load van de router bekijken? Dan moet je die even in de gaten houden en kijken wat er gebeurt bij het starten/gebruiken van de programma's waarbij het nu fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas ik kan alleen maar de router benaderen via een het web en daar kan ik alleen maar standaard dingen wijzigen zoals dhcp, ppp, dns en ppt. bedankt voor je reactie.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Modem under klokken 8) ? Maar effe serieus.

Het probleem is waarschijnlijk (ik ben voor 80 % zeker) je modem(/router). Deze loopt "vol" of warm. Als het firmware nog te upgraden is is dat de moeite. Anders zit er niets anders op dan deze te vervangen door een nieuwe ( dacht iets van 70 euro voor een nieuwe speedtouch 510). Of hij warm of vol zit is bijna niet te bepalen aangezien hij op dat moment crashed.

Om te bepalen of het je modem of je PC is zou je eens alleen de PC of alleen het modem moeten rebooten en dan de boel wat tijd gunnen om te zien of internet dan terugkomt. (gezien dat internet ook op andere pc's wegvalt is het voldoende de rotuer te resetten).
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:07:
Nee helaas ik kan alleen maar de router benaderen via een het web en daar kan ik alleen maar standaard dingen wijzigen zoals dhcp, ppp, dns en ppt. bedankt voor je reactie.
om de "hack" te doen moet je telnetten naar het modem. Hier kun je nog veel meer instellen dan aleen de hack. ("help is je vriend") . (welke acatel is het eignelik precies: hardware & firmware?).

[ Voor 28% gewijzigd door leuk_he op 04-01-2005 14:14 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt da's in elk geval goed vervelend maar er zit niets anders op, elke keer de router resetten wanneer de verbinding wegvalt is ook geen oplossing.

Verwijderd

Heb ook zo iets gehad met mijn kabel modem. Op het moment dat ik veel verbindingen open had staan dan ging dat modem onderuit. Ze hebben toen het modem op een ander platform gezet (dus ook andere firmware) en toen was het probleem opgelost. Modem is toen niet al te lang daarna weer vast gelopen maar om een andere reden. Toen maar een nieuw modem geregeld bij de provider. Sinds die tijd nooit 1 probleem meer gehad met dat ding.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat er een proces is (misschien wel SpyWare) die tientallen verbindingen wil gaan maken waardoor de router overbelast raakt en de verbinding het niet meer doet. Misschien dat je in Task Manager een wat vreemd proces ziet staan. Dan kun je hier info over het proces zoeken. Of je draait even een SpyWare-proggie om het te checken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de modem/router Alcatel Speedtouch Home ISDN en de firmware versie is 3.2 of GSV7AA3.281. Ik heb geen last van spyware, gechekt met spybot en adaware

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou probleem zat idd in de router, heb een nieuwe linksys wag59g gekocht en alles werkt nu dik prima, bedankt voor de oplossing!
Pagina: 1