Toon posts:

[FreeBSD 5.3] problemen met usb keyboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij de installatie van freeBSD op een van mijn PC's. Telkens als ik in de sysinstall scherm kom kan ik geen installatiemodus selecteren, omdat mijn toetsenbord niet reageert.Het gaat hier om een USB toetsenbord. Heel vervelend, en het vreemde is dat het num-lock lampje wel doet... Ook in de BIOS is alles juist geactiveerd.

Iemand een oplossing voor probleem ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 18:18 ]

Verwijderd

Beetje summiere info post je. Is het een USB toetsenbord?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:51
Wat voor toetsenbord is het? USB toevallig?

Btw. een topictitel die iets meer zegt over wat nou eigenlijk het probleem is, helpt zeker om meer mensen je topic te laten lezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, had het te laat aangepast in mijn post, maar het gaat om een USB toetsenbord.

Verwijderd

Al met een PS2 toetsenbord geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, omdat ik geen PS/2 toetsenbord heb.
Ik heb al gezocht op google of dit probleem meer voorkomt, maar kon betrekkelijk weinig vinden.

Verwijderd

Voordat je verder gaat zoeken en posten lijkt het me een goed idee om eerst een PS2 toetsenbord te proberen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen idee of dat met FreeBSD setup ook werkt, maar heb je in de BIOS alle USB Legacy support aanstaan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ja die optie staat aan.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Zie de errata voor FreeBSD 5.3:
(31 Oct 2004, updated on 5 Nov 2004) For FreeBSD/i386 and FreeBSD/amd64, when installing FreeBSD 5.3 using an USB keyboard the keyboard will stop working once the kernel boots, because a PS/2 keyboard is always considered to be attached. As a workaround, select ``Escape to loader prompt'' in the boot loader menu and enter the following lines at the prompt:

set hint.atkbd.0.flags="0x1"
boot

Note that if you use the boot floppies, this is set by default.

After the installation, add the following line to /boot/loader.conf:

hint.atkbd.0.flags="0x1"

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1