[Dualscreen] Virtuele barriere tussen schermen?

Pagina: 1
Acties:

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Bij gebrek aan een betere dekkende titel 8)7

Iedereen die twee monitoren heeft kent het wel. Je zit de op de linker te werken, gooit je muis naar de rechterbovenhoek van het linker scherm in de hoop dat je op het kruisje klikt, maar je belandt ergens op je rechter scherm :(
Nu kun je wel die monitor in windows verhogen waardoor je in een soort hoek terecht komt, maar dan verspringt je muisaanwijzer weer van hoogte als je door de grens van de twee schermen heen gaat 8)7

Iemand enig idee of er een virtuele barriere daar neergezet kan worden? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ultramon!

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 19:59
UltraMon kan zoiets, alleen ideaal is het nog niet.

Ik gooi gewoon op het linker scherm de muis naar de linker hoek, gevolgd door een dubbelklik. :)

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ultramon al eens geprobeerd Atlasje?:P Weet niet of het verbetering zal bieden, maar geeft je wel de optie de dualsetup iets nauwkeuriger te configgen :P

edit:

en titlefix op verzoek :)

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2005 18:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
* Atlas gaat UltraMon maar eens doorspitten op deze optie en daarna naar de opticien.
Had vanmiddag het al uitgeplozen op deze optie dus ik zal wel een bril nodig hebben :X

Thnx allen iig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
ehm ik zit het dezefde vraag (dat de muis niet zo makkelijk naar het andere scherm doorschiet) maar hoe heet deze optie in ultramon, heb het proggie beetje doorzitten zoeken, maar kon er niets in vinden.

(weet dat dit een oud topic is, maar kon geen andere topics vinden)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Die optie bestaat niet...

There is no replacement for displacement!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit dan heet, want ik heb het ook nog niet gevonden... Werk al een tijdje met 2 verschillende resoluties om een hoek te creeëren, maar ben altijd in voor verandering!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 20:46

Quintus

Eg wel! Dus....

Jawel, lock mouse on primary monitor
Ik gebruik er een snelkoppeling voor CRTL+ALT+L in Ultramon
Ook ideaal voor gebruik tijdens spellen vlieg je niet uit het spel als je toevallig buiten je speelveld klikt op de secundairemonitor.

Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1388193/im/ultra.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Quintus op 30-01-2006 16:05 ]

Unknown

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:25
MuddyMagical schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:56:
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit dan heet, want ik heb het ook nog niet gevonden... Werk al een tijdje met 2 verschillende resoluties om een hoek te creeëren, maar ben altijd in voor verandering!
die optie in ultramon vond ik toch wat minder, hij word dan echt helemaal gelocked, zou mooi zijn als hij beetje word verhindert, dat je dus ff extra hard met je muis moet om op het andere scherm te komen.

Ik het nu het tweede scherm een stukje lager geplaatst dan het eerste scherm, nu kan ik in het eerste scherm de eerst 3 cm niet door naar het tweede scherm, ik moet zeggen dat dit best wel mooi werkt.
met scrollen is het nog wat minder, maar voor het afsluiten van een programma werkt zooo veel fijner :)
Pagina: 1