Hulp nodig bij het uitzoeken van een wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik heb geen idee wat ik moet kopen en hoe veel het allemaal kost. Het is voor 2 computers. Ik zoek niets speciaals dus het liefst zo goedkoop mogelijk, zolang het maar goed werkt.
Hebben jullie misschien suggesties welke spullen ik moet kopen voor welke prijs?

*** Ik heb al door dat er bepaalde regeltjes enzo zijn, dus als dit niet "topic-waardig" genoeg is dan bied ik alvast mijn excuses aan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:37
Zo goedkoop mogelijk + goed werken gaat niet altijd samen...

Daarnaast voldoet je topic niet echt aan de regels.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15
Probeer iets duidelijker te zijn. Wat wil je met het netwerk doen, alleen internet delen of ook bestanden delen? Als je Internet verbinding sneller dan 4Mbit/Sec is, zou ik een 54MBit router nemen(dit is de 802.11g standaard). Zo niet, kan je ook voor 11MBit kiezen(802.11b), maar persoonlijk zou ik voor 54Mbit/sec kiezen, aangezien je nooit de volle 11MBit/Sec zult halen.

Punt 2: Wat is je huidige configuratie? Uitgaande van het feit dat je op allebei de pc's internet wilt, heb je nu een Ethernet modem of een USB-Modem? In het laatste geval kan je beter naar een Modem/Router/AP combinatie kijken, maar die zijn erg prijzig. Als je een Ethernet modem heb kan je een el cheapo router van bijvoorbeeld Sweex gebruiken.

Succes!

• Mag
Ricardo87 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:10:
Zo goedkoop mogelijk + goed werken gaat niet altijd samen...

Daarnaast voldoet je topic niet echt aan de regels.
Nee maar er zijn ook extreem dure, ik zoek gewoon een "normale"
tha_bulldog schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:11:
Probeer iets duidelijker te zijn. Wat wil je met het netwerk doen, alleen internet delen of ook bestanden delen? Als je Internet verbinding sneller dan 4Mbit/Sec is, zou ik een 54MBit router nemen(dit is de 802.11g standaard). Zo niet, kan je ook voor 11MBit kiezen(802.11b), maar persoonlijk zou ik voor 54Mbit/sec kiezen, aangezien je nooit de volle 11MBit/Sec zult halen.

Punt 2: Wat is je huidige configuratie? Uitgaande van het feit dat je op allebei de pc's internet wilt, heb je nu een Ethernet modem of een USB-Modem? In het laatste geval kan je beter naar een Modem/Router/AP combinatie kijken, maar die zijn erg prijzig. Als je een Ethernet modem heb kan je een el cheapo router van bijvoorbeeld Sweex gebruiken.

Succes!
Voornamelijk internet maar ook bestanden delen. Internet heb ik chello, of dat 4Mbit/Sec is zou ik niet weten, maar vlgensmij niet.

Ethernet modem (iig geen usbmodem want internet gaat niet in usb poort).

• Spixo
Wat dacht je van een Linsys WRT54G met een Linksys WMP54G?

Heb je 54Mbit en nog van een fatsoenlijk merk ook. (vind ik dan) In totaal zijn de kosten hiervoor ongeveer 100 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Spixo op 02-01-2005 18:16 ]

• Mag
Ik heb even bij informatique gekeken (weet niet of dat heel duur is, maar meestal wel redelijk geprijst) en heb deze 2 gevonden naar jullie beschrijvingen:

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=575032

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=556054 (is dit degene die je bedoelde Ricardo?)

Enne, ik geloof dat ik dan ook nog een kaart erbij nodig heb? Aangezien Ricardo ook 2 dingen noemt.

• Spixo
Mgc schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:18:
Ik heb even bij informatique gekeken (weet niet of dat heel duur is, maar meestal wel redelijk geprijst) en heb deze 2 gevonden naar jullie beschrijvingen:

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=575032

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=556054 (is dit degene die je bedoelde Ricardo?)

Enne, ik geloof dat ik dan ook nog een kaart erbij nodig heb? Aangezien Ricardo ook 2 dingen noemt.
Je hebt de router zelf nodig en voor de 2 computers een draadloze netwerkkaart. In totaal dus 3 dingen, dacht dat je maar 2 computers had.

Edit: die Sweex LC0000060 heb ik ook gehad, wat een prutding. Hij is precies dezelfde als de InexQ ISW054t. Als je hem koopt, zet er dan gelijk de InexQ firmware erop, stuk stabieler :+

[ Voor 13% gewijzigd door Spixo op 02-01-2005 18:26 ]

• Mag
ai, dus ik kom zoiezo rond de 120 euro te zitten als ik die goedkope neem
Pagina: 1