Toon posts:

[WiFi] uitbreiding bestaand bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel is de situatie op deze manier:

Alcatel speedtouch home gemod naar router => 32 poorts 10 / 100 mbits switch. Hier zitten ongeveer 9 computers op aan gesloten Echter heeft mijn broertje nu een nieuwe pc en er is een laptop bij gekomen. Deze moeten via een draadloos netwerk aangesloten worden. Maar het is wel de bedoeling dat ze dezelfde IP range gebruiken als nu gedaan wordt:

10.0.0.XXX

Nu zag dat er acces points waren. Kan ik die gewoon in de switch pluggen? Kan ik er dan ook een wachtwoord op zetten? UIt google en de search werd ik niet veel wijzer. Wat werkt het beste? En graag niet te duur :'(

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15
Dit is mogelijk, gewoon het AP op je switch aansluiten. Deel je bestanden via je netwerk en/of is je internet verbinding hoger dan 4Mbit/sec? Kies dan voor een 54Mbit/sec(802.11g) AP(bijvoorbeeld de Linksys WAP54G). Als je geen bestanden deelt via je netwerk kan je ook 11Mbit/sec (802.11b) nemen, hoewel 54Mbit/sec de standaard is van dit moment en je de volledige 11Mbit nooit zult halen. De keuze is aan jou!

Met een password bedoel je het beveiligen van de wireless verbinding? Zo ja: Dat kan, via WEP encryptie en via het moeilijker te kraken WPA.

Succes met het maken van je keuze!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:07
Gaat zeker lukken! Ik heb bijna dezelfde configuratie, alleen heb ik een 8 poorts switch. Daarop heb ik mijn Accespoint gehangen :D . Werkt prima. Je alcatel modem ondersteunt voldoende IP adressen (van 10.0.0.150 tot 10.0.0.250 dacht ik :?). Nou iig meer dan voldoende !

Je kan zoals hierboven al beschreven is, gewoon een wachtwoord op je Accespoint zetten. Wat vooral belangrijk is, is dat je MAC filtering gebruikt en ook je WEP key aanzet.
Sccs!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

stomme vraag waarschijnlijk maar hoeveel pc's kunnen er dan tegelijk gebruik maken van dit accespoint ? als er meerdere pc's van gebruik maken zitten ze toch allemaal op dezelfde aansluitng van de switch hoe zit het dan met de ip adressen ? Geeft het accespoint nog eens zelf andere interne IP 's ofzo ?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:09:
stomme vraag waarschijnlijk maar hoeveel pc's kunnen er dan tegelijk gebruik maken van dit accespoint ? als er meerdere pc's van gebruik maken zitten ze toch allemaal op dezelfde aansluitng van de switch hoe zit het dan met de ip adressen ? Geeft het accespoint nog eens zelf andere interne IP 's ofzo ?
Achter 1 switch poort kunnen best meerder IP adressen.
En op 1 AP kunnen gelijktijdig meerdere wifi clients.
Geen probleem dus, maar wel bandbreedte deling natuurlijk.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15
De meeste AP's geven toegang voor ongeveer 32 clients. Let wel dat alle 32 clients van dezelfde 11mbit/54mbit gebruikmaken, wat hierboven al werd gezegd. Het AP zelf geeft GEEN IP's uit, dit doet je SpeedTouch modem :)

Verwijderd

Dit is gewoon zoekwerk. Je hebt inderdaad een Accesspoint nodig :) Beetje grote topics lezen en wat uitzoeken over de materie had je dat ook kunnen vertellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.