Hoi,
ik ben php aan het leren en heb een upload-scriptje gemaakt. Met het volgende script upload ik een bestand:
De naam van het bestand wordt gegeven door een html-form. Ik denk niet dat het nuttig is om deze hier ook te posten. Dit script werkt goed, tot op zekere hoogte. Ik kan bestanden tot ~1.5mb gerust uploaden. Echter, wanneer de bestanden groter zijn mislukt het uploaden en krijg ik dus 'mislukt.php' te zien.
Ik heb werkelijke geen idee waar het aan kan liggen. Ik heb gezocht, maar niemand met dit zelfde probleem aangetroffen.
Tenslotte wil ik nog even een link naar phpinfo geven, mss ontdekt iemand daar de oorzaak in: http://matt.mijn-portal.net/phpinfo.php
Hoe moet ik het script aanpassen dat het wel grote bestanden kan uploaden?
Ik heb voor deze startpost de quickstart gebruikt, ik hoop dat het goed is.
ik ben php aan het leren en heb een upload-scriptje gemaakt. Met het volgende script upload ik een bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?
$uploaddir = "uploads/";
$filecheck = $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
$uploadfile = $uploaddir . basename($HTTP_POST_FILES['userfile']['name']);
if (is_file("uploads/" . $filecheck)==1)
{include "exist.php";
}
else
{if (move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile))
{include "gelukt.php";
}
else
{include "mislukt.php";
}
}
?> |
De naam van het bestand wordt gegeven door een html-form. Ik denk niet dat het nuttig is om deze hier ook te posten. Dit script werkt goed, tot op zekere hoogte. Ik kan bestanden tot ~1.5mb gerust uploaden. Echter, wanneer de bestanden groter zijn mislukt het uploaden en krijg ik dus 'mislukt.php' te zien.
Ik heb werkelijke geen idee waar het aan kan liggen. Ik heb gezocht, maar niemand met dit zelfde probleem aangetroffen.
Tenslotte wil ik nog even een link naar phpinfo geven, mss ontdekt iemand daar de oorzaak in: http://matt.mijn-portal.net/phpinfo.php
Hoe moet ik het script aanpassen dat het wel grote bestanden kan uploaden?
Ik heb voor deze startpost de quickstart gebruikt, ik hoop dat het goed is.