Welk kaartje in welk pci slot?

Pagina: 1
Acties:

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Er staan al heel veel kleine stukkies op het forum erover, amar niet helemaal compleet. Ik ga zo formatteren omdat dit @*!&#@%#$ ding de hele tijd hangt.
Dan ff mijn kaarten er goed in stoppen.

mijn moederplank is de a7v

Ik heb de volgende kaarten:
3c 905b netwerkkaart
intel based netwerkkaart
sb live

Wat is de beste volgorde ivm de irq's enzo?
Pls noem ff de volgorde vanaf de processor kant, zodat ik lekker dom kan gaan tellen :)

Tnx alvast

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
volgorde maakt niet uit, enige waar je rekening mee moet houden dat het AGP slot waarschijnlijk een IRQ deelt met het bovenste PCI slot, laat die om problemen te voorkomen gewoon leeg tenzij het niet anders kan

• Triple-D
Hmmz, ik meende dat mijn netwerkkaarten ook veel uitmaakte op een a7v
En ik heb nu echt heel vaak vastloperz.
Dus ik ben benieuwd hoe jullie het hebben zitten.

Ik ga zo formatteren, dus ik w8 nog heel ff wat meer reacties af.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Ik weet het niet precies, maar de promise controller gebruikt het zelfde IRQ als het 4e PCI slot geloof ik. Dus ik zou het zo doen:

AGP slot: Videokaart
PCI1: Leeg
PCI2: Netwerk
PCI3: SB Live
PCI4: Leeg
PCI5: Netwerk

En dan bij het opstarten kijken of er een IRQ is dat meerdere keren gebruikt wordt. Zo ja, dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat de netwerkkaarten een eigen IRQ hebben. De SB live kan wel samenwerken met de USB of Promise controller.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

maakt geen ruk uit!!!

zolang je er maar voor zorgt dat de SB live een eigen IRQ heeft anders gaat het fout!

:)

Verwijderd

En dan bij het opstarten kijken of er een IRQ is dat meerdere keren gebruikt wordt. Zo ja, dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat de netwerkkaarten een eigen IRQ hebben. De SB live kan wel samenwerken met de USB of Promise controller.

hmmmm de SB-live heeft een eigen IRQ nodig de netwerk kaarten hebben daar geen moeite mee als ze geshared zijn!!! ik heb er twee inzitten (2x 3com 905) op hetzelfde IRQ en geen probz SB doet wel moeilijk als hij IRQ moet delen!

• Triple-D
tnx

Verwijderd

zeg koos je moet de via drivers wel installeren ander krijg je vastlopers ja!!

• Triple-D
Die via heb ik wel geinstalleerd hoor!

Verwijderd

oh, de nieuwste ook?

4.26"??

bios geupdate????? naar 1005b??

• Triple-D
wel nieuwe via drivers.
Alleen de 1004 bios

• mav3rick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2024
Op zich maakt volgorde niet uit, laat alleen je eerste PCI slot vrij (geshared met AGP), en je tweede (geshared met ATA100), je 3e en 4e kan je wel gebruiken. Op zich staat 5e ook geshared, maar het is het beste om die dan maar te gebruiken als je 3 kaarten kwijt moet. Zet in de BIOS je eerste netwerk kaart op IRQ 10, je tweede op 11 en de sblive op 5. Je eerste PCI slot op 9, ook al zit hier geen kaart in, je AGP slot staat geshared met PCI slot 1 dus zal AGP kaart IRQ 9 krijgen.

Dus:

PCI1: Leeg (IRQ: 9)
PCI2: Leeg (IRQ: -)
PCI3: Netw. 1 (IRQ: 10)
PCI4: SbLive (IRQ: 5)
PCI5: Netw. 2 (IRQ: 11)

Dit is de beste setup.

Verwijderd

ik zou je bios ook maar ff update!!!

en ik kan het wel vinden met de setup van mav3rick deze lijkt mij ook het beste :)

heel goed gedaan mav3rick :)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Ik heb dan wel geen a7v, maar wel een KT7-raid met soundblaster live.
Constant conflikten bij de instalatie.
Ook heb de kaarten, nog meer, steeds van slot verwisseld, maar het enige reslutaat was dat de conflicten van aard veranderden.
Wat uiteindelijk geholpen heeft is de sb16 emulatatie in apparaatbeheer een ander irq te geven (geshared met lpt1, is een standaard optie).
Weg problemen. :)
Misschien helpt het iets.
Pagina: 1