Verwijderd
Deze foto's zijn zeker in Duitsland genomen?
Als opwekking zat ik toch meer te denken aan een kerncentrale van 2000 MW. Iets indrukwekkender. Qua netwerk dacht ik aan een aantal 380 kV masten.
Maar de elektriciteitsvoorziening is zeker een interessant onderwerp.
Als opwekking zat ik toch meer te denken aan een kerncentrale van 2000 MW. Iets indrukwekkender. Qua netwerk dacht ik aan een aantal 380 kV masten.
Het is dus niet zo dat die molens, dat verdeelstation en die hoogspanningsmasten bij elkaar horen, ze staan wel allemaal mooi bij elkaar.
Wel leuk gesuggereerd natuurlijk, al zeg ik het zelf
En het is idd in Duitsland.
Wel leuk gesuggereerd natuurlijk, al zeg ik het zelf
En het is idd in Duitsland.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 22:44 ]
Verwijderd
ah... Je bedoelt foto's maken van een kerncentrale, snel de geheugenkaart ergens begraven voor je opgepakt wordt en weer ophalen nadat je vrijkomt?Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:17:
Deze foto's zijn zeker in Duitsland genomen?
Is geen 380Kv meer 110kv. Isolatoren zijn niet echt lang genoeg. Plus het is een enkele kabel. Vaak gebruik je bij 380 kv meerdere gebundelde leidingen om de mgnetische velden te optimeren.
Trafo en schakelaars zijn voor hoogspanning. Ziet er leuk uit.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk maar ik bedoel te zeggen dat een foto van een 380 kV mast wat indrukwekkender zou zijn. De belangrijkste reden dat lijnen (per fase) gebundeld worden is m.i. dat er dan meer stroom doorheen kan. Immers het hoge voltage wil je ook alleen maar om het vermogen door de lijn te maximaliseren. Ik dacht dat de magnetische optimalisatie in de circuits (= bundel van 3 fasen) gebeurde. Daarom lopen bij 380 kV masten de draden ook niet naast elkaar (zoals op de foto) maar in een driehoek. Het soort masten op de foto is er alleen maar om een beperkte hoeveelheid stroom naar een bepaald gebied te brengen en dit is goedkoper boven de grond dan met (ondergrondse) kabels.Nimrod|IA schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:02:
Is geen 380Kv meer 110kv. Isolatoren zijn niet echt lang genoeg. Plus het is een enkele kabel. Vaak gebruik je bij 380 kv meerdere gebundelde leidingen om de mgnetische velden te optimeren.
Pagina: 1