Toon posts:

Audio/video niet synchroon in windows media player 9*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden oude pc, asus P5GD1 moederbord P4 2,8 en een asus EAX300 videokaart.

Ik heb windows 2000 SP4, en mediaplayer 9 en mediaplayer 6,400nogwat
Als ik in een van deze 2 een video afspeel, dan lijkt hij iedere seconde een paar tienden van een seconde over te slaan, waardoor het geheel te snel loopt.
Dit probleem heb ik niet als ik de video afspeel met winamp of VLC

Weet iemand wat dit is en hoe ik het oplos?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 19:56 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

codec? jongste divx codecs erop zetten?

Wat voor 'n soort film is het?

[ Voor 103% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2005 16:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is natuurlijk heel vervelend, maar we willen op GoT wel graag weten wat je hebt geprobeerd om dit op te lossen :) Heb je het met alle filmpjes of enkel met eentje? Heb je alle updates voor windows en Media Players ? Welk exacte versie van de codec heb je, en wat is de exacte encoding van het filmpje?

Mediaplayer is software, dus verplaats ik je topic even naar Software Algemeen :) Ook wil ik je van harte welkom heten op GoT. We hebben een aantal lijsten met frequently asked questions opgesteld, waarin misschien jouw probleem wel is terug te vinden :) Kijk bijvoorbeeld eens in Software Algemeen - FAQ. Ook zijn met de search heel veel toipics te vinden. deze vraag is hier al vele malen eerder gesteld. Bijvoorbeeld [search=audio video niet synchroon] levert al een berg resultaten. Welke opties heb je al geprobeerd?

Ik pas de titel ook nog eventjes aan, zodat het probleem iets duidelijker beschreven is:
video slaat over in Media Player > Audio/video niet synchroon in windows media player 9*

Windows Operating Systems > Software Algemeen

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2005 16:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor jullie reactie!

Hmm ik denk niet dat de nieuwe naam het probleem beter beschrijft. De audio en video lopen wel synchroon, maar het geheel slaat telkens stukjes over. Het lijkt alsof van iedere seconde de tweede helft niet wordt afgespeeld, maar er meteen wordt doorgesprongen naar de volgende seconde video.

De gevraagde extra info:
Het probleem doet zich voor met alle codecs die ik geprobeerd heb, xvid, dv (van camera), zelfs uncompressed avi. Het probleem doet zich niet alleen voor in mediaplayer 9, maar ook in 6.4
Het is me gelukt om met MP9 een foutmelding te krijgen bij het afspelen van het uncompressed filmje. Deze foutmelding (Microsoft Windows Media Player has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.) is te groot om hier te posten, en ik snap ook niet veel van het bijbehorende error-report.

Nu gebruik ik mediaplayer toch al niet, maar in het programmaatje sub-sync zit een dergelijke windowsbased player, en die loopt dus ook te snel.

Voor zover ik weet is alle software up to date, en ik heb nooit problemen met codecs die te oud zijn. Mediaplayer 10 lijkt (om commercieele) redenen niet te bestaan voor W2k, dus die heb ik niet.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmm staat er in de techdetails van dat error report een stop code of specifieke error code? Als het nml een veelvuldig voorkomend of bekend probleem is dan is er wellicht een net zo standaard oplossing voor.

Variable bitrate schiet mij nu te binnen. Ik heb ooit eens een filmpje weer functioneel gekregen (werkte in mijn pc maar nergens anders) nadat ik het met Nero hercodeerd had naar continous bitrate. Beetje een schot in het duister ik weet t maar who knows.

Heb je trouwens Intel Inf drivers voor je Mobo ge-update en wat dat betreft al je drivers (videokaart/chipset/bios/)

And it goes BRAAAAAPP!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Er is toch nog een misschien niet onbelangrijke vraag onbeantwoord gebleven...
Heb je het met 1 film, of doen het meerdere video's ?
Als je het namelijk met meerdere films hebt, ligt de fout dus waarschijnlijk bij je soft- of hardware, maar als het alleen bij die ene video blijft, dan ligt het toch waarschijnlijk echt aan dat videobestand.
Alhoewel ik er een beetje kon uithalen dat die het met een andere player wel deed ? :|

Verwijderd

Topicstarter
Ok, weer wat geprobeerd. nieuwe drivers voor bios, chipset, videokaart en moederbord. Zou niet nodig moeten zijn na 3 maanden, maar toch.

In ieder geval lukt het me nu niet meer om MP9 te laten crashen met die uncompressed avi. Dus helaas geen foutcodes daarvandaan. Verder lijkt het alsof filmpjes nu in MP6.4(=classic?) nog sneller gaan. (10 sec voor een filmpje van 30 sec).

Even voor de duidelijkheid: Ik heb nog geen enkele video gevonden die het normaal doet in Media Player en alle m'n video's doen het wel goed in Winamp / VLC (Videolan)

Overigens denk ik dat het volgende probleempje hier ook aan gerelateerd is: Als ik DVD probeer af te spelen in Ulead DVD player, gaat ie ook stotteren, alleen nu iets langzamer dan hoort. Het afspelen van DVD's met Videolan loopt vloeiend.

Ik heb het gevoel dat het hele probleem zit in dat alle nieuwe technologie in m'n pc nog niet bestond toen w2k werd gemaakt, en dat microsoft er geen rekening mee heeft gehouden (ook niet bij de service packs) dat er wel eens iets snellere hardware zou kunnen worden uitgevonden.

moderator: Ik weet niet hoe een topic-report werkt, maar een betere titel zou zijn: video te snel in Windows Media Player classic & 9

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
ROFLASTC schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:49:Variable bitrate schiet mij nu te binnen. Ik heb ooit eens een filmpje weer functioneel gekregen (werkte in mijn pc maar nergens anders) nadat ik het met Nero hercodeerd had naar continous bitrate. Beetje een schot in het duister ik weet t maar who knows.
Denk inderdaad dat dat het is. Ikzelf had gisteren exact hetzelfde probleem als de openingsposter, en kwam er na wat deduceerwerk achter dat het wel de vbr moest zijn. Vreemd, want het filmpje heeft eerder wel goed gewerkt in de diverse versies van WMP die ik heb gehad; weet niet precies wat er nu in de afgelopen tijd veranderd was dat het opeens niet meer lukte. Na opening van het filmpje in WMM (waar het overigens wel goed af wilde spelen) en hercodering met continuous bitrate was het probleem verdwenen.

Ik stuitte op dit topic in de hoop uit te vinden wat de mogelijke oorzaken van een dergelijk stop-go-stop afspelen van een vbr filmpje zouden kunnen zijn, heb die helaas nog niet kunnen vinden.

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Pagina: 1