Toon posts:

Vraagje over fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuwe pc gekocht en gebouwd,

Thermaltake Xaser 3 big tower

Intel Moederbord D925XCV

Pentium 4 3,2 ghz processor socket 775 met hyperthreading

en 2x 512 mb ddr2 geheugen

2x 200 gb sata Harddisks van Maxtor,

heb nu op men processor een zalman cpu fan zitten, met een converter van socket 478 naar 775 zo'n blauw framepje, de cooler van zalman draait vollebak maar koelt nog niet voldoende,

nu heb ik gekeken en heb een Asus Star ICE fan gevonden die passend is voor de socket 775, nu is mijn vraag, zou deze beter presteren dan mijn zalman ?
en past deze op mijn bord ?

je kan op die Asus Star ICE nog een extra fan zetten heb ik gezien, is er appart bij de koop maar is volgens mij in mijn geval niet nodig omdat er achter de Asus Star ICE toch al 2 fans zitten in mijn kast die zuigen en 2 in de zijkant die blazen

en heb ook nog van Thermaltake Geheugen koeling gevonden met blauwe leds er in, zijn deze aan te raden ?

en heb ik nog een vraagje, zou mijn pc nog beter presteren met nog 2x 512 ram er bij ? of 2x 256 er bij ?

alvast van harte bedankt, als er eventueel nog tips zijn voor mij, hoor ik het graag.

Groeten Kenney

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om te zeggen of hij beter koelt als wat je nu hebt zullen we toch moeten weten hoe warm dat het gevl nu wordt.

en die geheugen koeling is imho onzin, tenzij je flink gaat OCen. Maar het blijkt ook te zijn dat de chips niet altijd hun warmte kwijt kunnen waardoor ze zelfs warmer kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
draait nu ongeveer 45 graden stationair , en loopt flink goed op tot een graat of 55 hoef je nog niet veel te doen.

groetjes

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als jouw proc een prescott core heeft lijkt mij dat een vrij normale temperatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 02-01-2005 18:19 . Reden: zin kloppend gemaakt. ]