Toon posts:

[XP] Plug and play bios extension start niet, error #39*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Zit met het volgende probleem: Sinds ik een nieuwe harde schijf heb geïnstalleerd werkt mijn "plug and play bios extension" niet meer, via taakbeheer krijg ik code 39.
Hierdoor herkent de pc mijn digitale camara niet, mijn printer werkt niet optimaal en mijn mp3 pakt ie ook niet. Ik heb inmiddels mijn bios (asrock K7S8X V2.20) geupdated, maar dat mocht ook niet baten.

Iemand, AUB, een idee???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je je chipsetdrivers ook geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet echt al de dom overkomen, maar wat bedoel je daarmee?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:44:
ik wil niet echt al de dom overkomen, maar wat bedoel je daarmee?
De stuurprogrammas voor de chipset die op je moederbord zit, als die niet geinstalleerd zijn dan kan het zijn dat er eea niet werkt.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 21:52

boesOne

meuh

Op je mobo zit een chipset [SiS,Via,nV,Intel..] daar zijn drivers voor.. Installen !
Jij zal een SiS chipset hebben zo te zien..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

driekes,

Welkom op GoT :)
Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het OS er in staat - ik gok hierbij dat je het over Windows XP hebt - mocht dat niet zo zijn, meld dat dan even. Probeer hier voortaan ook zelf even op te letten aub :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien niet dom maar wel onhandig om niet even in Google in te kloppen ;)
[google=chipsetdrivers] --> [google=chipset drivers] --> http://download.sis.com omdat je een SiS chipset hebt, de Intel en Via kan je overslaan :P (Natuurlijk wel even checken of jouw moederbord inderdaad een SiS chipset heeft). Zie ook de boekjes die bij je PC kwamen :)

En inderdaad de stuurprogramma's van de chipset / "het moederbord".

Welk OS heb je trouwens?
edit:
Ik ben spuit 11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 02-01-2005 17:00 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord heeft inderdaad een SIS chipset. OS=WinXP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt met mijn handen in mijn haren, heeft niemand een oplossing voor me?

Verwijderd

XP? sp1 of sp2?

Verwijderd

Topicstarter
sp2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je hier kijkt zie je dat error code 39 vermoedelijk een corrupte driver is - probeer dan ook eens je driver opnieuw te installeren :)

Verder - het 'kicken' van je topic is niet toegestaan binnen 24 uur :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de drivers tot 2x toe opnieuw geïnstalleerd, sterker nog heb XP 2x geïnstalleerd. Het mocht allemaal niet baten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je die drivers ook eerst verwijderd of zijn ze er overheen gezet? Idem Windows zelf.

Als een schone installatie (met opnieuw gedownloade recente drivers) ook fout gaat wordt het misschien toch tijd om naar de hardware te kijken. Welke hardware (videokaart, geluidskart, netwerkkaart, etc) heb je aan boord?

Ik denk niet dat het helpt maar check toch de tips in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst heb ik killdisk over mijn harde schijf gedraaid, daarna heb ik Xp geïnstalleerd.
Pagina: 1