[XP] sp2 en beveilingsupdates bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een (legale) xp pro en tot en met service pack 2 heb ik geen problemen gehad.

Toen sp2 net uitkwam en ik hem instaleerde stuurde hij me telkens naar het boot scherm. (veilige modus opstarten, opstarten met laatst werkende configuratie etc). Hij bleef opnieuw opstarten en terugkeren naar dat scherm, alleen met de veilige modus kon ik in windows komen maar het verwijderen van het service pack daar hielp niet.
Windows had al iets in de boot procedure veranderd en het enige wat uiteindelijk hielp was xp opnieuw instaleren. (en verder van xp 2 afblijven)

Toen ik na een maand opnieuw probeerde xp 2 te instaleren kreeg ik hetzelfde probleem. (weer opnieuw systeem geinstaleerd)

Nu ik sinds een paar dagen 2 nieuwe beveiligingsupdates kan downloaden (KB873339) en (KB885835) en deze instaleer krijg ik hetzelfde probleem. (maar ik kan nu wél via laatst werkende configuratie weer in een werkend os komen)

Ik heb gesearched, alleen dit probleem met xp sp 1 gevonden maar zonder oplossing en ook op de microsoft site vind ik niks.

Is er een GOTer die hetzelfde probleem tegengekomen heeft en het gelukt is om het op te lossen?
Of moet ik xp sp 2 en die 2 beveiligingsupdates maar laten voor wat ze zijn? (de andere beveilingsupdates die na xp sp 2 uitkwamen zijn wel succesvol geinstaleerd)

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

Oceria

I've been in between....

Het klinkt misschien stom, maar ik had indertijd problemen met het installeren van SP1 onder een ander account dan Administrator (ook al had dat andere account admin rechten). Ik heb dat opgelost door echt als admin in te loggen en voor de install van SP2 mijn virusscanner uit te zetten. Geen problemen meer gehad. Zo log ik ook 1 ker per week in als admin om de updates op te halen, want als ik "uitvoeren als..." gebruik wil bijvoorbeeld .Net update niet installeren en schiet hij gelijk in zo'n reboot cyclus.
Verder, als je kijkt in het security centre, staat XP dan niet te mekkeren over je virus scanner ofzo iets? Staat DEP aan? Staat automatische updates ophalen aan? Als die op handmatig staat lukt update niet meer bij mij.
Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Menghu
bedankt!, het klinkt hetzelfde, maar ik haal de updates en sp's standaard al binnen als admin.

Het security centre heb ik dus niet, dat komt er pas na xp sp 2 bij en die heb ik nog niet geinstaleerd. (omdat ik dan in die boot cyclus kom)

[ Voor 4% gewijzigd door Menghu op 02-01-2005 18:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al een bios-update overwogen? Klinkt misschien gek, maar wil wel eens dit soort problemen oplossen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En nog een idee: SP2 slipstreamen met je originele XP CD naar een CD_R.
Daarna die clean installeren en dan nog de resterende windowsupdates binnenhalen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Menghu
bedankt sanfranjake, daar had ik nog niet aan gedacht

Ik zal dat gaan doen maar idd dat moet het oplossen, stom dat ik er niet aan gedacht heb.

Verwijderd

@ van hoef,

sorry gaat over je smartbase canon printer, ik weet wat het probleem is, je hebt waarschijnlijk een medion computer (van ongeveer 2/3 jaar terug) deze heeft een usb 2.0 probleem. doe een biosupdate en zet in de bios de snelheid op 1.1. Alles werkt dan naar behoren.
Ik had hetzelfde probleem als jou, met de zelfde verschijnselen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, met dit verschil dat ik zelfs in veilige modus niet kan opstarten. Na het opstarten kom ik in een keuze menu (veilige modus, laatste bekende ...... etc) en welke ik ook kies, na enkele seconden een blauw scherm en reboot.

Is er een oplossing behalve nieuwe installatie?

• Menghu
hee smallie,

de usb 2.0 problemen heb ik opgelost via een nieuwe us 2.0 kaart.
Een externe usb 2.0 hub werkt ook.
Pagina: 1