p4 cooler houder kapot

Pagina: 1
Acties:

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-02 06:43
Ten eerste sorry als het fout is geplaatst, maar ik gok dat dit bij het moederboard past.

Ik heb een pentium 4 moederboardje, met een standaard fan.
Over die fan zitten beugels die weer naar een plastic dingetje gaan op het moederboard (ik heb geen officiele benaming voor dit ding kunnen vinden).

dit ding bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijntjethf/martijn/102_0285_1_1.jpg

nu is het probleem, 1 van deze haakjes is afgeknapt waardoor een beugel niet meer vast wil en hierdoor de processor te warm wordt.
Ik heb al gekeken of dit ding er toevallig afgehaald kan worden, maar het lijkt er nog niet echt op.

betekend dit een nieuw moederboard voor mij, of is er een andere oplossing?

Verwijderd

Weet het niet zeker maar volgens mij zit die cooler houder gewoon met van die pinnetje door het moederbord heen vast. Je zou kunnen kijken of je van een kapot P4 bord dat ding er af kan halen en bij je eigen bord er weer op te zetten.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Je kan dat zwarte ding van je mobo afhalen, ze zitten met vier witte pennen vast. Als je dan een ander p4 mobo weet te vinden dat kapot is ofzo kan je die houder overplaatsen. TRouwens, zon ding heet een retention bracket.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/hqzv01.html

alsjeblieft.....

bij processoren en dan bij diversen

succes met maken dit gaat een hels karwei worden denk ik

[ Voor 26% gewijzigd door BurnerT op 02-01-2005 16:26 ]

• tijntjethf
ik heb al geprobeerd of ik hem er af kan krijgen...maar volgens mij lukt dat niet echt zonder geweld. er zitten 2 pinnetjes 'in' elkaar, hoe je die door dat kleine gaatje moet krijgen.. geen idee..

beetje wazig, maar zo ziet het er uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijntjethf/103_0330_1.jpg

edit:

:P die dingen zijn dus wel los verkrijgbaar.. das al weer een goed teken.. maar voordat ik deze er af heb.. :(

[ Voor 22% gewijzigd door tijntjethf op 02-01-2005 16:31 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:15

Nemesizz

Untouchable

Het is heel simpel.

Aan de bovenkant van het moederbord, trek je die witte dingetjes eruit.
(eerst een beetje loswippen met een schroevendraaier, en dan eruit trekken).

Dan draai je het bord om, en knijpt met een tangetje (of met je vingers) die zwarte dingen iets in, en drukt ze vervolgens door het moederbord.

En dan is het zwarte retention bracket eraf.

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
ja kan ook eerst aan de achterkant van je mobo de witte pinnetjes met een schroevendraaiertje voorzichtig naar onder drukken zodat je aan de bovenkant grip krijgt.

shazam

• tijntjethf
shazam schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:35:
ja kan ook eerst aan de achterkant van je mobo de witte pinnetjes met een schroevendraaiertje voorzichtig naar onder drukken zodat je aan de bovenkant grip krijgt.
dat heb ik al wel geprobeerd.. maar die krengen willen niet de lucht in vanaf de onderkant.. want je moet er ook nog wel een beetje voorzichtig daaro..

maar ik ga het is proberen vanaf de bovenkant

• tijntjethf
:9 hij is al los :o

zolang je maar weet hoe het in elkaar zit.. heb je het zo voor elkaar..
en nu ik weet waar je ze kan halen, is er ook nog wel een keer weer een nieuwe

dank jullie allen _/-\o_

Verwijderd

een nieuwe is zeker te kopen ik heb dit ook al voor gehad met men zalman 7000 en heb wel even moeten zoeken naar een nieuwe maar dat vind je zeker. om de retention guide (want zo noemt het 8) ) eraft te halen is het wat prutswerk, normaal is het een drukpin systeem waardoor een drukpin 2 plastiekjes naar buiten doen uitzeten waardoor de RG vast raakt, probeer is met een veiligheidsspeld of de punt van een passer langs de onderkant van het mobo de pinnetjes er trug uit te duwen wel ff oppassen dat je niet uitschiet in je mobo
veel geluk :Y)

edit : ik moet de hele post leren lezen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 16:49 ]

Pagina: 1