Ik heb hier 1 en dezelfde ICQ account draaien op 2 verschillende computers met 1 database en contactlist (ze zitten wel in het zelfde netwerk natuurlijk). Is echt heel simpel om te doen. Als je dit bedoel leg ik het zo wel ff uit!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je moet idg ICQ op beide machine's installeren. Nu heb je het al op 1 machine draaien (denk ik) en je wilt het op de andere ook hebben draaien.
Dan ga je eerst op die 2e machine je ICQ nummer registreren, en gelijk weer afsluiten.
Nu duik je het register in en ga je op zoek naar HKEY_CURRENT_USER/Software/Mirabilis/ICQ/DefaultPrefs/
hier wijzig je een aantal waardes:
[2000b Database], [Database], [UIN Dir]
Hier zal nu iets staan van "C:\Program Files\ICQ\2000a" ofzo. Deze moet je wijzen in een pad naar de andere PC (waar ICQ al op stond met je DB en CL), dus iest van "G:\Program Files\ICQ\2000a". G: is dan een share naar die andere PC.
Veel succes, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders zeg je het maar.
Dan ga je eerst op die 2e machine je ICQ nummer registreren, en gelijk weer afsluiten.
Nu duik je het register in en ga je op zoek naar HKEY_CURRENT_USER/Software/Mirabilis/ICQ/DefaultPrefs/
hier wijzig je een aantal waardes:
[2000b Database], [Database], [UIN Dir]
Hier zal nu iets staan van "C:\Program Files\ICQ\2000a" ofzo. Deze moet je wijzen in een pad naar de andere PC (waar ICQ al op stond met je DB en CL), dus iest van "G:\Program Files\ICQ\2000a". G: is dan een share naar die andere PC.
Veel succes, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders zeg je het maar.
En als je hem nou gewoon op de 2e pc installeerd in g:\progra~1\icq ?? Via het netwerk?? Dat werkt toch ook?
Is ook een oplossing, maar als je een traag netwerk hebt dan moet hij alle data lezen via het netwerk. Als je mijn oplossing gebruikt hoeft hij alleen die DB files via het netwerk te laden.Op vrijdag 05 januari 2001 12:39 schreef suspicious het volgende:
En als je hem nou gewoon op de 2e pc installeerd in g:\progra~1\icq ?? Via het netwerk?? Dat werkt toch ook?
Maar je kunt het proberen.
tnx gazten, dit is een mooie oplossing! Ikzelf kopieerde eens in de zoveel tijd mijn meest recente lijzt naar mijn andere 3 pc's binnen mijn LAN maar zo kan het natuurlijk ook
retuhcoewl
Alleen: DE GROETJES
Pagina: 1