Toon posts:

Asus v9999 TD word warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een v9999 TD van asus met smartdoctor zodat hij extra still loopt, maar nu word hij 65C en bij games loopt hij op tot 70C (en soms zelfs nog warmer) ...de cpu is dat niet een beetje te heet?

ik heb er niet zoveel verstand van dus daarom vraag ik het hier maar heb ook al de FAQ door gelezen maar kon niks vinden over temperaturen.

thx in advance

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 15:54 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:35

Nemesizz

Untouchable

Videokaart processors worden (en mogen) over het algemeen warmer dan CPU's.

Een graad of 80 is niet heel appart.
Ik meende dat ze iets van 120ºC maximaal mochten worden.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe warm mag gehugen van een video kaart worden?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
En dat meet je, hoe?
Zolang je geen arctifacts hebt moet je niet klagen :)

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

als je hem te warm vind misschien eens handig om een ander GPU koeler te gebruiken?

Arctic Cooling NV Silencer 5

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Idd ik denk dat wel een goede maatstaaf is.

Gebruik Atitool

http://www.softpedia.com/...TITool-Download-8466.html

en scan op artifacts, mocht je die toch hebben zet dan je Mhz wat lager totdat het wel goed loopt.
Als je onder een game ineens slaat naar je Desktop, is er vaak ook iets niiet helemaal goed:P (dit is niet altijd zo)

Edit: ff heel erg dom van mij, de 9999 is natuurljk een Nvidia:P

Iemand een progie waarmee je dat met een Nvidia kaart kan?

[ Voor 17% gewijzigd door Maxxi op 24-01-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:51:
en hoe warm mag gehugen van een video kaart worden?
dit is mijn vraag eigenlijk

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Met de default instelling klokt een videokaart zichzelf pas terug als ie over de 120 graden gaat. Dus als de videokaart 75 graden wordt met de stock koeler dan is dat helemaal niet vreemd. En blijkbaar kunnen die grafische chips tegen zulke hoge temperaturen anders werden ze ook niet met zo'n <iets te zwakke> koeler verkocht.

Ik heb deze temperaturen ook met mijn videokaart hoor (FX5950Ultra). Deze wordt tijdens Farcry en NFSUG2 wel 75 graden. En afgelopen zomer heeft hij zelfs de 88 graden gehaald. Maar ik kreeg toen geen artifacts dus volgens mij is er niets aan de hand. :7

(de temperatuur van de geheugenchips is nooit echt een issue. Als de stock koeler het geheugen meekoelt dan is dat blijkbaar nodig, anders niet. Ik denk dat geheugenchips wel 40 graden kunnen hebben.)

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 24-01-2005 19:47 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een andere koeler opgezet nu word de cfx xhip 60c en geheugen chips 50c

is dat geheugen niet te warm of maakt dat niet uit?

zolang ik videogames goed kan spelen is het goed?

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Ik zou me geen zorgen maken, ik heb zelf een 6800 Ultra van XFX, en die wordt met een Zalman VF700 Cu maximaal 70 graden fully stressed, en dan bedoel ik doom 3 of far cry grafisch vol open! Geen artifacts, geen haperingen, draait vlekkeloos en stabiel. Dus een temperatuur t/m een graad of 70/75 zou ik me geen zorgen over maken. Ik heb de standaard koeler meteen vervangen omdat dat ding teveel herrie maakte. Ik weet dus niet hoe heet de kaart werd met standaard koeling, maar met die Zalman op de laagste toerenstand wordt ie dus max. 70 graden. Het zal me verder een worst wezen, de kaart is stabiel en daar gaat het om. Mocht de levensduur dan wat verkorten omdat de temperatuur te hoog is, tsja, ik vervang hem na een jaar toch :P maar ook dat zal allemaal wel meevallen.

En zoals al eerder geroepen is in dit topic (en over het gehele forum) mag een vidiekaart warmer worden dan alle andere hardware. Nvidia klokt de core pas terug als de temperatuur over de 115! graden gaat (volgens mijn settings).

Nergens druk om maken dus en lekker verder gamen! :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Pagina: 1