Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPS] Rikaline (pda) gps ontvanger aan pc

Pagina: 1
Acties:

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Het gaat om het volgende,

Ik heb nu anderhalf jaar gewerkt met een Ipaq met een rikaline GPS onvanger (bekabeld) en tomtom. Dit werkt op zich goed. alleen heb ik ondertussen ook een carpc ingebouwd zitten. Wat ik me nu af vraag is of de rikaline pda ontvanger ook aan de pc gehangen kan worden.

De ontvanger is voorzien van een female ps2 stekker dus er zal waarschijnlijk iets gesoldeerd moeten worden. maar wat? en kan het uberhaubt?

De search en google leverden niets nuttigs op.

tnx

I said I'd be back...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zijn er geen verloopkabeltjes om dat ding op een seriele poort aan te sluiten? Meeste PDA gps dingen hebben die mogelijkheid wel.

edit: yeps:

Rikaline USB GPS kabel 35 eur
De juiste kabel voor uw PC of Laptop/Notebook in combinatie met de Rikaline GPS Receiver. Deze kabel haalt het stroom uit de USB poort.

Rikaline PS/2 to Serial GPS Cable 29 eur
Deze kabel verbindt uw laptop/notebook middels de bekende RS232 poort (serieel). De stroom wordt gehaald uit de PS/2 poort van uw laptop/notebook.

Bron: http://www.pdashop.nl/ (onder Palm-GPS)

Ik heb zelf een globalsat BU-303 voor mn carpc. Als die kabels zo duur zijn kun je net zo goed iets meer uitgeven en een extra GPS ding kopen voor je carPC, scheelt je ook een hoop gekloot met stekkers en verwisselen telkens. (65 eur incl verzendkosten)

[ Voor 82% gewijzigd door DJSmiley op 02-01-2005 16:09 ]

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Waar heb je die globalsat ontvanger dan gezien als ik vragen mag? ik kan hem op pdashop.nl niet vinden
(of ik kijk niet goed)

I said I'd be back...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
RoBBS schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:27:
Waar heb je die globalsat ontvanger dan gezien als ik vragen mag? ik kan hem op pdashop.nl niet vinden
(of ik kijk niet goed)
Ik heb m via Ebay. (49 eur, 15 eur verzendkosten)