[seagate] Schijf wil niet master

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 20:48

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ik heb een klein en behoorlijk irritant probleem.

vooraf : Ik heb ge-googled en de search gebruikt, het enige wat ik nog niet gedaan heb ik zelf seagate gemaild. Echter weet ik dat dit lang gaat duren dus als ik hier geen antwoord kan vinden is dat mijn laatste redding.

Situatie :
Ik had tot voor kort een Seagate Barracuda ATA 4 in mijn PC zitten. Deze heeft altijd op master gedraaid, met de jumper setting op deze manier "| : : :" . Dus de jumper zit geheel links. Vandaag heb ik daarbij een 160 GB grote versterking gehaald, in de vorm van een Seagate Barracuda 7200.7. De schijven werken allebei perfect , alleen de versterkende harde schijf wil niet draaien op master !
Ik ben naar de seagate-site geweest om de jumper-settings op te zoeken. Volgens seagate moet de jumper geheel links uitkomen, en daar heb ik um dus gezet. Als ik nu de schijf op master gooi in m'n PC (dus de 80 vervangen met de 160) dan detecteerd bios helemaal niets. Als ik de 80 er daarna weer in doe (ik zet um altijd op "auto-sensing" ) dan wordt deze direct herkent.

Ik dacht dus , dat is een doa. Maar als ik alle jumpers eruit haal en de schijf dus op slave zet , achter mijn 80 gig aan , dan wordt deze direct door bios herkent als de goede schijf met de goede grootte. Hij werkt dus gewoon helemaal goed op slave ! Ik heb al eens een maxtor 200 gig schijf in me PC gehad , dus aan de versie van bios ligt het niet. De bekabeling is ook dik in orde qua snelheid (ATA133 bekabeling , ATA100 schijf) en de voeding kan het ook niet zijn , anders zou hij de schijf in slave-mode ook niet kunnen draaien.

Wie heeft er enig id waar dit aan zou kunnen liggen ?

btw : Ik heb alle mogelijke normale jumper-posities incl. "cable select" en "master with non-ata comp. slave" al geprobeerd. Ook op de 2e IDE reeks gebeurt er niets als ik um master zet , en draaite perfect als ik um slave zet.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
PRobleem is opgelost ... was een doa

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hoe heb je dat uitgevonden dan? In een andere PC gestopt?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
DeBolle schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:55:
Hoe heb je dat uitgevonden dan? In een andere PC gestopt?
Jah precies. En de ene keer vondie wel en de andere keer helemaal niets. Na 3 keer aan/uit zetten kreeg ik een freeze met de bekende witteletter. Dood dus.

Hij werd ook direct niet meer herkend. Kheb nu een WDC Caviar van 160 gig en die werkt perfect.