Toon posts:

welke netwerkkabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb zojuist 2 netwerkkaarten in m'n pc geplaatst maar nu heb ik vergeten een crosslink netwerkkabel te kopen 8)7
Ik hier wel een normale netwerkkabel dus zonder gekruiste draden... Kan het kwaad als ik deze kabel verbind tussen de netwerkkaarten als tijdelijk redmiddel?

Tom

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Met nieuwe netwerkkaarten die Auto-mdi ondersteunen is het helemaal niet meer nodig om crosslink te kopen. (1 van de 2 netwerkkaarten die het ondersteund is al genoeg zelfs)

x

Verwijderd

NIC's met Auto MDI/MDI-X zijn nog niet zo ingeburgerd hoor, maar je kunt het proberen.

En ik neem aan dat je bedoelt dat je twee netwerkkaarten in verschillende PC's hebt gedaan? Twee in dezelfde lijkt me een beetje overbodig 8)7

Verwijderd

Topicstarter
In 2 verschillende PC's natuurlijk! De netwerkkaartjes zijn van het merk 3com.
Kan het zeker geen kwaad als ik het probeer?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het werkt hoogstwaarschijnlijk gewoon niet, maar je kunt het allicht proberen :)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:14:
In 2 verschillende PC's natuurlijk! De netwerkkaartjes zijn van het merk 3com.
Kan het zeker geen kwaad als ik het probeer?
Het kan geen kwaad om het te proberen, maar ik gok dat ze het nog niet automatisch detecteren :).

[edit] te laat :z

[ Voor 5% gewijzigd door PowerSp00n op 02-01-2005 15:16 ]

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Ik heb het afgelopen week ook gedaan met netwerkkaartjes die auto mdi niet ondersteunde. Computer gaf gewoon aan dat er geen kabel aangesloten was.

Maar garanties krijg je hier niet ;)

x

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Had het zelfde en nee het werkt niet met een gewone kabel. Je kan echter ook niks slopen ermee.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:46

maontje

better off Playing

Kijk eens of j bij een kennis een cross cable kan lenen. Of maak er zelf 1 gewoon ff de oranje en gron draden omwisselen.

:)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Offtopic reply trashed.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je op een makkelijke manier die draden omwisselen als ze al vastgeklikt zitten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doorknippen en omgewisseld aan elkaar solderen? Je haalt dan probably je 100 Mbit alleen niet meer :P

Verwijderd

Nieuw stekkertje eraan zetten. En het is nu wel mooi geweest, we gaan je niet compleet aan het handje nemen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.