Toon posts:

Teles ISDN kaart ligt dwars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He luitjes,

ik heb hier een Teles ISDN kaartje liggen (die ouwe versie, de S0/16.3 - ISA, niet PnP) die een hele tijd trouwe dienst heeft gedaan in een andere PC. Nou wil ik hem inbouwen in m'n eigen bakkie, maar ik zit met een probleem. Het is dus geen PnP kaart. Als ik de installatiesoftware opstart, installeert hij alles keurig en die kaart gaat op IRQ 9 zitten. Op dit moment heb ik niks op IRQ 9 (tenminste, ik kan niks zien in Apparaatbeheer wat erop zou moeten zitten). Maar na rebooten, geeft-ie aan dat er een conflict optreedt in de IRQ-instellingen. Terwijl die kaart de enige is op dat IRQ. Dus ik al m'n insteekkaarten behalve VGA en SCSI eruit halen, overnieuw installeren, weer dezelfde melding... terwijl gewoon IRQ 7,9,10 en 11 vrij zijn... en op al die IRQ's geeft het kreng die melding. Ik heb er ook een PCI-variant van, en die werkt wel goed op deze IRQ's... iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Het vreemde is ook: in Apparaatbeheer staat er keurig bij: dit apparaat werkt correct, terwijl je dus bij het opstarten een conflictmelding krijgt. Ik heb al geprobeerd in het BIOS de IRQ's 9/10/11 op Reserved for Legacy ISA te zetten maar dat helpt niet... het blijft dus zelfs zo als er maar één IRQ in gebruik is in het hele systeem :(

Systeempje:

Abit ZM-6 (440ZX) nieuwste BIOS
Celly 616 (5.5x112)
128mb PC100
Matrox G400 MAX
Soundblaster Live! Player
Adaptec 7850 PCI SCSI controller
Realtek RTL8029 Ethernet kaartje
Teles BRI S0/16.3 ISA kaartje (rev 1.1)
Windows 98 eerste editie.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Probeer hem eens handmatig in device manager op 5 te zetten. Als daar al een pnp iets zit schuift het vanzelf wel op bij de volgende reboot. Ik had hetzelfde probleem en dit loste het voor mij op.

Als dat niet lukt ICQ me dan even op #1042732

• JunkieXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 19:11
Teles werkt niet onder windows98, je moet een update driver gebruiken, te halen bij primafoon, of ff downloaden van het internet.

He who dies with the fastest PC, STILL DIES!!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
http://www.telec.nl/downloads.htm
Hier kun je van alles vinden capidr. etc.
Ik heb in de bios van het mobo irq5 op isa/eisa gezet ipv p&p voor deze kaart en dat doet het bij mij prima.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
* Config heeft heel wat zitten stoeien met datzelfde ding [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

Tis kut maar als het eenmaal werkt blijft het ook werken....(ok ok tot je WEER formatteert :()

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

* Hazzz-E heeft erg slechte ervaringen met teles

Hij is kut om te installen, hijs is kei kut on te installen. Mijn oplossing: koopt een modem.

Verwijderd

Je moet 'm inderdaad op IRQ 5 OF 10 zetten, daar werk de non-plug & play ISA kaart van Teles het beste op, met welke software van Teles dan ook. Het beste is de CAPI 3.30 driver (of hoger), die van daarvoor kunnen nog wel eens dwarsliggen.
IRQ 5 of 10 dus voor deze kaart en als je in je Device manager deze veranderd en je wilt er zekers te weten van zijn dat er GEEN conflicten zijn, dan kan je in de BIOS nog IRQ 5 (of 10) op 'LEGACY ISA' zetten, of in die richting (hangt af van je bios), maar da's de meest voorkomende optie.

Verwijderd

nog even: mocht je ook het softwarepakket willen gebruiken (Powerpack of RVS COM software) dan is het beter eerst de driver te installeren. Gewoon die kaart erin, dubbelklikken op de setup-file in de CAPI-directory van de CD en de rest moet vanzelf gaan.
Pagina: 1