Toon posts:

[XP] Gebruiker/wachtwoord fout tijdens maken vpn-verbinding*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, te beginnen ik weet dat er al veel topics over zijn. De reden dat ik er zelf 1 start is of omdat ik over een aantal feiten heb gelezen en anders gewoon omdat ik er niet uit kwam.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb bij mijn netwerk locaties een nieuwe verbinding laten maken voor inkomend verkeer. Ik moest hierbij selecteren via welke manieren mensen de vpn-server konden bereiken. Aangezien hier de netwerk-adapters niet tussen stond heb ik niks geselecteerd omdat ik ervanuit ga dat hij dan automatisch de netwerkadapters zou gebruiken.
Daarna heb ik geselecteerd welke gebruikers verbinding mogen maken via die vpn-server.

Om te testen heb ik via een andere pc geprobeerd connection te krijgen met deze vpn-server en neemaar, ik kreeg inderdaad verbinding.... maar (ik zou geen topic openen als het wel werkte) .. username or password error. Vaag, ik nog een aantal maal geprobeerd, ander account aangemaakt en gerpobeerd. Nog steeds geen succes.. Mensen nu vraag ik jullie, wat zie ik over het hoofd dat een gebruiker bij mij geen connection kan krijgen met m'n vpn-server?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de gebruiker wel toegang gegeven tot dial-in? dit doe je op het tabje dial-in van de gebruikersaccount-properties. Wat is de specifieke errorcode?

HOWTO : Inkomende VPN verbinding
HOWTO: Windows VPN verbinding maken
al eens bekeken?

Ik pas ook even de titel aan, want [WinXP PRO] VPN-Server zegt niet zo veel over je probleem :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:38:
Heb je de gebruiker wel toegang gegeven tot dial-in? dit doe je op het tabje dial-in van de gebruikersaccount-properties. Wat is de specifieke errorcode?

HOWTO : Inkomende VPN verbinding
HOWTO: Windows VPN verbinding maken
al eens bekeken?

Ik pas ook even de titel aan, want [WinXP PRO] VPN-Server zegt niet zo veel over je probleem :P
Euhmz. in windows xp heb ik alles in gesteld zoals in die howto. Het bellen naar een vpn heb ik ook zo ingesteld. nog krijg ik de error:

Error 691: Access was denied because the username and/or password was invalid on the domain.

Echter weet ik 100% zeker dat mijn username and password gewoon perfect zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan misschien in het tabblad" Options" het vinkje "Include Windows logon domain" of op het tabblad "Security" het vinkje "Automatically use my windows logon name and password (and domain if any)" aanstaan?

Verbind je misschien vanaf een computer met Windows 98? Daarop zijn mogelijk nog .pwl files aanwezig welke onjuiste credentials bevatten. Kan overigens een administrator wel verbinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
nee. De administrator krijgt exact de zelfde error. Ik probeer vanaf een windows2003 te connecten met m'n windows xp. Daarnaast heb ik het ook geprobeerd vanaf een andere windows xp station. Beide windows xp waren Professional.

De vinkjes waarover je het had waren in orde. Ik heb de howto's exact over genomen. Uitgaande dat dat altijd had moeten werken.